Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@23:50:37 GMT

طرز تهیه آبگوشت گوجه سبز

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۳۳۸

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع آبگوشت خوشمزه را به شما آموزش می دهیم. ناطقان: آبگوشت ها انواع مختلفی دارند و اغلب آن ها لذیذ و خوشمزه هستند، در ادامه با طرز تهیه آبگوشت گوجه سبز در خدمت شما هستیم.

مواد لازم:

رب گوجه فرنگی ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری

پیاز  ۲ عدد
پودر سیر ۲ قاشق مربا خوری
نعنا (خشک) به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
سیب زمینی ۲ عدد
گوجه سبز ۳۰۰ گرم
دنبه ۵۰ تا ۱۰۰ گرم
گوشت (آبگوشتی) ۴۰۰ گرم
حبوبات (شامل نخود و لوبیا سفید) ۱ لیوان
لیمو عمانی ۱ عدد
زعفران (آب کرده و غلیظ)  ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آبگوشت گوجه سبز:

ابتدا نخود و لوبیا را ۲ بار جوشانده و آبش را خالی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقداری دنبه را داخل ظرف ریخته و آن را آب می‌کنیم.
پیاز را شسته و ۴ قسمت می‌کنیم و داخل دنبه تفت می‌دهیم و به آن مقداری زردچوبه اضافه می‌کنیم.
گوشت را به مواد اضافه کرده و خوب تفت می‌دهیم و بعد با مقداری آب اجازه می‌دهیم مواد بپزد.
گوجه سبز را جداگانه با مقداری نمک می‌پزیم و از صافی رد می‌کنیم تا گوشت آن از هسته و پوست جدا شود.

بعد از پختن گوشت کمی از دنبه پخته شده را از غذا بر می‌داریم و آن را روی حرارت آب می‌کنیم و رب گوجه فرنگی را به آن افزوده و تفت می‌دهیم و بعد پیازهای غذا را از آن جدا کرده و به همراه نعنا خشک، پودر سیر، زعفران، گوجه سبز پوره شده و نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب می‌کوبیم و به آبگوشت اضافه می‌کنیم.

سیب زمینی‌ها را هم پوست کنده و به همراه لیمو عمانی شسته شده اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم غذا کاملاً جا بیفتد. در آخر از نعناع داغ برای روی آبگوشت استفاده میکنیم. در ضمن هر چقدر گوجه سبز ترش‌تر باشد آبگوشت خوشمزه‌تر میشود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طرز تهیه ، آبگوشت ، گوجه سبز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه آبگوشت گوجه سبز گوجه سبز طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، هر روز که از بهار می‌گذرد و به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم بر شمار میوه‌های نوبرانه‌ در بازار افزوده می‌شود. طالبی و ملون و هندوانه حالا در همه مغازه‌های میوه‌فروشی تهران دیده می‌شوند و عرضه نوبرانه‌هایی مانند توت‌فرنگی و گوجه سبز و چغاله بادام هم بیشتر شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران در مورد وضعیت عرضه نوبرانه‌ها در بازار به همشهری می‌گوید: در حال حاضر نوبرانه‌هایی که به تولید انبوه رسیده و عرضه آن در میدان اصلی زیاد شده است ملون، جانا و طالبی است که بر اساس نرخنامه ما قیمت هر کیلو ملون در میدان اصلی ۸ تا ۱۲ هزار تومان، جانا ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

اکبر یاوری ادامه می‌دهد: در مورد نوبرانه‌هایی مانند توت‌فرنگی، گوجه سبز و چغاله بادام قیمت‌ها در بازار بر اساس عرضه و تقاضاست و به دلیل اینکه هنوز به تولید انبوه نرسیده است و مورد مصرف عموم نیست قیمت آنها داخل نرخنامه میادین درج نشده است.

عرضه گسترده نوبرانه‌ها در راه است

در حال حاضر، گران‌ترین میوه‌های بازار توت‌فرنگی، گوجه سبز و چغاله بادام هستند. قیمت توت‌فرنگی و گوجه سبز و چغاله هنوز در نرخنامه بارفروشان تهران درج نشده اما در میدان اصلی پایتخت هر کیلو توت‌فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، هر کیلو گوجه سبز ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و چغاله بادام ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. قیمت این نوبرانه‌ها در میوه‌فروشی‌های تهران بسیار بالاتر از میدان میوه و تره‌بار است و هرچه کیفیت و موقعیت جغرافیایی مغازه میوه‌فروشی بالاتر باشد، قیمت‌ها هم گران‌تر است.

اما به طور میانگین هر کیلو توت‌فرنگی در مغازه‌های میوه‌فروشی تهران بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است که البته با توجه به گرانی آن، فروش آن در مقادیر کمتر ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم رایج است؛ امری که در مورد گوجه سبز و چغاله بادام هم صدق می‌کند. هر کیلو چغاله بادام هم بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و قیمت گوجه سبز بین ۶۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان فروخته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران می‌گوید عرضه توت‌فرنگی، گوجه سبز و چغاله بادام از ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری افزایش پیدا می‌کند و با گسترش عرضه، قیمت این نوبرانه‌ها تعدیل و کاهشی می‌شود.

کشت هندوانه در ایران ضرر است!

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران در مورد قیمت هندوانه هم بیان می‌کند: متاسفانه هندوانه به رغم اینکه آب‌بری بسیار زیاد، قیمت بسیار پایینی دارد به طوری که در حال حاضر در میدان بزرگ قیمت هر کیلو هندوانه گرد بین ۵ تا ۱۲ هزار تومان و قیمت هندوانه‌های بیضی که بیشتر صادر می‌شوند از ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان است.

یاوری با تاکید بر اینکه سیاست‌ها در مورد کشت محصولات آب‌بر باید تغییر کند، می‌افزاید: کشت این محصولات در ایران اصلا توجیه اقتصادی ندارد و صادرات این محصولات هم به مثابه آن است که ما آبمان را صادر می‌کنیم در حالی که کشوری مانند ترکیه که منابع آبی بسیار زیادی دارد هندوانه ما را وارد می‌کند. این مسئله جای تامل دارد و باید محصولات آب‌بر از طریق کشت فراسرزمینی وارد کشور شوند.

سیب زرد درجه یک ۴۰ هزار تومان

به جز نوبرانه‌ها، قیمت سیب زرد در بازار بالاست و عرضه نوع با کیفیت آن کاهش یافته که علت آن به اتمام فصل تولید سیب برمی‌گردد. در حال حاضر سیب زرد در مغازه‌ها در انواع درجه یک، درجه ۲ و زده‌دار فروخته می‌شود و به طور میانگین قیمت نوع درجه یک آن ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است. سیب قرمز قیمت پایین‌تری دارد و از ۶۵ تا ۸۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران با بیان اینکه هنوز ۲۵ درصد محصولات سیب درختی در سردخانه‌ها موجود است و کمبودی وجود ندارد، می‌گوید: الان سیب زرد و قرمز در میدان بزرگ تهران از ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان است که ۹۵ درصد سیب‌ها زیر ۳۵ هزار تومان است و قیمت ۴۰ هزار تومانی برای سیب درجه یک میانه است که حدود ۵ درصد بازار است.

علاوه بر سیب، قیمت موز هم در میادین میوه و تره‌بار تهران مناسب است. موز در ۳ نوع اکوادور، فیلیپین و هندی موجود است که موز اکوادور با قیمت پایه ۷۵ هزار تومان، موز فیلیپین بین ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان و موز هندی ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان است.

تعادل در بازار پیاز

رئیس هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار تهران درمورد وضعیت عرضه محصولات تره‌بار هم بیان می‌کند:‌ خوشبختانه هیچ کمبودی در این بخش وجود ندارد. هرچند چند روز شاهد کاهش عرضه پیاز و افزایش قیمت آن به خاطر بارندگی‌های جنوب کرمان و جیرفت بودیم اما در حال حاضر این کمبود رفع شده و روند قیمت پیاز کاهشی است. به طوری که در حال حاضر هر کیلو پیاز دزفول در میدان بزرگ از ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و پیاز جیرفت هم از ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان است.

یاوری با بیان اینکه محصولات کشاورزی با قیمت زیر ۱۰ هزار تومان برای کشاورز هیچ توجیهی ندارد،‌ می‌گوید: در حالی که کشاورزان ما نهاده‌های کشاورزی را به دلار می‌خرند اما محصول تولیدی خود را به ریال می‌فروشند، به طوری که الان ۷۰ درصد گوجه‌فرنگی بوته‌ای زیر ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و نوع درجه یک آن ۱۵ هزار تومان است که این قیمت‌ها انگیزه‌ای برای کشت سال بعد نمی‌گذارد و نهادهای بالادستی باید با اصلاح الگوی کشت به فکر آینده بخش کشاورزی هم باشند.

کد خبر 846671 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی سازمان میادین میوه و تره‌بار میوه و تره بار

دیگر خبرها

  • غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب