Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید علیرضا عزیزى در وصیت‌نامه خود آورده است:‌ همگان بدانند پیروزى ما در گرو مبارزه بى‌امان با استعمار و استبداد است و هرچه ما بیشتر شهید بدهیم ملت بیدارتر می‌شود پس باید جوشید و خروشید تا دشمنان را به زباله‌دانى تاریخ سپرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

تبرک لحظاتمان با شهید علیرضا عزیزى:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون
با یاد و به نام خدا و به یاد شهیدان و در راس آنها سیدالشهداء امام حسین(ع).

سخنى کوتاه با شما برادران و خواهران مسلمان دارم: انشا‌ءالله که ادامه‌دهندگان راه شهیدان باشیم‌. عزیزان، شهیدان رفتند و مسئولیتى بس سنگین بر عهده ما گذاشتند، هدف مقدس آنها الله بود، رهبرشان روح‌الله و حزبشان حزب‌الله بود و براى رسیدن به آن تلاش فراوان کردند و امید آن را داشتند که ظلم را برچینند و ما به عنوان ادامه‌دهندگان راه آنها باید ظلم‌شکن باشیم و تمام استعمارگران و استبدادیان را به خاک ذلت بنشانیم.

ای امت حزب‌الله! پیروزى ما در گرو همین مبارزه بى‌امان است و باید جوشید و خروشید تا آنها را به زباله‌دانى تاریخ سپرد به امید آنکه چنین باشیم.

اى پدر عزیزم اگر من شهید شدم براى شما افتخار است، هر وقت ناراحت شدید یک فاتحه بخوان.

برادر گرامى و پاسدار قرآنم اگر جنازه من به دستتان رسید در باغ بهشت براى ملت شجاع و شهیدپرورمان یک سخنرانى کن تا همه بیدار شوند و عشق شهادت را درک کنند زیرا هر چقدر ما شهید بدهیم ملت ما بیدارتر مى‌شوند.

در خاتمه از همه شما بخصوص از همسر مهربان و فداکارم می‌خواهم مرا حلال کند و برایم از خداوند مهربان طلب مغفرت کنند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگه دار از عمر من بکاه به عمر او بیفزا؛ درود بر خمینى سلام بر شهیدان.

انتهای پیام/89001/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهادت ولايت فقيه انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه امام جمعه قزوین به مسئولان برای مشارکت مردم در تولید

امام جمعه قزوین گفت: مسئولان به صورت جدی‌تر شرایطی را فراهم کنند که مردم اگر خواستند کشاورزی کنند و زمینی را آباد کنند، مانعی بر سر راه آن ها نباشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: همواره یکدیگر را به تقوای الهی سفارش کنیم، ما دو جور زندگی شامل زندگی شیطانی و انسانی داریم، زندگی شیطانی این است که دیگران را به گناه و معصیت دعوت کنیم اما اگر دیگران را به نماز، تقوا، مهربانی، آشتی و دوستی سفارش کنیم، این زندگی انسانی است، هر کس با امام حسین (ع) دوست است دوستش بداریم و هر کس با امام حسین (ع) دشمن است را دشمن بدانیم، این معنای تقواست.

وی ادامه داد: تقوا یعنی دست همدیگر را بگیریم، همدیگر را دوست داشته باشیم، برای تحقق خوبی ها کمک کنیم و برای تحقق ارزش های متعالی و خداپسندانه نیز دعا کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: جا دارد برای برخی موارد به صورت ویژه خدا را سپاسگزار باشیم، یکی از آنها 12 فروردین است که روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در این روز ملت مسلمان، غیور و سربلند ایران پای صندوق های رأی آمدند، برخی حرف هایی می زدند و می گفتند ما جمهوری دموکراتیک می خواهیم، امام خمینی (ره) مردم را راهنمایی کردند و فرمودند ما جمهوری اسلامی می خواهیم، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و همین را در برگه رأی آوردند، یعنی به مردم آزادی دادند که به هر چه می خواهند رأی بدهند.

وی خاطرنشان کرد: 98.2 درصد مردم در پای صندوق ها به جمهوری اسلامی رأی دادند، نظام ما این شرافت و عظمت را پیدا کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی بشود، همان نظامی که صدها هزار شهید پای آن ایستادند و پای شجره طیبه آن خونشان ریخته شد، چنین نظامی می ارزد که آدم برایش جان بدهد، برای اینکه اسلام، اهل بیت (ع)، قرآن و رضای خدای متعال در آن است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: طبیعت محل زندگی ماست، اگر طبیعت را خراب کنیم خانه خود را خراب کرده ایم، اگر طبیعت را خراب کنیم دیگر جای زندگی برای ما وجود ندارد، آب از دست می رود، خاک تبدیل به ریزگرد می شود، هوا آلوده می شود، بسترهای تأمین غذا از بین می روند.

وی یادآور شد: بنابراین باید روز طبیعت را پاس بداریم و به آن احترام بگذاریم، طبیعت نعمت خداست، اگر شکر نعمت خدا را به جا آوردیم، خدا آن نعمت را بیشتر می کند، اگر هم ناشکری کنیم خدا آن نعمت را از ما می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: طبیعت، دانشگاه معارف دینی است، در روایات آمده وقتی بهاران را دیدید زیاد به یاد قیامت باشید، برای اینکه طبیعت به ما درس قیامت می دهد، شاعر می گوید «هر گیاهی که از زمین رویَد/ وحده لا شریک له گوید»، این یعنی طبیعت دانشگاه است و به ما درس می دهد، طبیعت معجزه خداست، همان طور که قرآن معجزه است، انسان و طبیعت هم معجزه خدا هستند، بنابراین باید در حفظ و حراست از طبیعت کوشا باشیم.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: سالروز فتح مکه را در پیش داریم، خدای متعال در آیه 1 سوره فتح می فرماید «إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِینًا»، خدای متعال در این آیه خطاب به پیامبر (ص) می فرماید ما پیروزی آشکار به تو دادیم.

وی بیان کرد: در آیه 2 سوره فتح خداوند می فرماید «لِیَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ وَیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْكَ وَیَهْدِیَكَ صِرَاطًا مُسْتَقِیمًا»، خدای متعال در این آیه فرموده تا هر ذنبی در گذشته یا در آینده به تو نسبت داده می شود مورد غفران قرار بگیری؛ پیغمبر که گناهی نکرده است، پس منظور از این آیه چیست؟ اگر پیغمبر پیروز نمی شد همه کسانی که سختی کشیده بودند می گفتند پیامبر (ص) مقصر بود که ما سختی کشیدیم اما وقتی فتح مکه پیش آمد و پیروزی آشکار دیده شد، حتی آن هایی که فرزندانشان به شهادت رسیده بودند بیشتر به پیامبر (ص) احترام می گذاشتند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: برای مثال اگر انقلاب ما پیروز نمی شد یا در دفاع مقدس پیروز نمی شدیم، ممکن بود خیلی ها به امام (ره) بگویند ما این قدر شهید دادیم، نتیجه آن چه بود؟ اما وقتی این پیروزی های مهم دیده می شود می بینیم هر کسی که بیشتر شهید داده، مدت بیشتری در جبهه بوده و در دفاع از حرم جهاد کرده، بیشتر از امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب متشکر هستند و قدر این پیروزی ها را می دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: بنابراین اینکه خداوند فرموده ذنب تو آمرزیده می شود، معنایش این نیست که پیغمبر گناه کرده است، بلکه معنایش این است که اذهان مردم نسبت به پیامبر (ص) اصلاح می شود و آدم ها قدر حضرت را بیشتر می دانند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند، تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند، ما در استان خودمان از استاندار، مدیران کل، همه دست اندرکاران و مسئولان انتظار داریم که با نگاه بومی و منطقه ای در فضای استان قزوین به صورت جدی‌تر شرایطی را فراهم کنند که مردم اگر خواستند کشاورزی کنند و زمینی را آباد کنند، مانعی بر سر راه آن ها نباشد، اگر خواستند گلخانه ای تأسیس کنند و تولیداتی داشته باشند، بتوانند این کار را انجام دهند، اگر خواستند کارخانه ای راه بیندازند موانع از سر راهشان برداشته شود، اگر خواستند کارخانه های در حال آسیب را سرپا کنند با همه وجود دستشان گرفته شود.

آیت الله عابدینی یادآور شد: همچنین اگر کسی خواست در حوزه صنایع دستی، عرصه های هنری یا علمی تولیدی داشته باشد احساس کند دستان توانمند دولت کریمه آماده است که دست او را بگیرد و در تولید یار و کمکش باشد و دولتمردان موانع را از سر راه کسانی که علاقمند به تولید در هر عرصه ای هستند بردارند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: سالروز ارتحال مرحوم آیت الله بروجردی است، به همین مناسبت یاد بزرگان و علما، علمای قزوین و پیشینیان خود که به ما رسم دینداری را آموختند گرامی می داریم.

وی عنوان کرد: برای مردم بی پناه غزه دعا می کنیم و از خدا می خواهیم بتوانیم برای آن ها کاری کنیم، از خدا می خواهیم بساط صهیونیست های جنایتکار با استفاده از عزت و قدرت اسلام برچیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در آستانه ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) هستیم، وقتی شمشیر زهرآلود ابن‌ملجم ملعون فرق مبارک امیرالمؤمنین (ع) را شکافت، آن حضرت به صورت به زمین افتاد، وقتی به زمین افتاد شنیدند که حضرت با صدای بلند فرمود «بسم الله و بالله علی ملته رسول الله»، یعنی من با دین رسول خدا (ص) زندگی کردم و با دین رسول خدا (ص) در آستانه شهادت قرار گرفتم.

آیت‌الله عابدینی افزود: وقتی صدای ناله امیرالمؤمنین (ع) شنیده شد مردم گویا گرد خود می گشتند و آنقدر این فاجعه عمیق بود نمی دانستند چه کاری انجام دهند.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: مردم آمدند دور امیرالمؤمنین (ع) جمع شدند، حضرت مشغول بود که سر خود را با دستمال ببندد، سری که خون فوران می کرد و این خون بر صورت و محاسن حضرت جاری بود.

وی اظهار کرد: محاسن امیرالمؤمنین (ع) با خون سرشان رنگین شد و این همان چیزی بود که خدا و رسول خدا وعده داده بودند که امیرالمؤمنین (ع) به شهادت می رسند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع)، روز نهج‌البلاغه نیز نامیده شده است و جا دارد بیشتر به این کتاب ارزشمند توجه کنیم و معارف نورانی نهج البلاغه بیش از پیش مد نظر همه ما باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) برای عدالت در محراب نماز به شهادت رسید، تأکید کرد: اگر از کسی درباره امیرالمؤمنین (ع) سؤال کردند بگوید حضرت کسی بود که از شدت عدالتش در محراب نماز به شهادت رسید و امام علی (ع) همان کسی است که فرمود حکومت بر این مردم اگر برای زنده کردن عدالت و از بین بردن ظلم و بی عدالتی نباشد، به اندازه یک کفش پاره هم ارزش ندارد.

وی اظهار کرد: امام علی (ع) درباره اهل تقوا فرمود خداوند برای اهل تقوا با عظمت معرفی شده است و در وجودشان درخشیده است و برای همان غیر خدا از چشمشان افتاده است و طمعی به کسی ندارند و فقط خدا را می بینند و با خدا ارتباط دارند و ما باید بیشتر در خدمت نهج‌البلاغه باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  روزه اولی‌های اسفادی مهمان سفره مادر شهیدان اسماعیلی
  • توصیه امام جمعه قزوین به مسئولان برای مشارکت مردم در تولید
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال
  • مادر شهیدان حسین و مهدی با خدا قمصری درگذشت
  • خون شهدای مدافع حرم رژیم صهیونیستی را به نقطه پایانی می‌رساند
  • تشییع پیکر مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» آسمانی شد
  • درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز به فرزندان شهیدش پیوست
  • چرا تصمیمات سال نو خیلی زود به بن‌بست می‌خورد؟/ چند راهکار مفید