Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:57:03 GMT

تب بالا، مهم ترین علامت بیماری کاوازاکی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۳۵۵

تب بالا، مهم ترین علامت بیماری کاوازاکی

ایسنا/خراسان شمالی پزشک فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تب بالا مهمترین علامت و نشانه بیماری کاوازاکی است.

دکتر کوروش یوسفی حسن آباد افزود: احتمال بروز بیماری کاوازاکی در بیشتر کودکان به دلایل نامشخص وجود دارد و ارتباط بین آن با بیماری کرونا طی چند ماه اخیر مشاهده شده، اما هنوز به اثبات و تایید قطعی نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، وی با بیان این که پاتولوژی این بیماری التهاب عروق متوسط است، اظهارکرد: این بیماری می تواند همه عروق بدن را درگیر کند و خطرناک تر از همه درگیری عروق کرونر است.

وی عنوان کرد: اگر فردی علاوه بر داشتن پنج روز تب، چهار مورد از علایم قرمزی چشم دو طرفه، قرمزی لب ها و زبان، بزرگی یکی از غدد لنفاوی، راش جلدی و یا ورم انتهایی بدن (از مچ به پایین) را داشته باشد، تشخیص کاوازاکی توسط پزشک متخصص قطعی خواهد شد.

وی درمان با آسپرین و ایمنوگلوبولین وریدی را جزو درمان های موثر این بیماری برشمرد و خاطرنشان کرد: احتمال بازگشت بیماری و یا مقاومت دارویی بعد از شش ماه وجود دارد که با مراجعه به پزشک متخصص و فوق تخصص انجام اکوی قلب ضرورت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی بیماری کاوازاکی خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۲۹ هزار گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از بازدید بیش از ۱۲۹ هزار بازدید نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۱۲۹ هزار و ۶۹۵ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان شمالی دیدن کردند.

وی با بیان اینکه این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا روز گذشته هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است،  افزود: در مدت مذکور تعداد ۲۹ هزار و ۶۲۹ نفر از اماکن تاریخی، ۵۹ هزار و ۲۹۹ نفر از اماکن طبیعی، ۱۹ هزار و ۶۳۰ نفر اماکن مذهبی و مابقی از اماکن تفریحی، فرهنگی و دست‌ساز بازدید کردند نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک میلیون و ۸۱ هزار و ۰۸۷ نفر شب رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • بازدید بیش از ۱۲۹ هزار گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی خراسان شمالی
  • فعالیت سامانه بارشی از امشب در خراسان شمالی
  • انجام ۳۵۶ ماموریت تصادفی توسط اورژانس خراسان شمالی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی طی سال گذشته
  • تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • تردد وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی روزانه ۱۰ درصد افزایش یافت
  • سیر از این بیماری جدی پیشگیری می‌کند