Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، در یک آزمایش 9 میمون که به ویروس کرونا آلوده شده بودند بعد از بهبودی دیگر نسبت به کرونا ایمن شدند.

در یک آزمایش دیگر به 25 میمون دیگر واکسن ضدکرونا تزریق شد. از این تعداد واکسن 10 عدد فیک و تقلبی بودند. این 10 میمون بعد از تزریق ویروس کرونا به شدت به این بیماری مبتلا شدند و مراتب شدید آن را نشان دادند اما 15 میمونی که واکسن را زده بودند پس از دریافت ویروس کرونا در برابر آن مقاوم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به آزمایش موفقیت آمیز بر روی میمون ها، محققان پزشکی دانشگاه هارواردمی گویند حالا این واکسن ها باید در انسان نیز مورد آزمایش قرار بگیرند.

پیش ازاین دانشگاه آکسفورد مدعی کشف قطعی واکسن کرونا شده بود.

مطالعات جدید نشان می دهد مصونیت نسبت به کرونا پس از ابتلا به آن و رسیدن به بهبودی راه حل بزرگی در برابر بشر برای ساختن واکسن آن گذاشته است.

آزمایشات مشابهی بر روی میمون ها در دانشگاه هاروارد انجام شد و میمون هایی که واکسن زده بودند در برابر کرونا مصون و ایمن شدند.

در آزمایشی دیگر 9 میمون پس از اینکه به کرونا مبتلا شدند پس از بهبودی با وجود تزریق مجدد ویروس کرونا دیگر به آن مبتلا نشدند و بدنشان عفونی نشد. در واقع بدن آنها نسبت به ویروس کرونا مصونیت پیدا کرده است.

اگرچه دانشمندان تصور می كنند كه آنتی بادی های تولید شده در پی ابتلا به ویروس کرونا می تواند منجر به مصونیت بدن از ابتلای مجدد باشد اما شواهد علمی دقیقی نیز وجود ندارد كه بتواند از این نظریه حمایت كند.

چندین تیم تحقیقاتی مقالاتی را منتشر کرده اند مبنی بر اینکه واکسن علیه ویروس در حیوانات مؤثر است.

در مطالعه دوم که در مجله Science نیز منتشر شده است ، باروچ و همکارانش 25 میمون را با شش واکسن نمونه اولیه آزمایش کردند در حالی که 10 میمون واکسن جعلی را دریافت کردند.

این واکسنها شش شکل مختلف پروتئین سنبله را که در سطح ویروس یافت شده است ، بیان کرد.

این سیستم ایمنی بدن را برای شناسایی پروتئین سنبله و محافظت از بدن در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا را نشان می دهد.

اما میمون هایی که واکسنهای واقعی را دریافت کرده اند سطح آنتی بادی به اندازه کافی بالا دارند تا ویروس را ظرف دو هفته خنثی کنند.

دانشمندان نمی توانند هیچ سطح ویروسی را در هشت میمون واکسینه شده تشخیص دهند  در حالی که 17 مورد دیگر سطح بسیار پایینی دارند.

البته این مطالعات ، که مورد بررسی قرار گرفته اند اثبات نمی کنند که انسان دارای مصونیت ایمنی بلند مدت باشد ، اما اطمینان بخش هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا میمون واکسن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای کادر فنی جدید صنعت نفت آبادان؛ امید به نجات در قعر جدول

نفت آبادان با تغییرات گسترده در کادر فنی امیدوار به بقا در لیگ برتر است

طرفداری | باشگاه صنعت نفت آبادان در راستای نجات از بحران و صعود در جدول رده بندی لیگ برتر، کادر فنی خود را متحول کرد و اعضای جدیدی را به کادر فنی اضافه کرد.

حسن آذرنیا، غلام خلیفه، امید شریفی نسب، مهدی حق جویی و بابک عبادی به عنوان اعضای جدید کادر فنی، فراز کمالوند، سرمربی تیم را در ادامه رقابت‌های لیگ برتر همراهی خواهند کرد. عبدالرضا برزگری، ملقب به الماس سیاه، حسین مزرعه و علی یزدان دوست نیز از دیگر اعضای کادر فنی هستند.

امید صالحیان نیز به عنوان مدیر جدید تیم صنعت نفت انتخاب شد.

نفت آبادان در حال حاضر در قعر جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد و امیدوار است با تغییرات ایجاد شده در کادر فنی، نتایج خود را در ادامه فصل بهبود بخشد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رابطه عجیب انسان و حیوان؛ از خداحافظی یک میمون تا دلتنگی شدید مرغابی
  • چگونه سریع‌تر بدویم؟؛ این راه ساده به شما کمک می‌کند
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • ربات ۲پای چینی با موفقیت آزمایش شد
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • معرفی اعضای کادر فنی جدید صنعت نفت آبادان؛ امید به نجات در قعر جدول
  • آزمایش جدید درباره هوش مصنوعی چه می‌گوید؟
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • (ویدئو) وقتی سلطان جنگل مثل میمون از درخت بالا می‌رود!
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا