Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در روستای "صراخیه" تالاب بین المللی شادگان خبر داد.

فتح‌اله ابوعلی با اشاره به رهاسازی نخسین محموله بچه ماهی‌های بومی در تالاب شادگان اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی شامل گونه‌های برزم و عنزه با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست و توسط کارشناسان شیلات در تالاب شادگان رهاسازی شده است و این عملیات در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان استراتژیک، افزایش تولید آبزیان و رونق صید و صیادی در جوامع ساکن اطراف منابع آبی، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت ساکنان محلی منابع آبی از جمله اهداف بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی استان خوزستان است.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: کمک به افزایش سرانه مصرف آبزیان در نقاط مختلف استان‌، ترویج ماهی‌گیری تفریحی، راه‌اندازی صنعت توریسم و رونق گردشگری نیز از دیگر اهداف حفظ ذخایر آبزیان است.

ابوعلی عنوان کرد: طرح بازسازی ذخایر آبزیان همه ساله بر اساس تلفیق الگوی علمی و تجربه ۲۰ ساله فعالیت بازسازی ذخایر آبزیان این اداره‌کل و پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور در منابع آبی خوزستان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: طبق برنامه سازمان شیلات ایران، پس از برنامه‌ریزی مراکز تکثیر ماهیان گرمابی و بومی و بررسی جوانب مختلف وضعیت تالاب‌ها و رودخانه‌ها و دریاچه سدها، عملیات رهاسازی کپورماهیان و ماهیان بومی در منابع آبی مستعد انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۲۳ میلیون قطعه انواع بچه ماهی و لارو ماهیان بومی در منابع آبی استان خوزستان رهاسازی شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین میزان رهاسازی بچه ماهی را در منابع آبی داشته باشیم‌./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی دوشنبه شب در دیدار با فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم گفت: شهرستان دشتستان با وجود اینکه شهر غیر ساحلی استان بوشهر است فرصت‌های بسیار مناسبی برای گسترش فعالیت‌های آبزی پروری از جمله استفاده از استخرهای ذخیره کشاورزی برای پرورش ماهیان گرمابی دارد.

مدیر کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: بمنظور ارتقا سطح علمی و توانمند سازی کشاورزان برای استفاده از ذخایر آب‌های کشاورزی در پرورش ماهیان گرمابی دوره‌های آموزشی ترویجی در شهرستان برگزار خواهد شد.

امینی بیان کرد: شیلات استان رایزنی‌های لازم برای تأمین خوراک آبزیان، بچه ماهی، تسهیلات و هرگونه اقدام حمایتی را پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره فواید این طرح گفت: یکی از مزایای مهم این موضوع این است که پرورش ماهی با غنی‌سازی آب استخر، میزان استفاده از کود شیمیایی در کشاورزی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: استفاده از بهینه اینگونه استخرها زمینه‌ساز افزایش تولید پروتئین سالم است که می‌تواند در بهبود معیشت کشاورز، اشتغالزایی، رونق اقتصاد روستاها و … نقش آفرینی کند.

وی همچنین بیان کرد: آبزی پروری در تأسیسات کشاورزی موجود با مدیریت منابع آبی یک راهبرد هوشمندانه در جهت افزایش بهره وری است.

فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تقدیر از توجه و رویکرد شیلات استان در جذب سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان گفت: در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، نیاز است برای تحقق این شعار تمام تلاش‌ها صورت گیرد.

احمد بنافی خطاب به رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: هرگونه همکاری لازم با شیلات استان در زمینه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی انجام گیرد.

فرماندار شهرستان دشتستان ادامه داد: در ابتدا این طرح از بخش تنگ ارم که از مناطق فعال در کشاورزی این شهرستان می‌باشد به عنوان پایلوت آزمایشی شروع و عملیاتی شود.

کد خبر 6085903

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان