Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی ظهر امروز در نشست مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری موسیقی استان اظهار کرد: مجموعه فرهنگ و هنر که بار اصلی توسعه کشور را بر عهده دارد؛ دارای زیرمجموعه‌های زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه آموزش رسمی هنر از طریق آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی اصولی در زمینه آموزش مهمترین نکته‌ای است که در این حوزه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی حمایت، نظارت و ارزیابی را از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد و افزود: هدف از آموزش‌های فرهنگی و هنری جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی است و افراد متخصص و مدرسان دارای صلاحیت باید امر آموزش را بر عهده داشته باشند.

احسانی با تاکید بر اینکه تنها هدف فعالیت‌های فرهنگی و هنری پر کردن اوقات فراغت نیست تصریح کرد: اگر فعالیت‌های آموزشگاه‌های آزاد هنری به درستی انجام شود، در بلندمدت به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و توسعه جامعه منجر خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این جلسه گفت: در استان ۷۶ آموزشگاه  فعال داریم که از این تعداد ۲۸ آموزشگاه در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند.

سیدمحمدرضا جوادی با بیان اینکه بیشترین آمار هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان مربوط به رشته موسیقی است افزود: آموزش در همه حوزه‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد و این امر نیازمند بازخوانی مجدد  چارچوب، قوانین و مقررات و همینطور هم اندیشی و همفکری است.

وی با بیان اینکه با بازگشایی آموزشگاه‌ها و آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری، پروتکل‌های بهداشتی هم باید مد نظر قرار گیرد تاکید کرد: در این مراکز آموزشی ارتباط مستقیم با هنرجویان داریم و لازم است به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان هم در این جلسه با بیان اینکه میزان شهریه امسال آموزشگاه‌ها، هفته آینده در شورای نظارت استان بررسی و اعلام خواهد شد گفت: تلاش می‌کنیم میزان شهریه با توجه به پیشنهادات و با هم‌اندیشی مدیران آموزشگاه‌ها تعیین شود.

معصومه حدادی با بیان اینکه آمار هنرجویان و مربیان آموزشگاه‌ها باید به صورت دقیق ثبت شده و در اختیار اداره‌کل قرار بگیرد افزود: مربیانی صلاحیت تدریس دارند که در آزمون شرکت کرده و در زمینه عمومی و اختصاصی نمره قبولی کسب کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر آموزشگاه‌ها آمار دقیق از مربیانی که فاقد کارت صلاحیت تدریس هستند ارائه دهند، بر اساس میزان آمار؛ آزمون برگزار شده و واجدین شرایط می‌توانند به صورت قانونی به تدریس بپردازند.

رییس انجمن موسیقی استان همدان هم در این جلسه اظهار کرد: شورای آموزشگاه‌های استان تشکیل شده و مسائل مربوط به آموزشگاه‌های موسیقی را به صورت متمرکز پیگیری می‌کند.

علی آقامحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص اختیارات انجمن موسیقی گفت: بخشی از اختیارات انجمن موسیقی از تهران مشخص و ابلاغ شده و بخشی دیگر با تعامل با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید اداره‌کل، تعامل و هم‌افزایی قابل توجهی با انجمن موسیقی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد برنامه‌های هنری با قوت بیشتری برگزار شده و تأثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ آسیب های اجتماعی همدان هنر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزشگاه های آزاد فعالیت های فرهنگی فرهنگی و هنری انجمن موسیقی آموزشگاه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳ هزار اثر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی

حامد تقوایی با بیان اینکه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، ازسوی اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است، گفت: این جشنواره که ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و سایر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ترتیب یافته، از دی‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: این جشنواره در دو بخش قرآنی و معارفی (ویژه تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر با هر درجه ایثارگری و در سطح تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی) و در بخش‌های هنری و ادبی برگزار شده است که همه دانشجویان در کنار دانشجویان شاهد و ایثارگر در موضوعات اعلامی تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شرکت کرده‌اند.

دبیرکل دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی از اقبال دانشگاهیان در این دور از جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به بخش هنری و ادبی جشنواره که در رشته‌های داستان کوتاه و شعر، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی پوستر، طراحی و نقاشی و عکاسی ترتیب یافته است تا ۱۵ فروردین‌ماه اعلام شده بود که هم‌اکنون به اتمام رسیده و وارد مرحله داوری شده است.

تقوایی افزود: مهلت ارسال آثار به بخش قرآنی و معارفی جشنواره، ویژه تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز تا ۲۴ فروردین‌ماه اعلام شده که پس از اتمام، داوری آن آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز تصریح کرد: در این مدت، بیش از ۱۵٠٠ نفر در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کرده‌اند و نزدیک به ۳هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

او یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها، توانمندسازی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان برای تولید محتوای باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت، ایجاد و تعمیق ارتباط صمیمانه بین دانشجویان، متبلور کردن توانمندی و ایجاد نشاط بوده است.

تقوایی ادامه داد: از دیگر اهداف و چشم‌انداز برگزاری این جشنواره می‌توان به فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت و فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاهی اشاره کرد.

به‌گفته دبیرکل جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، ترویج فرهنگ معنوی قرآنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس از طریق فضای مجازی، ترویج فرهنگ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، ارج نهادن به فعالیت‌های هنری منبعث از قرآن (منش اشراقی شهید آوینی)، بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم والای قرآنی و معارف اهل بیت (ع) به جامعه، گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از مفاهیم و الگو‌های دینی، بزرگان و علمای اسلام از محور‌های مهم و مورد تأکید برگزاری این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • اعلام جزییات نشست آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • اجرای ۱۰۰ برنامه اجتماعی و فرهنگی در استان مرکزی هدفگذاری شد
  • استاد فخرالدینی از نگارش موسیقایی «منظومه سیمرغ» خبر داد
  • ارسال ۳ هزار اثر به دومین جشنواره قرآنی شهید آوینی
  • ارسال ۳ هزار اثر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی
  • برپایی نمایشگاه سازه‌های رزینی در نیشابور