Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:43:20 GMT

شبکه کلاهبردار میلیاردی در آذربایجان غربی متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۷۵۵

شبکه کلاهبردار میلیاردی در آذربایجان غربی متلاشی شد

سردار مسعود خرم‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کارشناسان پلیس فتای استان در راستای برخورد با عوامل ناامن کننده فضای مجازی با حضور نامحسوس در لایه‌های مختلف این فضا و انجام اقدامات ویژه فنی و اطلاعاتی سایبری موفق به شناسایی یک شبکه کلاهبردار در فضای مجازی در سطح استان شدند.

وی بیان کرد: این شبکه حرفه‌ای با تشکیل یک تیم هفت نفره اقدام به درج ۴۷۵ مورد آگهی صوری فروش لوازم و قطعات خودرو با قیمت‌های فریبنده در نرم افزارهای فروش اجناس دست دوم کرده و پس از اخذ وجه با خاموش کردن سیم‌کارت و حذف آگهی مجدد به کار خود ادامه می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت و کارشناسان این پلیس با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی موفق به دستگیری اعضای این شبکه شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در این عملیات، پلیس موفق به کشف ۱۱ دستگاه گوشی تلفن، یک دستگاه لپ تاپ، ۲۳ عدد کارت بانکی به اسامی مختلف، ۵۱ عدد سیم کارت اپراتورهای مخابراتی و ۹۵ برگ رسیدهای جعلی ارسال کالا شدند.

سردار خرم‌نیا با اشاره به کشف یک میلیارد ریال وجه نقد از متهمان افزود: طبق بررسی‌ها، اعضای این شبکه از ۴۰۰ نفر به میزان چهار میلیارد ریال در سطح کشور کلاهبرداری کرده بودند.

وی اظهار داشت: در این رابطه هفت کلاهبردار دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اضافه کرد: از شهروندانی که در این خصوص متضرر شده‌اند، جهت پیگیری موضوع می‌توانند با در دست داشتن مدارک مربوطه به پلیس فتای استان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه کلاهبرداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه کلاهبرداری آذربایجان غربی ارومیه کلاهبرداری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف بنز قاچاق میلیاردی در زنجان

ایسنا/زنجان یک دستگاه سواری کاروان بنز مایباخ گذر موقت بدون مدارک به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در استان زنجان توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این‌باره توضیح داد: عوامل دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس از حمل یک دستگاه سواری کاروان بنز مایباخ گذر موقت بدون اعتبار پلاک با یک دستگاه کامیونت خودروبر مطلع شد و توقیف خودروی یادشده را در دستور کار قرار داد.

سرهنگ حسین بدری ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضایی هنگام کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در عوارضی اتوبان تبریز - زنجان، کامیونت خودروبر حامل خودرو کاروان بنز مایباخ گذر موقت را با علائم هشداردهنده و دستور ایست متوقف کردند.

بدری بیان کرد: ماموران در بررسی اصالت خودرو متوجه نبودن اعتبار کارت خودرو و پلاک‌گذر موقت شدند و کامیونت حامل بنز به مقر انتظامی دلالت و خودرو بنز مکشوفه تحویل انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی زنجان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی خودروی مکشوفه را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این زمینه، پرونده قضایی تشکیل شده و اقدامات قانونی در حال پیگیری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی از همکاران شبکه استانی
  • کشف ۳۰هزار گازوئیل قاچاق درانار
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • انجین‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد
  • کلاهبردار رسید جعلی صادر در شهریار دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان الیگودرز
  • کشف بنز قاچاق میلیاردی در نور
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در الیگودرز
  • توقیف بنز قاچاق میلیاردی در زنجان
  • کشف بنز قاچاق ۶۰۰ میلیاردی در نور