Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@17:54:02 GMT

خشم و آتش در سراسر آمریکا؛ اعتراض‌ها وارد ششمین روز خود شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۷۶۵

خشم و آتش در سراسر آمریکا؛ اعتراض‌ها وارد ششمین روز خود شد

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- اعتراض های سراسری در آمریکا در حالی وارد ششمین روز خود شد که همچنان بر ابعاد آن افزوده می شود. تاریخ انتشار: 08:40 - 12 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۴۲۱ خبرگزاری میزان – اعتراض‌ها به کشته شدن «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس همچنان ادامه دارد و هر روز ابعاد وسیع تری پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا در پنج روز گذشته شاهد به راه افتادن موج گسترده‌ای از ناآرامی‌ها و تنش‌ها بود که در اعتراض به تبعیض نژادی ساختاری در این کشور برپا شد. این اعتراض‌ها که با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد، علاوه بر خسارات مالی فراوان سبب کشته شدن سه نفر شد. بیشتر بخوانید: وضعیت فوق العاده در شهر‌های آمریکا ورود کامیون نفتکش به میان جمعیت در مینیاپولیس ۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۵

یک کامیون نفتکش در شهر «مینیاپولیس» با هجوم به میان جمعیت، صحنه پر مخاطره ای را رقم زد. این کامیون پس از ورود به میان جمعیت متوقف شد.

اداره امنیت عمومی مینیاپولیس با انتشار توییتی نوشت، هیچ معترضی در این حادثه زخمی نشد.

هنوز نحوه ورود این کامیون به بزرگراه مشخص نیست؛ زیرا این بزرگراه در ساعت پنج عصر توسط مسئولان بسته شد.

اعتراض های بی امان در «مینیاپولیس» در پی کشته شدن «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی، همچنان ادامه دارد.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جورج فلوید آمریکا دونالد ترامپ اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی امروز (پنجشنبه) به فرانسه راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی نوشت که این اعتراض از سوی کمیته فلسطین دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس سازماندهی شده است. این کارزار از دانشگاه می‌خواهد روابط با دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی را که در نسل‌کشی در غزه همدست هستند، قطع کند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات گزارش داد که پلیس این کشور تظاهرات ضد اسرائیلی ده‌ها دانشجو در پاریس را بر هم زد، درحالیکه پس از چند روز اعتراضات مشابهی در محوطه‌های دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده شکل گرفته است.

اتحادیه دانشجویی دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس، تصمیم مقامات دانشگاه برای درخواست حضور پلیس را «تکان دهنده و عمیقا نگران کننده» خواند و تاکید کرد که این موضوع از چرخش به سمت اقتدارگرایی نشان دارد.

اعتراضات در پاریس متاثر از اعتراض‌های ضد صهیونیستی در سراسر دانشگاه های ایالات متحده در هفته گذشته است. در این اعتراض‌ها دانشجویان از موسسه‌های تحصیلی خود می‌خواهند روابط مالی با اسرائیل را قطع کنند و شرکت‌هایی که امکان جنگ این رژیم با حماس را فراهم می‌کنند، محروم نمایند.

در جریان اعتراض‌های شکل گرفته در دانشگاه‌های ایالات متحده صدها دانشجو در نقاط مختلف توسط پلیس بازداشت شدند.

پلیس بوستون حدود ۱۰۸ نفر را در کالج امرسون دستگیر کرده است. پیش از این، ۹۳ نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس برای حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

معترضان و پلیس در دانشگاه تگزاس در شهر «آستین» نیز درگیر شدند که در نهایت به گفته مقامات ۳۴ نفر نیز در آنجا دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!