Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:13:40 GMT

ترجمه رمان نویسنده پست‌مدرن اسکاتلندی چاپ شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۷۸۸۴

ترجمه رمان نویسنده پست‌مدرن اسکاتلندی چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «جهان هتل» نوشته الی اسمیت به‌تازگی با ترجمه مریم محمدی‌سرشت توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

الی اسمیت، نویسنده اسکاتلندی این‌رمان، متولد ۱۹۶۲ است و ۵۷ سال سن دارد. «جهان هتل» برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و یک‌رمان پست‌مدرن و سخت‌خوان است. این‌رمان درباره زندگی ۵ آدم مختلف است که به‌واسطه اتفاقی عجیب به هم پیوند می‌خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن رمان پیش‌رو، دارای دیدگاه‌های عاطفی، شاعرانه، طنز و جدی است و پنج شخصیت اصلی‌اش از طریق یکی از شعب هتل‌های زنجیره‌ای جهانی به هم مرتبط می‌شوند. تصادف عجیب هم در آسانسور حمل غذای هتل رخ می‌دهد که زندگی آن‌ها را به هم پیوند داده و از هم می‌گسلد.

عناوین فصول این‌رمان به‌ترتیب عبارت‌اند از: گذشته، اکنون‌گذشته، آینده مشروط، زمان کامل، آینده در گذشته، اکنون.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

با لپ‌تاپم زدم تو سر یکی از لات‌های دم دست.

(چی؟ چی؟ چی کار کردی؟ صدای خنده، صدای بند آمدن نفس زنان و مردان دیرباور.)

واقعاً زدم _‌با لپ‌تاپ زدمش، حسابی سنگین هستند. خودم هنوز باور نمی‌کنم. شما که مرا می‌شناسید. من اهل هیچ‌جور خشونتی نیستم. یعنی یک پشه را هم نمی‌توانم بکشم. اما زدمش و این شد که گفتم. چنان محکم زدمش که افتاد روی زمین، روی زانوهایش مچاله شد. بقیه‌شان یک نگاه به دوست‌شان روی زمین کردند و پا به فرار گذاشتند، فرار کردند ها! کیف و کیف لپ‌تاپم را زمین گذاشتند، کیف پولم را انداختند روی شن‌ها و همگی در رفتند و من را تو خیابان تنها گذاشتند. قسر در رفتم. چیزی را نبرده بودند. کیفم صحیح و سالم بود. کیف لپ‌تاپم سالم بود. البته وقتی لپ‌تاپم را امتحان کردم، شکسته بود. هزاران پوند. سنگینی هزاران پوند تکنولوژی را بر سر لاتی هفده‌ساله خراب کرده بودم.

(صدای خنده، یکی می‌گوید نابودش کردی، صدای کف زدن، تبریک گفتن، سرفه کردن تحسین‌آمیز.)

پنی روی تخت فکر کرد، خیلی خوب است. بی‌نقص نبود، اما کاملاً کلاسیک بود. فوق‌العاده نبود، اما به درد بخور است.

(اما پسره چی شد؟ میان جلنگ‌جلنگ دوباره لیوان‌ها و پیچش دود سیگار در بالای میز، یکی از صداهای ذهنی‌اش برخاست. مرده بود؟ آیا بلند شد و مثل بقیه فرار کرد؟ آیا افتاد کنار پایت ماند؟)

این‌کتاب با ۲۲۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۴ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4935582 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات پیدایش نشر پیدایش ادبیات جهان ترجمه اسکاتلند کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا معرفی کتاب گردشگری ادبیات تازه های نشر خبرگزاری مهر ادبیات جهان میراث فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور رایزنی فرهنگی نویسنده جهانی فرانسه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «سه چهارده» رونمایی شد

کتاب «سه چهارده» قصه سه نوجوان چهارده ساله هم کلاس و هم محلی در دهه ۶۰ است که هر سه برادر رزرمنده دارند و در واقع این برادران بزرگتر راه را برای برادان کوچکتر باز کرده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، برنامه شب خاطره و رونمایی از کتاب «سه چهارده» نوشته فاطمه سوریان با حضور نویسنده کتاب و خانواده شهدایی که این کتاب درباره آنها است، برگزار شد.

کتاب «سه چهارده» قصه سه نوجوان چهارده ساله هم کلاس و هم محلی در دهه 60 است که هر سه برادر رزرمنده دارند و در واقع این برادران بزرگتر راه را برای برادان کوچکتر باز کرده‌اند و اینها از برادر بزرگتر فراگرفته‌اند که به این راه را بروند اما چون سن و سال کمی دارند رضایت خانواده و ماموارن اعزام را نمی‌توانند به دست بیاورند و چون رضایت ممکن نیست به دنبال راه‌های گریز هستند؛ مثل دستکاری کردن شناسنامه‌ها و فرار از منزل و .. که لحظات جذابی را در کتاب رقم می‌زند. این کتاب  در گونه داستانی نوشته شده و فاطمه سوریان که فرزند یکی از فرماندهان شهید یعنی منصور سوریان است، این کتاب را نوشته و یکی از نوجوانان قهرمان کتاب، عموی نویسنده است.

رحیم مخدومی نویسنده و مدیر انتشارات رسول آفتاب که این کتاب در این نشر منتشر شده است، درباره کتاب «سه چهارده» گفت: این کتاب روایت همزمان داستان زندگی سه نوجوان دهه شصتی است و  سه خانواده شهید در این داستان معرفی می‌شوند و هر یک از این خانواده‌ها یک شهید مفقود الاثر  دارند و چندین سال این دوران مفقود بودن و انتظار سپری می‌شود و در واقع این سه خانواده یک درد مشترک دارند.

داستان شهادت و زندگی سه رفیق نوجوان در کتاب «سه چهارده»

وی افزود: با همه این سختی‌ها نگاه خانواده‌ها و نگاه این سه نوجوان حائز اهمیت است. در عین حال که قهرمانان کتاب، شور و نشاط نوجوانی خود را دارند، اتفاقات جالبی در جبهه برای این بزرگمردان کوچک رخ می‌دهد و در نهایت هر سه به شهادت می‌رسند.

شهید محسن سوریان،  شهید محسن منصوری و شهید احمد عبدالعلی پور سه قهرمان نوجوان این کتاب هستند و کتاب «سه چهارده» در نمایشگاه کتاب امسال برای نخستین بار توسط انتشارات رسول آفتاب عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • آیا بدنه جت های جنگنده مدرن ضد گلوله ساخته می شود؟(+عکس)
  • مانند رویارویی «تاپ گان» با «جنگ ستارگان» بود/ چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • دیسرتاسیون چیست؟
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند