Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال متهم شدن دو کارمند سفارت پاکستان در هند به جاسوسی، اسلام آباد نیز به این مساله واکنش نشان داده و اتهام زنی‌ها را شدیدا محکوم کرد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، وزارت خارجه هند با متهم کردن دو دیپلمات پاکستانی به جاسوسی برای کشورشان آنها را از خاک خود اخراج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است دهلی نو مدعی شده این دو دیپلمات اقداماتی علیه امنیت ملی هند داشته‌اند و به این دلیل به عنوان چهره های فاقد صلاحیت کار دیپلماتیک از هند اخراج می شوند.

وزارت خارجه هند ضمن ارسال نامه ای به سفارت پاکستان ضمن اعلام اخراج این دو دیپلمات از کاردار سفارت خواسته است به پروتکل های سیاسی احترام گذاشته و به کارمندان خود توصیه کند که نباید فعالیتی خارج از مسئولیت خود داشته باشند.

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اقدام هند اعلام کرد: دهلی نو با زیر پا گذاشتن آداب دیپلماتیک ابتدا دیپلمات های پاکستانی را بازجویی کرده و آنها را مجبور به پذیرش ادعاهای خود کرده است.

«عایشه فاروقی» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص تصریح کرد: دیپلمات های پاکستانی با دخالت سفارت پاکستان در هند آزاد شدند ولی به آنها دستور داده شده ظرف 24 ساعت خاک هند را ترک کنند.

وی مدعی شد: اسلام آباد اعتقاد دارد این گونه اقدامات هند نقشه ای است که دولت این کشور برای تخریب بیشتر ارتباط با پاکستان آن را اجرایی می کند.

فاروقی افزود: اقدام هند بی پاسخ نخواهد ماند و یقینا باعث محدودتر شدن روابط دیپلماتیک میان دو کشور می شود.

طی روزهای اخیر تلاش مسئولین دولت اسلام آباد برای وارد کردن سازمان ملل به معضل کشمیر و حل این مناقشه تاریخی نیز افزایش یافته است.

پیش از این یکی از افسران سابق هند اعلام کرده بود: ما با جدایی طلبان بلوچستان به صورت مستقیم ارتباط داریم و تا 10 سال آینده بلوچستان را به عنوان کشوری مستقل اعلام خواهیم کرد.

سایه سنگین اختلافات هند و پاکستان بر کشورهای سارکتمام مرزهای مشترک هند و پاکستان بسته شدصدور حکم اعدام برای عاملان انفجار تروریستی در مرز هند و پاکستانتبادل آتش در مرز هند و پاکستان 5 کشته برجای گذاشت

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان" اخبار"هند"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار هند اخبار پاکستان اخبار هند هند و پاکستان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید چین بر لزوم تأمین امنیت شهروندانش در پاکستان

سفارت چین در پی کشته‌شدن پنج شهروند این کشور در پاکستان، خواستار برخورد قاطع دولت اسلام‌آباد با عاملان آن و تأمین امنیت شهروندانش شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت چین در اسلام‌آباد ضمن محکومیت حمله انتحاری اخیر علیه شهروندان چینی در پاکستان، خواستار برخورد قاطع دولت «شهباز شریف» با عاملان آن و تأمین امنیت شهروندانش شد.

پس از کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله انتحاری در ایلات «خیبرپختونخوا»، سفارت چین از دولت شهباز شریف خواست تا در مورد این رویداد تحقیقات کاملی را انجام دهد، عاملان آن را به شدت مجازات کند و از شهروندان این کشور نیز محافظت کند.

سفارت چین در پاکستان اعلام کرد در همکاری با پاکستان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا پس لرزه‌های این حمله را مدیریت کند.

به نظر می‌رسد چین نگران تأثیر این حادثه بر روحیه شرکت‌ها و مهندسان چینی است که اکنون در پروژه‌های مختلف در سراسر پاکستان مشغول به فعالیت هستند.

5 مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدندواکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستانحمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز با ابراز همدردی و حضور در سفارت چین در اسلام آباد این حمله تروریستی را محکوم کرد و اطمینان داد عاملان حمله به مهندسان چینی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

در بیانیه سفارت چین آمده است: این کشور تمام تلاش خود را برای حفاظت از شهروندان، شرکت‌ها و پروژه‌های چینی در پاکستان به کار می‌گیرد و از شهروندان خود می‌خواهد اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

  انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • توافقات دوجانبه میان افغانستان و پاکستان
  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • برکناری یک فرمانده اروپایی به اتهام جاسوسی
  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • تأکید چین بر لزوم تأمین امنیت شهروندانش در پاکستان
  • حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان
  • حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان/ پکن بیانیه صادر کرد