Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن سعادت‌فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فرارسیدن فصل گرما شنا در رودخانه‌های دز و کرخه و کانال‌های آبیاری منطقه افزایش می‌یابد که بدلیل رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی شناگران و شنا در نقاط ممنوعه، حوادث تلخی رقم می‌خورد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد: علاوه بر خطرات همیشگی شنا در کانال‌های آبیاری، رعایت نکردن فاصله اجتماعی در شنا کردن دسته جمعی می‌تواند خطرساز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان غرق شدن افراد در آب رودخانه و کانال‌های آبیاری را یکی از چالش‌های تامین و توزیع آب کشاورزی عنوان و بیان کرد: مخزن سدهای تنظیمی دز و کرخه ظرفیت محدودی دارند لذا بازو بستن‌های مکرر برای کشف پیکر غریق به خصوص در فصل نیاز آبی محصولات کشاورزی، به محصولات مزارع منطقه آسیب می‌زند.
وی اظهارداشت: برخی افراد تصور می‌کنند کانال آبیاری می‌تواند به عنوان یک استخر مورد استفاده تفریحی قرار گیرد اما از این نکته مهم غافلند که نوع طراحی کانال‌ها با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است.
به گفته سعادت‌فر شیب بدنه کانال‌ها خروج شناگران را با مشکل مواجه کرده و خطر غرق شدن را افزایش می‌دهد از طرفی بدلیل سرعت زیاد آب در برخی کانال‌ها و وجود رسوبات بستر کانال، در صورت بروز مشکل برای شناگر، امکان خروج از کانال به راحتی میسر نیست و نجات فرد غریق به سختی انجام می‌شود.
وی از همه خانواده‌ها و مسافران خواست در نقاط عمیق و خطرناک رودخانه شنا نکنند و برای شنا کردن به هیچ وجه از محدوده تاسیسات سد تنظیمی دز، سد تنظیمی کرخه و کانال‌های آبیاری استفاده نکنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دزفول آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دزفول آبیاری وزارت جهاد کشاورزی دزفول آبیاری کانال های آبیاری کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی شیروان در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اساسی برای کشاورزان و باغداران تبدیل شده، در این راستا برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی، کاشت نهال انگور با روش آبیاری زیر سطحی در یکی از باغات این شهرستان آغاز شد.
کشاورزی و باغداری در شیروان به دلیل کم‌آبی دچار چالش زیادی شده لذا اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی نه تنها روشی نوین برای رساندن کافی و به هنگام آب به درختان بلکه راهکاری در التیام زخم کم‌آبی شدید در این شهرستان است.
از جمله مزایای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی این است که آب با استفاده از این روش به طور مستقیم در زیر خاک و پای ریشه تخلیه شده و در هم آنجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد. 
سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای نه تنها سبب کاهش تبخیر آب و از دست رفتن ناخواسته آن می‌شود بلکه درصد جذب آب توسط ریشه گیاه را به میزان مطلوبی افزایش می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه