Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@12:29:12 GMT

تجمع دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی، ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۸۰۵۸

تجمع دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی، ممنوع

خبرگزاری ایسنا: مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دو سه هفته گذشته و با مشخص شدن تصمیم نهایی کمیته ملی کرونا برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم، جلسات مشترکی با مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برگزار شد و در نهایت شرایط برگزاری امتحانات حضوری بررسی و در قالب دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی تدوین و به مدارس ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخلاف سال‌های گذشته که همه رشته‌ها و گرایش‌ها هر روز و به صورت فشرده امتحانات نهایی را برگزار می‌کردند، اما امسال امتحانات یک روز در میان برگزار می‌شود. به عنوان مثال برخی امتحانات رشته نظری در یک روز و امتحانات رشته‌های دیگر در روز دیگر برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره نگرانی خانواده‌ها مبنی بر عدم رعایت قواعد بهداشتی از سوی همه مدارس، اظهار کرد: اگر شرایط بهداشتی در یک حوزه امتحانی رعایت نشد دانش آموزان می‌توانند موارد را به اداره کل ارزیابی عملکرد وزارتخانه و یا منطقه آموزش و پرورش مربوطه گزارش کنند.

حمیدی مثال‌هایی از برخی نکات ضروری مندرج در دستورالعمل بهداشتی برگزاری امتحانات ذکر کرد و گفت: به عنوان مثال فاصله بین صندلی‌ها از همه جهات باید دو متر باشد و همه حوزه‌های امتحانی باید آن را رعایت کنند. این پروتکل فقط مختص امتحانات نهایی نیست و اگر قرار باشد آزمون حضوری دیگری همانند آزمون ورودی مدارس سمپاد برگزار بشود باید آن‌ها را رعایت کرد.

وی افزود: همچنین دانش آموزان بعد از ورود به مدرسه نباید تجمع کنند و باید از همدیگر فاصله بگیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئول اجرای پروتکل بهداشتی برگزاری امتحانات، مدیر مدرسه و رئیس حوزه امتحانی است گفت: نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌ها نیز به روسای مناطق و همین طور نمایندگان وزارت بهداشت واگذار شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: دانش آموزان حوزه های امتحانی بهداشت مدارس وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست فرماندار پیرانشهر و اعضای شورا با محوریت هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری مرحله اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ و امتحانات نهایی خرداد ماه با بررسی موضوعات "نحوه برگزاری آزمون، آماده سازی مکان های برگزاری امتحانات، رفع نواقص و هماهنگی ارگانها و نهاد های اداری و امنیتی دخیل در امر برگزاری امتحانات و آزمون سراسری کنکور در شهرستان پیرانشهر" در محل فرمانداری برگزار گردید.   مرحله اول کنکور سراسری در شهرستان پیرانشهر با ۱٫۸۸۷ نفر داوطلب در گروههای آزمایشی هنر، علوم انسانی ریاضی، علوم تجربی و زبان خارجه در روزهای پنجشنبه و جمعه(۶ و ۷ اردیبهشت ماه) هم‌زمان با سراسر کشور برگزار میشود.

دیگر خبرها

  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی