Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید: انسجام منتخبان مجلس جدید، یک فرصت ارزشمند است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «مجلس یازدهم و سالی که نکوست»، نوشت: مجلس یازدهم کار خود را با رفتاری تحسین‌برانگیز شروع کرد. دو نکته است که حکایت از کارآیی و حسن‌نیت این مجلس دارد و امیدوارم مصداق این ضرب‌المثل باشند که سالی که نکوست از بهارش پیداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دو نکته یکی سرعت در کار بود که با آنکه می‌توانستند برنامه انتخاب هیئت‌رئیسه را به روز یکشنبه بیندازند و قانونی هم بود، اما آن را در روز تعطیل یعنی پنج‌شنبه انجام دادند و این نشان از اصرار بر شروع هرچه زودتر کار دارد. نکته دوم که حائز اهمیت بیشتر است وفاق بر سر انتخاب یک مجموعه بدون حاشیه بود. زیرا حرف و حدیث‌های زیادی می‌شنیدم که با آنکه این مجلس از یک طیف‌اند، اما اختلاف‌نظر‌ها به زودی بروز خواهد کرد و بر سر کرسی‌های مختلف دعوا‌ها شروع خواهد شد.
این گذشت و تفاهم در آغاز کار این مجلس بسیار ستودنی بود. امید است در کمیسیون‌های مختلف، که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، این سنت ادامه یابد. انتخاب افراد برای ماموریت‌های مختلف داخلی و خارجی هم از حساسیت لازم برخوردار است. نباید آن‌کس که دیگری را از خود شایسته‌تر می‌داند داوطلب کاری شود و اگر انتخاب شد باید بتواند حق نمایندگی را ایفا کند. نمایندگان محترم ضمن اولویت‌گذاری بر برنامه‌ها، که کاری دشوار و مهم است، فرض را بر این بگذارند که دیگر نمی‌خواهند انتخاب شوند؛ بنابراین در تصمیمات، برنامه و نطق‌ها آنچه رضای خدا و عالمانه به سود درازمدت مردم است را در نظر داشته باشند. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس دوازدهم/ منتخبان هنوز جلسه‌ای با هم نداشتند

بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آرایش سیاسی مجلس دوازدهم، اظهار کرد: قریب به ۶۰ تا ۷۰ نفر از افرادی که تاکنون به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند، مستقل، اعتدالی و اصلاح‌طلب بوده و مابقی منتخبان اصولگرا هستند، بنابراین دو جریان فکری اصلی در مجلس دوازدهم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در مجلس دوازدهم احتمالاً دو یا سه فراکسیون سیاسی خواهیم داشت. ممکن است اصولگرایان در مجلس دوازدهم، دو فراکسیون سیاسی تشکیل دهند.

منتخب مردم سبزوار در مجلس دوازدهم درباره گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس دوازدهم، گفت: به نظرم رقابت جدی برای ریاست مجلس وجود نخواهد داشت و فکر می‌کنم که وضعیت و شرایط فعلی ادامه یابد.

محبی نجم آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا منتخبان مجلس دوازدهم با یکدیگر جلسه‌ای داشته‌اند، گفت: اخیراً نشست مشترک دولت و مجلس برگزار شد که برخی از منتخبان جدید هم در آن جلسه حضور داشتند، اما تا این لحظه جلسه مجزایی بین منتخبان مجلس دوازدهم برای بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف از جمله اولویت‌های مجلس آینده برگزار نشده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: البته شورای وحدت با محوریت «منوچهر متکی» هفته آینده جلساتی خواهد داشت که نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت که به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند، در این جلسات حضور خواهند یافت. حتماً در این جلسات درباره اولویت‌های مجلس، فراکسیون‌های سیاسی، هیأت رئیسه و ریاست مجلس آینده بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کد خبر 6074164 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • ۶ نکته مهم درباره پاسخ نظامی ایران به تل آویو
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!
  • شکست طراحی یک منتخب تهران برای تصاحب جایگاه در مجلس دوازدهم
  • آخرین وضعیت آرایش سیاسی مجلس دوازدهم
  • نشست مشترک شورای وحدت اصولگرایان با منتخبان مجلس برگزار شد
  • تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب
  • آرایش سیاسی مجلس دوازدهم/ منتخبان هنوز جلسه‌ای با هم نداشتند