Web Analytics Made Easy - Statcounter

چرا به‌عنوان یک بانو در شهری مانند بجنورد که بسیار خوش آب و هواتر از بیرجند است، تاکنون از داشتن چنین محیطی محروم بوده‌ام!

خبرگزاری فارس خراسان شمالی، اکریم صدیقی؛ این تصویر یک پارک زیباست. آنچه در تصویر مشاهده می‌شود دل‌انگیز است. وقتی متوجه شویم این پارک، ویژه بانوان است، برای من نوعی به‌عنوان یک خانم، بسیار دل‌انگیزتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آرزویی برای من هم شکل می‌گیرد که‌ای کاش ما هم‌چنین پارکی ویژه خودمان داشتیم.

 

چرا من و امثال من از داشتن چنین پارکی محروم هستیم. این پارک در بیرجند است. سال ۸۷ افتتاح‌شده است. به آمارها نگاه می‌کنم. بیرجند شهری که در سال ۲۰۱۶ دارای ۲۰۳ هزار و ۶۳۶ نفر جمعیت بوده، درست در همین سال جمعیت بجنورد، ۲۲۸ هزار و ۹۳۱ نفر بوده. دو مرکز استان که در یک زمان به مرکزیت انتخاب می‌شوند. پس چرا من به‌عنوان یک بانو در شهر بجنورد که بسیار خوش آب و هواتر از بیرجند می‌باشد، تاکنون از داشتن چنین محیطی محروم بوده‌ام!

به سراغ اینترنت می‌روم. تاریخچه فعالیت‌های انجام‌شده برای ساخت پارک بانوان را در بجنورد بررسی می‌کنم. پیشنهاد می‌کنم شما هم این کار را بکنید.

اولین مصاحبه درباره کلنگ زنی این پارک در تاریخ ۸۸/۳/۲۶ از زبان خانم افشین فر، تنها بانوی عضو شورای شهر بجنورد انجام‌گرفته که گفته: پارک دو برآر ویژه بانوان بجنورد در فضای ۱۰ هکتار اجرا خواهد شد و اعتبار اولیه آن نیز ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات خواهد بود. این تاریخ مربوط به دوره شهرداری آقای اردشیر ریاحی است که از شهریور ۸۶ تا شهریور ۸۸ بر این مسند بوده‌اند.

مصاحبه بعدی از زبان آقای یوسفعلی رستمی مسئولی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد است که در تاریخ ۸۸/۵/۴ صحبت‌هایی مشابه خانم افشین فر گفته است.

دیگر هیچ خبری مشاهده نمی‌شود تا تاریخ ۹ تیر ۹۱ که دوره‌های شهرداری آقای تیمورزاده و علوی مقدم به‌پایان رسیده و در زمان آقای دژهوت است. که خانم افشین فر درباره مشخص شدن پیمانکار و شروع پروژه بعد از ۴ سال خبر داده‌اند.

آن‌هم پارکی که قرار بوده در محوطه ۲۰ هکتاری طبق مصوب سال ۸۷ اجرایی شود. قرار بوده بعد از عملیات درخت‌کاری، پیاده‌روسازی و ساخت آب‌نما، برای خانم‌ها پیست اسکیت و دوچرخ سواری ساخته شود. قرار بوده سالن آمفی‌تئاتر تاتر روباز زده شود و پایانش را هم انتهای ۹۱ تعیین کرده بودند. در دروان شهرداران بعدی هم دیگر خبری دراین‌باره وجود ندارد! انگار سکوت معناداری برای فراموشی قضیه اتفاق می‌افتد.

و حالا در خرداد ۹۹، هنوز هیچ خبری از این پارک نیست! من به‌عنوان یک خانم بجنوردی از کلیه مسئولین و اعضا محترم شورای شهر در دوره‌های مختلف از سال ۸۷ تاکنون سؤال دارم، چطور می‌شود پارک ویژه بانوان در بیرجند در مساحت ۲۴ هزار هکتار با مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان ساخته می‌شود اما پارک دوبرابر با بودجه در نظر گرفته هم‌تراز با آن هنوز در بجنورد ساخته نشده!

من به‌عنوان یک خانم بجنوردی از اعضا شورای شهر و مدیرکل امور بانوان استان سؤال دارم که بودجه ساخت استخر روباز در بش قارداش را از کجا تأمین کردید که آن در اولویت قرار گرفت وقتی شما هنوز پشت قول ساخت پارک ویژه بانوان با همان مبلغ اعتبار مانده بودید!

مدیران مربوطه گفته‌اند ما برای خانم‌های بجنورد سوله مهربانو را در شهربازی ساخته‌ایم! محوطه‌ای هم دارد که بانوان در آن دوچرخه‌سواری کنند اما خب این محوطه فرقی با فضای بیرونی شهربازی ندارد و خب باید رعایت شئونات را انجام دهید!

مدیران مربوطه می‌گویند ما نهالستان را برای دوچرخه‌سواری خانوادگی در نظر گرفته‌ایم!! خب چه‌کاری است خواهر و برادر من، شهربازی که بود فضای زیادی هم برای دوچرخه‌سواری خانوادگی دارد که!!

انگار مدیران شهری اینجا خیالشان آسوده است با خود تصور می‌کنند: خیابان‌های شهر که محل عبور و مرور هر نوع وسیله‌ای موتوری و غیر موتوری است برای بانوان هم به‌اندازه کافی جا دارد. آنها هم می‌توانند در خیابان‌ها دوچرخه‌سواری کنند چرا ما باید بودجه اختصاص دهیم! چرا باید به شکل ویژه برایشان پارکی اختصاص دهیم.

بیرجند گسترش فضای آن پارک به‌خصوص را نیز در دست دارد و فاز دوم آن را هم اجرایی می‌کند. بانوان بیرجندی در این پارک جشن‌های خانوادگی و مهدکودک‌ها، جشن‌های مادر و کودک خود را در این مکان برگزار می‌کنند. بانوان بیرجندی در این فضا به‌راحتی آفتاب می‌گیرند، ورزش می‌کنند و در مسافت زیاد دوچرخه‌سواری می‌کنند. در ساعاتی که در این پارک حضور دارند از درودیوار آپارتمان‌های خود رهایی می‌یابند و خیالشان آسوده است آن‌قدر ارزش داشته‌اند که مدیران شهری‌شان برایشان چنین امنیتی را برای تفریح و آسایش آنها فراهم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیرجند بجنورد پارک بانوان دوچرخه سواری ویژه بانوان عنوان یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!

در این نامه که امضای محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران را دارد، آمده که پیرو جلسه روز 29 فروردین در ورزشگاه یادگار امام «فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط» با ورود زنان به استادیوم مورد بررسی قرار گرفت.

ادامه این نامه به مشکلات استادیوم اشاره دارد و سازمان لیگ تاکید کرده که باتوجه به «نواقص مرتبط با زیرساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان از مسیرهای پیرامونی ورزشگاه» این استادیوم تا رفع این مشکلات، «فاقد شرایط پذیرش» زنان است.

به این ترتیب بعد از حضور بانوان در دیدار با ذوب آهن که با شکست 4-1 تراکتور همراه بود و البته حضور پرشور آنها رکورد تعدادی بانوان را هم شکست، دوباره مانع جدیدی بر سر راه حضور زنان در استادیوم ایجاد شده است.

  منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • بازگشت به زندگی خانم ۶۸ ساله در شهرکرد