Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام روزانه ۵۰۰ تست آزمایشگاهی کرونا در استان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در گیلان افزایش پیدا کرده است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روزهای نخست شیوع کرونا روزانه 50 تا 100 تست در آزمایشگاه‌‌های گیلان انجام می‌شد و این ظرفیت هم‌اکنون به 500 عدد تست افزایش یافته است اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت برای کنترل بیماری کرونا در کشور، بیماریابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین 30 تا 50 بیمار بدحال مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان‌های استان داریم عنوان کرد: البته بخشی از این بیماران از قبل در قسمت بخش‌های بستری بیمارستان‌های ما و یا بخش‌های آی سی یوها برای مداوا و درمان بستری و از قبل پذیرش شده‌اند.

سالاری رعایت حفاظت شخصی و بهداشت فردی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه ضروری خواند و با بیان اینکه همکاری مردم در این مورد خوب است تصریح کرد: وزارت بهداشت با همراهی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دولت اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه افزایش امکانات بیمارستانی انجام داده است. 

حرکت معکوس رشد مصرف برق روزهای کرونا در ایران و جهانآخرین وضعیت کرونا در خراسان‌شمالی/ بیشتر شهرها همچنان در وضعیت «هشدار»/ بقاع متبرکه مجدداً تعطیل شدزنگ خطر کرونا در تبریز به‌صدا در آمد/ کدام محلات آلوده‌تر هستند؟
وی با تأکید بر اینکه امکانات آزمایشگاهی لازم برای انجام تست کرونا فعلاً فقط در مرکز استان گیلان و شهر رشت وجود دارد ابراز داشت: در آینده امیدواریم بتوانیم روزانه بین 750 تا هزار تست کرونا را در سطح آزمایشگاه‌ها انجام دهیم که تمامی این دستاوردها مرهون حمایت‌های دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرنطینه و لزوم رعایت پروتکل‌های حفاظت شخصی توسط افرادی که تست کرونای آنان به تشخیص آزمایشگاه‌ها مثبت شده است در استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: تست کرونا در بیمارستان رازی رشت و بیمارستان پارس انجام می‌شود و با این کار از آلودگی سایر افراد جلوگیری به عمل می‌آید.

سالاری افزایش بسترهای لازم برای بیماریابی در استان گیلان را راهکار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند تولید به خوبی رعایت می‌شود از طرفی طبق گزارشات تاکنون 100 هزار بازدید از سطح اماکن تهیه و تولید غذا در استان گیلان به عمل آمده است.

وی ورود مسافران و گردشگران به استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه افراد در صورت داشتن برخی از علایم باید به مراکز آزمایشگاهی مراجعه کنند گفت: تمام تلاش ما افزایش سطح خدمات‌رسانی به مردم است و سعی می‌کنیم نتایج آزمایش تست کرونا را در همان 24 ساعات گخست به اطلاع افراد برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرهیز مردم از انجام سفرهای غیرضروری را خواستار شد و با بیان اینکه شلوغ بودن خیابان‌ها بستری لازم برای شیوع بیشتر بیماری است اظهار داشت: مراکز شبانه‌روزی و 24 ساعته دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده خدمات‌رسانی به مردم و انجام تست‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا است.

سالاری شیوع بیماری فاسیولا در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه این عارضه بیماری مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: همانطور که هم‌اینک بیش از 60 کشور جهان با این بیماری درگیر هستند در استان گیلان نیز تاکنون 33 مورد مثبت ابتلا به بیماری فاسیولا تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه احتمال تأیید آزمایشات 49 بیمار دیگر نیز وجود دارد پرهیز جدی از مصرف سبزیجات آلوده را برای در امان ماندن از فاسیولا ضروری خواند و عنوان کرد: فاسیولا هرساله به طور معمول از اواخر اردیبهشت تا پایان خرداد و از مهر تا آبان شیوع پیدا می‌کند و از بیماری‌های شایع فصلی محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان استان گیلان تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم ، امروز در نخستین نشست شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: اهداف پیش بینی شده در شعار سال زمانی تحقق عینی می‌یابد که ظرفیت‌های جهش در عرصه‌ی تولید شناسایی و در بستر وحدت رویه و هم افزایی مجموع دست اندرکاران نمایان شود.

آیت الله مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: این بخش فرصت‌های بالقوه و جدیدی پیشروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد و گیلان هم می‌تواند به بهترین نحوی از این ظرفیت عظیم درحوزه‌ی دریای خزر بهره گیری کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نقش مشارکت مردم در جهش تولید را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد دلار در قالب ارز و طلای پس انداز شده، نزد مردم نگهداری می‌شود، گفت: این سرمایه‌ی قابل توجه، زمانی بهره وری دارد که وارد چرخه‌ی تولید شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گیلان هم در این نشست شرط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانک‌ها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، از جمله الزاماتی ست که امسال هم بطور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از بانک‌های عامل استان خواست منابع اعتباری خود را در راستای تقویت تولید در همین استان هزینه کنند.

وی در ادامه بر پیگیری موضوع ایجاد یک میدان بار جدید در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: این مطالبه‌ی به حق بزودی از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

 در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در سخنانی عمده‌ترین الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های جهش تولید در سال جدید را تشریح کرده و بر لزوم هم افزایی و همکاری بیشتر این بخش‌ها تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی