Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-چندی قبل خبر سرقت از خانه هنر یکی از مراکز خیریه و مردمی در تهران به پلیس اعلام شد. تیم تحقیق بلافاصله برای بررسی ماجرا راهی محل سرقت شده و در نخستین تحقیقات دریافتند سارقان پس‌از سرقت‌ آلات و ادوات موسیقی، 100 تابلوی نقاشی و کارهای دستی کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و وسایل با ارزش و حتی مواد خوراکی موجود در محل را با تخریب در خروجی سرقت و پس‌از خروج نیز قفل در را تعویض کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان می‌داد که ارزش اموال مسروقه از خانه هنر 800 میلیون تومان بوده است. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که عاملان سرقت از خانه قدیمی و خالی همسایه که متعلق به مرد میانسالی بود و وی سال‌ها قبل فوت کرده بود وارد ساختمان شده‌اند.
کشف تابلوهای نقاشی
از آنجایی که سارقان فیلم دوربین‌های مداربسته محل سرقت را نیز با خود برده بودند هیچ رد و سرنخی از آنها به جا نمانده بود، اما همین مسأله نشان می‌داد که آنها با سارقان حرفه‌ای و احتمالاً سابقه دار مواجه بودند.

در حالی که بررسی‌ها برای یافتن سارقان خانه هنر ادامه داشت، دو نفر از کارمندان مرکز خیریه هنگام عبور از خیابان جیحون به‌طور اتفاقی با خودروی «تیبا»ی سفید رنگی مواجه شدند که تعدادی از تابلوهای نقاشی مسروقه متعلق به مرکز خیریه در آن بود و مهر پایین تابلوها این موضوع را تأیید می‌کرد.

دو مرد جوان که سارقان را در چند قدمی خود می‌دیدند بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش کردند اما لحظاتی بعد، زمانی که دیدند دو مرد تیبا سوار قصد رفتن از آنجا را دارند، وارد عمل شده و با کمک همسایه‌ها و عابران موفق شدند یکی از تیبا سواران را دستگیر کنند ولی نفر دوم موفق به فرار شد.


سارق سابقه دار
با دستگیری مرد جوان به‌ نام سیاوش، او به سرقت از خانه هنر با همدستی یکی از دوستان سابقه دارش اعتراف کرد و گفت: مردی که فرار کرد در سرقت نقشی نداشت. او از من 15 میلیون تومان طلب داشت و من چون توانایی پرداخت 15 میلیون تومان را نداشتم، قرار شد به‌جای بدهی‌ام تابلوهای نقاشی را به او بدهم. او ادامه داد: روزی که دستگیر شدم هم تابلوها را آورده بودم تا دوستم به‌ جای بدهی‌اش بردارد. در این سرقت هومن که سردسته این باند است و مردی به‌ نام خسرو که صاحب وانت بار بود  نقش داشتند.


دستگیری سردسته باند
با اطلاعاتی که متهم جوان در اختیار تیم تحقیق قرار داد هومن و خسرو بازداشت شدند. خسرو در تحقیقات مدعی شد که از سرقتی بودن وسایل بی‌خبر بوده است و گفت: مدتی قبل با هومن آشنا شدم، چندباری با خودروی وانتم برای او بار جا به جا کردم. شب حادثه‌ام که بارها را منتقل کردم نمی‌دانستم سرقتی است و آنها به ازای دستمزد و هزینه کرایه خودروام یک یخچال به من دادند. از آنجایی که می‌گفتند هزینه کرایه و مزد من کمتر از پول یخچال است 100 هزار تومان هم از من گرفتند.
در ادامه تحقیقات هومن نیز به سرقت از خانه هنر اعتراف کرد. به‌دنبال اعتراف اعضای این باند، متهمان به دستور بازپرس ایردموسی از شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت راهی اداره آگاهی شده و تحقیقات برای شناسایی سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد.


گفت‌وگو با سردسته باند


چه شد که این خانه هنر را برای سرقت انتخاب کردید؟
یکی از دوستانم گفت که آنجا استودیوی ضبط موسیقی زیرزمینی است با خودمان گفتیم صاحبان این مرکز هنر خواننده‌های زیرزمینی هستند و چون کارشان غیرقانونی است، سرقت را به پلیس گزارش نمی‌دهند.
چطور سرقت را انجام دادید؟
همان دوستم گفته بود که کنار ساختمان خانه هنر، خانه ویلایی قدیمی وجود دارد که کسی ساکن آن نیست. موضوع را به سیاوش که هم محلی قدیمی‌مان بود گفتم و او هم خیلی زود پذیرفت که در این سرقت با من باشد. سیاوش بدهی و نیاز شدید به پول داشت با فروش وسایل سرقتی می‌توانست بدهی‌هایش را پرداخت کند. شب حادثه از طریق خانه قدیمی وارد خانه هنر شدیم و در چند نوبت وسایل را با وانت از آنجا خارج کردیم.
می‌دانستی که آنجا برای کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست است؟
نه یک درصد هم احتمال نمی‌دادیم که آنجا یک مرکز خیریه باشد و بعد از اینکه آرم مرکز خیریه را دیدم، تعجب کردیم و عذاب وجدان به سراغمان آمد؛ حتی می‌خواستیم وسایل را برگردانیم اما ترسیدیم دستگیر شویم.
سابقه داری؟
بله. سال 83 در یک درگیری خیابانی بر سر جای پارک خودرو، یک مرد را کشتم و در واقع زندگی خودم و او را نابود کردم. 5 سال و 8 ماه از عمرم را در زندان بودم تا اینکه با تلاش خانواده‌ام، اولیای دم رضایت دادند و من با پرداخت دیه 150 میلیون تومانی از زندان آزاد شدم.
بعد از آزادی چکار می‌کردی؟
یک مجرم سابقه دار، بدون پول چکار می‌کند، به غیر از دزدی کاری می‌تواند انجام دهد؟

منبع: روزنامه ایران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: میلیون تومان سرقت از خانه خانه هنر مرکز خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...

به گزارش همشهری آنلاین، یک سال قبل دختر ۱۷ ساله‌ای به نام مهتاب به همراه مادرش با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد از سوی ۴ پسر مورد تعرض قرار گرفته است.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: ۲ هفته قبل در مسیر مدرسه با پسری به نام نیما آشنا شدم و چند روز با هم مکالمه تلفنی داشتیم و او به من ابراز علاقه کرد، بعد از یک هفته هم با هم قرار گذاشتیم تا همدیگر را ببینیم. من هم برای اینکه تنها نباشم با دوستم نسرین به سر قرار رفتم. نیما هم با برادر، پسرعمو و یکی از دوستانش به نام شهرام سر قرار آمد. آنها ما را سوار خودروی‌شان کردند و به بهانه تفریح و گشت و گذار در خارج از شهر ما را به بیابان‌های ورامین بردند.

وی ادامه داد: وقتی به آنجا رسیدیم، ناگهان حس بدی پیدا کردم چون آنجا محلی برای تفریح نبود. از نیما خواستم برگردیم اما آنها بدون توجه به اعتراض من و دوستم به ما حمله کرده و به زور به ما تعرض کردند. بعد هم ما را در نزدیکی خانه‌مان از ماشین پیاده کردند.

دختر نوجوان گفت: وقتی وارد خانه شدم، آن‌قدر وضعیت پریشانی داشتم که مادرم خیلی سریع با دیدن من متوجه شد اتفاقی برایم افتاده است. من هم موضوع را برایش تعریف کردم و تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم. البته نسرین به خاطر ترس از اینکه خانواده‌اش متوجه موضوع نشوند، شکایت نکرد.

با ثبت این شکایت، مأموران ۴ پسر جوان را ردیابی و بازداشت کردند. پس از بازداشت متهمان، نسرین هم با مراجعه به پلیس آگاهی از ۴ متهم شکایت کرد. در ادامه ۲ شاکی پرونده با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شدند و کارشناسان این سازمان پس از معاینه و بررسی آثار ضرب و شتم، تعرض به دو دختر جوان را تأیید کردند.

با تکمیل تحقیقات برای ۴ متهم پرونده کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه مهتاب به جایگاه رفت و گفت: اعتماد بی‌جای من باعث شد زندگی خودم و دوستم نابود شود. ما در آن بیابان التماس می‌کردیم و اشک می‌ریختیم اما نیما و آن ۳ نفر بدون توجه به التماس و گریه‌های ما به طرز وحشیانه‌ای کتک‌مان زدند و به ما تعرض کردند. از آن روز به بعد یک لحظه آرامش ندارم و به لحاظ روانی آسیب زیادی دیده‌ام. به همین خاطر حاضر نیستم آنها را ببخشم و برای آنها درخواست اشد مجازات دارم.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: همه واقعیت را مهتاب گفت اما من فقط این را می‌گویم که این ۴ نفر کاری کردند که از ترسم نمی‌خواستم به خانه‌مان برگردم و در نهایت هم به خاطر عواقب این موضوع واقعیت را به خانواده‌ام نگفتم. حتی از ترس اینکه آنها دوباره آزارم دهند یا خانواده‌ام پی به این ماجرا ببرند، تصمیم گرفتم شکایت نکنم تا اینکه متوجه شدم آنها دستگیر شده‌اند و بعد شکایت کردم. حالا هم نه رضایت می‌دهم و نه می‌بخشم و درخواست حکم اعدام برای متهمان دارم.

سپس ۳ متهم یک به یک به جایگاه رفتند و اتهام تجاوز به عنف را نپذیرفتند و ادعا کردند که با ۲ شاکی پرونده دوست بودند و رابطه با میل و خواسته دو طرف صورت گرفته بود.

شهرام ۱۷ ساله هم که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود، اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد مهتاب و دوستش را آزار نداده است.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، گزارش‌های کارشناسان پزشکی قانونی و پلیس، ۲ برادر و پسر عموی‌شان را به اعدام محکوم کردند و از آنجا که شهرام در زمان ارتکاب جرم زیر سن ۱۸ سالگی بوده، به ۵ سال حبس محکوم شد.

کد خبر 846829 منبع: ایران برچسب‌ها كودك‌آزاري خبر مهم حوادث ایران

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • حکم اعدام برای آزارگران ۲ دختر دانش‌آموز | ما را به بیابان‌های ورامین بردند و...
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان