Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:58:19 GMT

تحصیل پنج هزار و ۶۹۸ تبعه خارجی در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۸۲۶۲

تحصیل پنج هزار و ۶۹۸ تبعه خارجی در قزوین

حسنعلی اصغری روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد چهار هزار و ۲۳۳ دانش آموز در مقطع ابتدایی ، یک هزار و ۱۷ نفر در مقطع متوسطه اول و ۴۴۸ نفر نیز در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: تعداد دانش آموزان تبعه اتباع خارجی دختر و پسر در مدارس قزوین یکسان است ولی به دلیل مشکلات مالی خانواده‌ها، اکثر دانش آموزان پسر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه اکثریت دانش آموزان اتباع خارجی در این استان افغانی هستند گفت :  اتباع عراق بیشترین دانش آموز را بعد از افغانی به خود اختصاص داده اند و همچنین از بعضی از کشورهای همسایه هم به تعداد کمی دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل هستند.

اصغری با بیان اینکه براساس مقررات جمهوری اسلامی هیچ فرقی بین دانش آموز ایرانی و غیرایرانی در مدارس وجود ندارد ، افزود: بر این اساس با دانش آموزان بطور یکسان برخورد می‌شود و این دانش آموزان که بیشتر آنان نیز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند با قرار گرفتن در کنار سایر دانش آموزان و آموزش کتب درسی ایرانی از تجهیزات آموزشی یکسان برخوردار هستند.

وی از معافیت پرداخت شهریه تحصیلی دانش آموزان اتباع خبر داد و گفت: این دانش آموزان به طور مساوی از امکانات آموزشی موجود در مدارس استفاده می‌کنند و در حال حاضر سه مدرسه در نواحی که تعداد اتباع افغانی در آنها بیشتر است از محل اعتبارات کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت : بیشتر دانش‌آموزان اتباع کشورهای خارجی در مدارس ناحیه یک و دو استان قزوین مشغول تحصیل هستند و تعداد کمی در دیگر مناطق این استان ادامه تحصیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی غیر مجاز در مدراس نداریم، اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید  دانش آموزان اتباع خارجی که دارای مدارک هویتی و اقامتی معتبر و یا دارای کارت ویژه حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی صادره از سوی امور اتباع وزارت کشور، همانند دانش آموزان ایرانی در مدارس استان ثبت نامه بعمل خواهد آمد.

اصغری یادآور شد: دانش آموزان اتباع خارجی برای ثبت نام کتب درسی باید از طریق مدیران مدارس اقدام کنند .

استان قزوین داری ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۴ منطقه آموزشی است.

برچسب‌ها مدارس اتباع خارجی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اتباع خارجی استان قزوین مدارس اتباع خارجی استان قزوین دانش آموزان اتباع استان قزوین اتباع خارجی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد

دریافت 51 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6078951

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران