Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هند از اخراج شماری از دیپلمات های سفارت پاکستان در این کشور به اتهام جاسوسی خبر داد. تاریخ انتشار: 09:30 - 12 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۴۰۴

خبرگزاری میزان - دهلی نو اعلام کرد که تعدادی از دیپلمات‌های پاکستان را به اتهام جاسوسی اخراج می‌کند.

رسانه‌های پاکستانی یکشنبه شب به نقل از منابع آگاه در سفارت این کشور در دهلی‌نو پایتخت هند گزارش دادند که دو دیپلمات پاکستانی از سوی وزارت امور خارجه هند عنصر نامطلوب خوانده شده و دستور اخراج آنان از این کشور نیز صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند به این دو دیپلمات پاکستانی ۲۴ ساعت مهلت داده است تا خاک این کشور را ترک کنند.

 

بیشتر بخوانید: حمله به مسلمانان هند در حاشیه سفر ترامپ مرگبارترین خشونت‌های سه دهه اخیر در هند وزیر خارجه هند:دهلی در حال شناسایی دوستان واقعی خود در جهان است نهادهای مسئول بین‌المللی وظیفه خود را در قبال مسلمانان هندی انجام دهند تلاش هند برای رفع نگرانی‌ کشورهای اسلامی

 

/انتهای پیام/

مهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دیپلمات هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان

بر اساس برنامه‌های اعلام شده، دولت پاکستان از امروز روند اخراج اجباری پناهجویان افغان دارای برخی مدارک اقامتی را آغاز می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس مهلت تعیین شده توسط دولت محلی ایالت «خیبرپختونخوا»، تا امروز (دوشنبه 27 فروردین) روند شناسایی و تفکیک افغان‌های دارای کارت‌ مهاجرتی و پناهجویان افغان تکمیل شده و بدین ترتیب مرحله دوم روند اخراج اجباری دارندگان کارت شهروندی افغانستان (ACC)  آغاز خواهد شد.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود 850 هزار نفر می‌رسد که سال‌ها و دهه‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

از اکتبر سال گذشته میلادی(مهر 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی بی‌مدرک افغانستان را به‌صورت گسترده و دسته‌جمعی اخراج کرده است.

پاکستان ابتدا روند اخراج مهاجرانی را آغاز کرد که هیچ مدرک اقامتی و مهاجرتی با خود نداشتند، در مرحله جدید قرار است مهاجران دارای کارت شهروندی افغانستان اخراج شوند و در مرحله سوم پناهجویانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

نهادهای امدادرسان گزارش می‌دهند پناهجویان اخراجی با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند.

فعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی استتاکید وزیر کشور پاکستان بر ادامه اخراج پناهجویان افغانطالبان: پاکستان خلاف اصول بین‌المللی پناهجویان افغان را اخراج کرده است

«افراسیاب ختک» عضو پیشین مجلس سنای پاکستان پیش از این، اخراج پناهجویان افغان را یک برنامه فشار علیه کابل اعلام کرده بود.

وی همچنین گفته بود: اخراج گروهی پناهجویان افغان نیز از شیوه‌های ژنرال‌های پاکستانی برای آوردن فشار به مردم افغانستان برای تحمیل معاهده جدیدی است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • موج جدید اخراج مهاجران افغان از پاکستان
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • دو تن از خدمه کشتی توقیف شده در ایران تبعه پاکستان هستند
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است
  • شادمانی پاکستانی‌ها برای موفقیت عملیات «وعده صادق»
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • کوروش احمدی، دیپلمات بازنشسته: هماهنگی بین شماری از کشورها برای رهگیری پرتابه های ایران قابل تامل است/ احیا بازدارندگی ایران به میزان موفقیت پاسخ بستگی دارد/ احتمال ماجراجویی بیشتر نتانیاهو وجود دارد