Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از دامغان، مسلم نصرتی شهردار دامغان در جلسه ظرفیت سنجی دانشگاه و شهرداری به منظور تنظیم تفاهم‌نامه همکاری در جمع کارشناسان شهرداری و اعضا هیات رییسه واحد دامغان گفت: از اینکه در مهد علم و اندیشه، پژوهش و تحقیق دانشگاه آزاد اسلامی دامغان هستیم؛ خوشحال و مفتخریم و اطمینان دارم در حضور اهالی دانش و فن، روز خوبی را در تبادل اطلاعات مبتنی بر داشتته‌ها و ظرفیت‌های شهرداری و دانشگاه خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرتی افزود: دانشگاه طبق قول امام راحل (ره) انسان‌ساز و مبدا تحولات اجتماعی است و اصول خدمت در شهرداری‌ها نیز وابسته به پویایی اجتماعی، معنا دارد و برای دست یافتن به سعادت باید با سیاستگذاری درست آموزشی، انسان و صاحبان دانش را برای نجات انسان‌ها پرورش دهیم.

شهردار دامغان تاکید کرد: برای ایجاد تغییر، نیازمند پروژه‌های بزرگ نباشیم و با تلاش‌های مستمر و جدّی و البته ساختاری کوچک هم می‌توان طعم خوش موفقیت را احساس کرد و به همین دلیل از دانشگاه می‌خواهیم که ظرفیت پایان‌نامه‌ها را به سمت حل مسائل خُرد ولی مبتلابه جامعه مثل معماری داخلی و عمران با ظرفیت دانشکده فنی و مهندسی و حل تعارض‌های حقوقی با تکیه به توانمندی دانشکده حقوق و البته تکثیر گل و گیاه را با توجه به توانایی دانشکده کشاورزی، مرتفع کند.

نصرتی بخش اصلی علم‌آموزی را وابسته به توانمندسازی نیروی انسانی، معرفی و خاطرنشان کرد: استاد آگاه، قدرت بُروز توانمندی‌های دانشجویان را خواهد داشت و بخش اعظم علم‌آموزی در توانمندسازی فرد در حوزه تفکّر و خلاقیت و تامین رفاه نسبی در زندگی است که اطمینان دارم؛ استادان مجرب، برجسته‌ترین نقطه عطف زندگی انسان‌ها خواهند بود.

شهردار نصرتی به ضرورت تصحیح روال‌ها اشاره کرد و گفت: رفتار مردم در شهر، نمودار اخلاق شهر است و در مباحث اجتماعی باید رفتار مردم را بررسی کنیم و دانشگاه است که می‌تواند در زمینه ترافیک و فرهنگ آمد و شد شهری، معماری شهری، ساختارهای اجتماعی، الگوهای سکونت و رفتار شهروندی و ... به ما کمک کند و این در حالی است که به دو دلیل نگاه مردم به دانشگاه از جایگاه واقعی برخوردار نیست؛ نخست اینکه تصور می‌شود جوان فارغ التحصیل، توانمند نیست و دوم اینکه جوان نتوانسته رفتارهای بعضا نامناسب خانواده را تصحیح کند بنابراین استاد باید به ماهیت دانشجو به منظور تغییر رفتار و شکل‌گیری ماهیت فردی کمک کند.

نصرتی اعلام کرد: همه انسان‌ها توانمندی به قدر خدا دارند به شرط آنکه خود را بشناسند و احساس ناتوانی نکنند بنابراین توانایی مشترک دانشگاه و شهرداری دامغان می‌تواند در حوزه اقتصادی، شهری، کارگاهی و آموزشی، متکی بر جوانان هوشمند و موثر در جامعه باشد و حتی می‌توان پایگاه پژوهشی را پایه‌ریزی کرد.

در آغاز جلسه نعمت‌اله نعمتی سرپرست واحد دامغان ضمن خیر مقدم گفت: واحد دامغان در سال گذشته موفقیت‌های خوبی را در بسیاری از زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، مهارتی و ایجاد مدارس سما کسب کرد و در حال حاضر با ظرفیت‌های مناسب، تجهیزات روزآمد و نیروی انسانی مجرّب و همکاران ساعی، آمادگی داریم با ادارات و نهادهای شهرستان و استان در زمینه‌های مشترک، همکاری داشته باشیم.

نعمتی افزود: شهرداری دامغان با توجه به سرفصل‌های مشترک در زمینه عمران و معماری و فضای سبز، رفتار اجتماعی و آموزش، تکثیر گل و نهال و درختچه های تزئینی و ... می‌تواند در قالب تفاهم‌نامه همکاری از توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی دامغان استفاده کند تا عایدات این موضوع متوجه مردم خوب دامغان باشد.

سرپرست واحد دامغان تاکید کرد: از وظابف دانشگاه کارآفرین و حل مسئله آن است که به تامین آسایش و رفع نیازمندی‌های جامعه بومی بپردازد تا مردم طعم خوش موفقیت سازمان‌ها و نهادهای موثردر تامین رفاه خود را احساس کنند.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه، کارشناسان شهرداری و اعضا هیات رئیسه واحد دامغان نیز دیدگاه‌های خود را در موضوع همکاری‌های مشترک مطرح کردند و مقرر شد پس از طرح مباحث کارشناسی، پیش‌نویس تفاهم‌نامه به منظور امضا طرفین آماده شود.

167 / 167 دانشگاه آزاد دامغان نعمت الله نعمتی دانشگاه کارآفرین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد دامغان دانشگاه کارآفرین واحد دامغان انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از «سیاست‌نامه‌ای برای دانشگاه جمهوری اسلامی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، انتخاب استادان را بر اساس سیاست‌گذاری علمی و پژوهشی عنوان و تأکید کرد: در حال حاضر استادان بر اساس فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی رتبه می‌گیرند.
زلفی گل خاطرنشان کرد: به استادانی که پویایی علمی ندارند، پایه علمی هم تعلق نمی‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به تقویت پژوهانه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: دانشگاه‌های فعال، هم بودجه فرهنگی بیشتر می‌گیرند و هم دانشجویان آنها بورسیه و سرآمد می‌شوند.
زلفی گل در ادامه، افزوده شدن ۶۷ مجله تحقیقاتی به نشریات علمی کشور طی دو سال و نیم گذشته را یادآور شد و تأکید کرد: اگر قبلاً عیبی در مدیریت وزارت علوم و دانشگاه‌ها وجود داشته، نباید به حساب ما گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • عدالت و انسجام اجتماعی؛ مهمترین موضوعات محوری در قرآن