Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان   اظهارداشت: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روز‌های آینده، از شهروندان درخواست می‌شود مدیریت مصرف برق را بویژه در ساعت اوج بار (ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) مورد توجه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: با صرفه‌جویی در مصرف برق علاوه‌بر پرداخت هزینه کمتر برق مصرفی و کمک به اقتصاد خانواده، کارکنان صنعت برق را برای ارائه خدمت بهتر و تامین برق پایدار یاری کنید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: صنعت برق با آمادگی کامل در همه بخش‌های تولید، انتقال و توزیع تمام تلاش خود را برای تامین برق پایدار بکار بسته است.

او  اظهارداشت: شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به منظور جلوگیری از بروز خاموشی ناشی از افزایش مصرف برق در سطح این استان، تدابیر گسترده‌ای را اتخاذ کرده که می‌توان به برگزاری نشست در حوزه استانداری برای مدیریت مصرف برق ادارات، ثبت انعقاد بیش‌از پنج هزار تفاهم نامه، برگزاری نشست‌های درون سازمانی و بررسی لحظه‌ای میزان مصرف و مدیریت آن، انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی با استفاده از ظرفیت صدا وسیما، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، بهره‌برداری مطلوب از فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی موثر از جمله تریبون‌های عمومی و اشخاص برجسته استانی اشاره کرد.

عوض زاده تصریح کرد: تامین برق پایدار یکی از دغدغه‌های مهم این شرکت بوده که در فصل تابستان با افزایش میزان مصرف برق به اوج خود می‌رسد.

او  ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایطی که ایجاد شده تامین برق پایدار بویژه برای مراکز درمانی و بیمارستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان نقش مردم در مدیریت مصرف برق را مهم دانست افزود: راهکار‌های ساده، اما پر اهمیت در حوزه مدیریت مصرف وجود دارد که خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز از جمله ساده‌ترین راه‌های صرفه جویی در مصرف برق است.

او به مشوق‌های این شرکت در حوزه مصرف برق اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته بیش‌از ۲۸۸ میلیون تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف هدیه شد که این امر در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

عوض زاده به الگوی مصرفی مشترکان در پیک مصرف برق اشاره کرد و اظهارداشت: الگوی مناسبی برای مشترکان در نظر گرفته شده که در صورت عدم رعایت این الگو مصرف مشترکان پر مصرف متحمل افزایش ۱۶ درصدی علاوه‌بر هفت درصد معمول در هزینه قبضشان خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: طی نشستی که در حوزه استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، پیشنهادی برای تغییر ساعت کاری ادارات از ساعت ۶ تا ۱۳ ارائه که در صورت موافقت کمک بزرگی در مدیریت مصرف برق خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در ادامه به راهکار‌های ساده، اما مناسب در کاهش مصرف برق اشاره کرد و اظهارداشت: دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولر‌های گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بوده و نیاز است به این امر بویژه در ساعات اوج مصرف (ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) توجه شود.

بیشتر بخوانید:  تغییر ساعت کار ادارات برای مدیریت مصرف برق در تابستان

او  گفت: تا حد امکان افراد از لوازم پر مصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جارو برقی به صورت همزمان در ساعات اوج بار (ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) استفاده نکنند.

امتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت مصرف برق دستگاه های اجرایی وزارت نیرو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تامین برق پایدار مدیریت مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی

گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی اظهار کرد: همگرایی و همراهی کارکنان نقش بسزایی در موفقیت‌های سال گذشته داشته و باید امسال نیز با افزایش امید آفرینی بتوانیم در خدمت رسانی بهتر عمل کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: طرح‌هایی مانند هوشمند سازی، اپراتور هوشمند انرژی، همکاری با صنایع و کشاورزان، پایش مصرف برق ادارات و سایر طرح‌ها باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به شعار سال، برق را یکی از زیرساخت‌های اصلی عنوان کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به عنوان زنجیره آخر صنعت برق و مرتبط با مردم همواره تلاش کرده تابرق مطمئن و پایدار را باکیفیت به مردم خوب استان ارائه کند.

محمودی با اشاره به چالش‌های صنعت برق در استان، تأمین منابع مالی پروژه‌های این صنعت را مهم برشمرد و تصریح کرد: فعالیت شرکت توزیع نیروی برق استان منوط به وصول مطالبات است.

وی با اشاره به تدوین ۱۸۰ پروژه و برنامه برای مدیریت مصرف برق تابستان امسال از سوی وزارت نیرو گفت: برای رفع ناترازی صنعت برق، باید از ظرفیت تکنولوژی‌های جدید بهره گیری شود.

محمودی با اشاره به استفاده از بستر اپراتور تلفن همراه برای ارتباط بهتر با مردم در زمینه مدیریت مصرف گفت: این ابزار در کنار صنعت برق می‌تواند ارتباط با مردم را تقویت کند و باید از این ظرفیت بسیار مهم، بتوانیم حداکثر بهره را ببریم.

کد خبر 6079095

دیگر خبرها

  • سیل در سیستان و بلوچستان جان ۳ نفر را گرفت
  • فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی
  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان
  • آیا نصب داون پایپ روی خودروهای توربوشارژ امری ضروری است؟
  • باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد
  • اصلاح ۸۰ کیلومتر از شبکه های آب همدان شد
  • بازنگری طرح هادی روستایی امری ضروری است
  • باد و باران باعث تخریب ۲۰ اصله پایه شبکه برق شهرستان سراوان شد
  • تخریب ۲۴ اصله پایه شبکه برق در شهر گلشن