Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:48:11 GMT

کردستان جزو شش استان برتر کشور در اجرای شبکه شاد است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۸۶۵۱

کردستان جزو شش استان برتر کشور در اجرای شبکه شاد است

به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کردستان، گزارشی از تداوم جریان آموزش در ایام تعطیلی مدارس و وضعیت سال تحصیلی جاری ارائه کرد و با بیان اینکه از هفته اول اسفند ماه ۹۸ با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، خلاقیت و ابتکارات معلمان آغاز و تداوم داشت، اظهار داشت: با هدف پوشش تحصیلی دانش آموزان و بر قراری عدالت آموزشی، محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان با همکاری معلمان مجرب و گروه‌های آموزشی در قالب cd و dvd تهیه و تدوین و با اولویت مناطق حاشیه شهرها و مدارس روستایی توزیع و به صورت رایگان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در فروردین ماه ۹۹ با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به طراحی پلتفرم اختصاصی و شبکه آموزشی دانش آموز با عنوان (شاد) کرد و علیرغم مسائل و مشکلات پیش روی اجرای برنامه در ابتدای کار، با همکاری، همراهی و تلاش جمعی، شبکه آموزشی راه اندازی و کردستان در اجرای این برنامه جزو استان‌های برتر کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد مدیران مدارس، ۹۵ درصد معلمان و بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان استان عضو شبکه شاد هستند، ادامه داد: در حال حاضر کلاس‌های درس در شبکه شاد در جریان بوده و قابل نظارت و رصد است.

قربانی یکی از اقدامات ارزنده استان در راستای آموزش مجازی دانش آموزان را برگزاری آزمون‌های آنلاین عنوان کرد و یادآور شد: این طرح به عنوان یک اقدام مؤثر به وزارت معرفی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه ستاد ملی کرونا و بازگشایی مدارس استان از ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ اشاره کرد و با بیان اینکه در این بازگشایی حضور عوامل اجرایی و آموزشی مدارس الزامی و حضور دانش آموزان داوطلبانه و اختیاری است، بیان کرد: مدارس تا ۲۷ خرداد می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در سطح شهر حدود ۱۵ درصد دانش آموزان و در سطح روستا نیز قریب به اتفاق دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کردند، گفت: برگزاری کلاس‌های درس و حضور عوامل و دانش آموزان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

قربانی همچنین به وضعیت برگزاری امتحانات دانش آموزان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امتحانات دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری از ۱۷ خرداد ماه ۹۹ در استان برگزار می‌شود و سایر پایه‌ها با تشخیص شورای مدرسه خواهد بود.

وی از افزایش حوزه‌های آزمونی و فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان در هنگام برگزاری امتحانات از یک متر، به دو متر و بیشتر خبرداد و افزود: برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم برابر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

کد خبر 4938948

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای آموزش و پرورش آموزش و پرورش كردستان ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند ستاد مقابله با کرونا یاسوج آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد

احمد رضا اجتهادی گفت: این تعداد فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس با زیربنای ۴۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع است که در اختیار دانش‌آموزان استان قم قرار گرفته‌است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم عنوان کرد: سال گذشته کلنگ‌زنی پنج پروژه جدید نیز به انجام رسید که در حال ساخت است.

اجتهادی بیان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس قم، طرح استفاده از ظرفیت‌های خیری برای درآمدزایی و خودکفایی مدارس و پیگیری این موضوع را در استان در دستور کار دارد که یکی از جلوه‌های این امر، پیگیری تاسیس سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی در پشت بام مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم  بیان کرد: سال گذشته همزمان با آیین بهره‌برداری از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در ایام الله دهه فجر، سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید که ۲۰ کیلووات ظرفیت دارد و طبق نرخنامه مصوب سال گذشته، می‌تواند در هر ماه حدود ۹۰ میلیون ریال درآمد برای مدرسه کسب کند.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟