Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه روزهای کرونایی با نیت خیر بسیجیان، خیران و اقشار مختلف مردم همچنان در حال برگزاری است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه٬ نیمه شعبان ماه امسال بود که رهبرمعظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی با اشاره به مشکلاتی که به خاطر کرونا برای برخی مردم پیش‌آمده، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا همه مردم و ادارات، سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی به صورت ید واحده‌ای که به‌ دور از هر آرمی، دنبال آرمانی مشخصی بودند، شروع به اجرایی کردن این رزمایش کرده و افرادی که معیشت آن‌ها با شیوع کرونا تحت تأثیر قرار گرفته بود را شناسایی و اقدام به توزیع بسته‌هایی کردند که با کمک‌های مردمی تهیه‌‌ شده بود.

مردم آذربایجان غربی نیز همگام با مردم خیر سراسر کشور در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه همچون عرصه مقابله با ویروس کرونا خوش درخشیدند و همدلی مردم با مسئولان، گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی، خیران و نهادهای اجرایی استان برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در این ایام تحسین‌برانگیز است.

در این استان این رزمایش با محوریت مساجد و نواحی مقاومت بسیج با استقبال خیران بلند همت دیار آذربایجان آغاز شده است و همه روزه از اقصی نقاط آن کمک‌های خداپسندانه‌ای روانه منازل نیازمندان و مستمندان می‌شود.

100هزار بسته معیشتی در ماه رمضان بین نیازمندان استان توزیع شد

به گفته محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با همت و‌ تلاش همه مردم، مسئولان، خیران، گروه‌های جهادی، بسیجیان و اصناف کمک‌ها جمع‌آوری شد و 100 هزار بسته معیشتی و اطعام با غذای گرم همزمان با ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و مددجویان در استان توزیع شد.

همچنین امسال 15 هزار بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی استان با همکاری استانداری، سپاه و خیّران تهیه و توزیع شد که ارزش هرکدام از این بسته ها به طور متوسط حدود 2 میلیون و 900 هزار تومان بود که با حفظ شأن، جایگاه، عزت و آبروی نیازمندان بین آن‌ها توزیع شد و مرحله دوم نیز پس از عید سعید فطر طراحی و عملیاتی شده است و تا مادامی که کرونا ریشه‌کن شود تدام خواهد داشت.

سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه سپاه کرمانشاه به نیابت از شهدا آغاز شد +‌ فیلمکمک مومنانه در آذربایجان غربی ادامه می‌یابدسومین مرحله رزمایش کمک مومنانه یزد به روایت تصویر

در سراسر استان نیز این رزمایش در قالب اختصاص بسته‌های غذایی و بهداشتی میان نیازمندان تحت عنوان رزمایش مواسات همدلی و کمک مؤمنانه در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در حال انجام است.

هم‌کلامی با تعدادی از دریافت‌کنندگان این بسته‌های معیشتی پرده از جنبه دیگر این کار بزرگ برمی‌داشت که در این گزارش سعی کردیم حاصل چند گفتگوی ساده و روزمره با این ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی را به رشته تحریر دربیاوریم که در ادامه از نظر می گذرد.

روایت حفظ شان و عزت نفس نیازمندان از سوی خیران ارومیه

پیرمرد تنها و بیماری که در خانه اش تنها زندگی می‌کند نخستین کسی است که با وی به گفت و گو پرداخته‌ایم وقتی با او هم‌کلام می‌شویم می‌گوید: زمان حیات همسرم، سالم و سر حال بودم اما مرگ او در را به روی بیماری‌ها گشود و نتوانستم کار کنم و با تنگی معاش مجبور به عضویت در یکی از نهادهای حمایتی شدم که خداوند خیر دنیا و آخرتشان را بدهد، هزینه دوا و دکترم را می‌دهند و با کمک ماهانه‌ای که پرداخت می‌کنند گوشه‌ای از مخارجم تأمین می‌شود، چند روز پیش هم سر شب با ماشین شخصی مقداری برنج، روغن، چای و قند برایم آوردند، وقتی هم گفتم که رادیو جهت بیدار شدن برای سحری را ندارم، یک رادیو خریده و تحویلم دادند.

خانم جوانی که همسرش در زندان به سر می‌برد می‌گوید که مدت‌ها پیش برای معاش خود فرش‌بافی می‌کردم؛ اما ابتلایم به سرطان مرا زمین‌گیر کرد، هرچند که هر از گاهی فرش می‌بافم ولی توان تأمین مخارج خود را ندارم و یکی از نهادهای حمایتی می‌شود هزینه معاشم را در کنار هزینه‌های گزاف درمانی تأمین می‌کند.

وی می‌گوید: اجرای رزمایش مواسات و همدلی، بیشتر ارزش معنوی دارند تا ارزش مادی، چراکه می‌فهمم در عصری که فساد و دزدی غوغا می‌کند، هنوز هم هستند کسانی که به فکر همنوعان خود بوده و از آنان حمایت می‌کنند، فقر پدیده‌ای است که شاید در کمین هر کدام از ما باشد، با ابتلا به بیماری یا ورشکستگی زندگی نظام خود را از دست می‌دهد، هر چند که شخصاً سعی کردم، معاش زندگی را با فرش‌بافی حفظ کنم، اما ابتلا به سرطان باعث ضعف جسمانی و عصبی و کم شدن سو در چشمانم شد.

وی ادامه می‌دهد: شیوع کرونا تلنگری بود تا مردم چند روز زندگی را قدر بدانند و دل‌هایشان به یکدیگر نزدیک شود، از این‌ رو نیز چنین کمک‌هایی می‌شود، اکثر ساکنان محلات حاشیه‌نشین بی‌بضاعت هستند و بسیاری بسته‌های معیشتی دریافت کرده‌اند، برخی جاها نشانی انبار می‌دهند تا با تحویل از انبار از حضور در درب منزل خودداری شود، اما اینکه برخی از پخش‌کننده‌ها مراعات آبروی هر خانواده را کرده و به‌صورت شبانه و با خوردوهای عادی و بدون تشریفات بسته‌ها را می‌دهند بسیار جای تمجید دارد، حتی گاهی تلفن می‌زنند و سر کوچه یا خیابان قرار تحویل بسته‌ها را می‌گذارند تا کسی متوجه نشود، اکثر مواقع ماسک بر صورت دارند تا شناخته نشوند.

وی با اشاره به اجرای رزمایش "مواسات و همدلی" ادامه می‌دهد: «کار بسیار پسندیده‌ای بود که آغاز کرده‌اند، یکی از معتمدین محل را به جهت شناسایی کسانی که معیشت آن‌ها از بابت کرونا آسیب‌دیده است را از طرف مسجد انتخاب کرده‌اند که او هم بسیاری را به جهت تهیه بسته‌های معیشتی معرفی کرده است، البته کسانی که در ادارات و نهادهای حمایتی عضویت دارند از آنجا بسته‌های حمایتی تهیه می‌کنند.

در پایان باید گفت هر چند که بسته‌های معیشتی از نظر ریالی ناچیز بوده و شاید کفاف کمتر از یک هفته خانواده‌ای را بدهد و بعضا با شوهای تبلیغاتی مسئولین و اشخاص تامین کننده همراه می‌شود اما اصل ماجرا که ایجاد فرهنگ همدلی برای مردم است را انکار نمی‌کند و برکات فراوانی را به همراه دارد.

گزارش از راضیه محمودپور

انتهای پیام/7548/ی

R7548/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همدلی و کمک مؤمنانه بسته های معیشتی آذربایجان غربی توزیع شد بسته ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم این است که باید با عملکرد جهادی چتر خدمت بر سر همه محلات شهر و شهروندان گسترده شود و این مهم با هدف توسعه و ایجاد تحول در شهر در سال ۱۴۰۳ با قدرت دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، صفیه حیدرزاده، امروز_ چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع پرسنل شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: شهرداری از جمله سازمان‌هایی است که بیشترین خدمت‌رسانی را به شهروندان دارد و یکی از اتفاقات مهمی که در دوره ششم مدیریت شهری زرین‌شهر رخ داد، انجام اقدامات فرهنگی و اتمام پروژه‌های عمرانی است که باهدف نشاط و شادابی شهروندان و همچنین پیشرفت و توسعه و آبادانی شهر انجام شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم این است که باید با عملکرد جهادی چتر خدمت بر سر همه محلات شهر و شهروندان گسترده شود و این مهم با هدف توسعه و ایجاد تحول در شهر در سال ۱۴۰۳ با قدرت دنبال خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: حوزه فعالیت و مسئولیت در شهرداری بسیار متنوع و گسترده است و موفقیت این نهاد در حل چالش‌های شهری و خدماتی که ارائه می‌کند، در گرو همدلی و همراهی همه‌جانبه سه ضلع شهردار، اعضا شورای شهر و پرسنل شهرداری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی زمان سپری شده از عمر مدیریت شهری زرین‌شهر در دوره ششم فضای همدلی و همکاری خوبی بین سه ضلع شهردار، اعضا شورای شهر و پرسنل شهرداری ایجاد شده است و با همراهی شهروندان قادر خواهیم بود اتفاقات مثبتی را در خطه طلایی ایران رقم بزنیم.

حیدرزاده با بیان اینکه امروز شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان در این شهر هستیم، اضافه کرد: باید از تلاش شهردار زرین‌شهر تقدیر کرد، چراکه در سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح بیشترین پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری زرین‌شهر در سطح شهرستان لنجان بودیم و در این مسیر باید از پرسنل شهرداری تشکر کرد که در اجرای امورات شورای شهر و شهرداری به شکل جهادی عمل کردند.

وی عنوان کرد: وصول دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری زرین‌شهر در سال ۱۴۰۲ نشان داد تحقق بودجه سال‌جاری نیز به خوبی انجام خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ نیز بتوانیم در مسیر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و در نهایت توسعه پایدار زرین‌شهر حرکت کنیم.

کد خبر 739570

دیگر خبرها

  • خیران خوزستانی در خط مقدم خدمت به محرومان قرار دارند
  • برپایی سفره‌های افطاری ساده در جوار ۷۴ امامزاده مازندران
  • توزیع ۳ هزار بسته معیتشی و ۱۰۰ سری جهیزیه
  • تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی
  • تصاویر هوایی از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی + فیلم
  • توزیع ۹۳۰ بسته معیشتی میان نیازمندان شوش و دزفول
  • سفره های همدلی مهاجرین افغانستانی + فیلم
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • گسترده شدن سفره افطاری ۲۰۰ متری در اهواز
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد