Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و افزایش نیاز جامعه به مواد ضدعفونی ‌کننده کارخانجات مختلف برای رفع نیاز کشور خطوط تولید خود را به تولید ضدعفونی‌ کننده‌ها اختصاص دادند.

بسیاری از ضدعفونی کننده‌های موجود در بازار بر پایه الکل هستند. در این بین شرکت‌های نانویی اقدام به تولید ضدعفونی کننده‌های نانویی کرده اند که مزیت‌های بیشتری نسبت به ضدعفونی کننده‌های پایه الکل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی نیز یکی از شرکت های نانویی داخلی به این عرصه ورود کرده است و نعیمی از مسئولان این شرکت درباره شیوه ساخت و عملکرد این ضدعفونی کننده‌ها می‌گوید: « این شرکت نانویی داخلی ضدعفونی‌کننده‌های نانویی حاوی نانوذرات نقره را تولید می‌کند. در این ضدعفونی‌کننده‌ها از نانوذرات نقره و پراکسیدهیدروژن استفاده می‌شود که ترکیب این دو موجب رهایش رادیکال‌های آزاد شده و می‌توانند به ساختار میکرواورگانیسم‌ها آسیب زده و محیط را تمیز کند. در ضدعفونی‌ کننده‌های پایه الکل به دلیل تبخیر سریع الکل، اثربخشی ضدعفونی‌کننده‌ها کوتاه‌تر از نمونه‌های نانویی است. این در حالی است که در ضدعفونی‌ کننده‌های نانویی حتی با تبخیر محلول هنوز نانوذرات در محیط وجود دارند و می‌توانند در از بین بردن مواد بیماری‌زا موثر باشند.

بیشتر بخوانید: ورود استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس تسهیل می‌شود

نعیمی می‌افزاید: کشور چین یکی از کشور‌های موفق در مقابله با کرونا بود، این کشور از ضدعفونی‌ کننده‌های نانویی نیز برای ضدعفونی کردن معابر، بیمارستان‌ها و منازل استفاده کرد. براساس ادعای FDA و WHO ضدعفونی‌ کننده‌های دارای فرمولاسیون نانویی می‌توانند برای مقابله با ویروس‌هایی نظیر کرونا و آنفلوانزا به کار روند.

آغاز تولید انبوه ضدعفونی‌کننده نانویی

نعیمی از تولید ده تُن ضدعفونی ‌کننده حاوی نانوذرات در ماه توسط این شرکت نانویی داخلی خبر داد و گفت: شرکت نانو ایده پرداز سبز از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا مراحل دریافت مجوز تولید این ضدعفونی‌کننده را آغاز کرده است. با توجه به نیاز به نتایج آزمایشگاهی و طی مراحل اداری، دریافت مجوز زمان زیادی برد، ولی در نهایت موفق شدیم مجوز‌های لازم را دریافت کنیم و در حال حاضر تولید انبوه ضدعفونی‌کننده حاوی نانوذرات نقره آغاز شده است.

به اعتقاد نعیمی حتی بعد از فروکش کردن تب کرونا نیز قطعا جامعه نیاز به مواد ضدعفونی‌ کننده دارد؛ بنابراین ظرفیت بالایی برای تولید ضدعفونی‌کننده‌های نانو در کشور وجود دارد. از این رو این شرکت نانویی به دنبال توسعه این فناوری خواهد بود.

گفتنی است،  بیشتر ضدعفونی‌کننده‌های تولید شده در کشور برپایه الکل است که الکل می‌تواند عوارضی برای برخی افراد در پی داشته باشد، اما ضدعفونی‌کننده‌های حاوی نانوذرات نقره برپایه آب بوده و حساسیت‌های مربوط به الکل را ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نانوذرات نقره ضدعفونی حاوی نانوذرات نقره ضدعفونی کننده کننده های نانویی ضدعفونی کننده ها تولید ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌های مفید و ضروری مانند ویتامین‌های A، D، E، K و ویتامین‌های گروه B است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخم‌مرغ یک غذای سرشار از مواد مغذی است، اما برخی افراد تصور با تصور اینکه زرده تخم‌مرغ مملو از چربی ناسالم است آن را مصرف نمی‌کنند، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زرده تخم‌مرغ سرشار از انواع مختلفی از مواد مغذی از جمله ۱۰ ویتامین مهم است، به طوری که مصرف دو تخم‌مرغ تا ۳۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تأمین می‌کند، در ادامه به بررسی ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ می‌پردازیم:

ویتامین A

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین A یا رتینول است که باعث بهبود سلامت شبکیه چشم می‌شود و به محافظت در برابر شب کوری و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند؛ ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۱۴۴۲ واحد بین‌المللی ویتامین A است، مصرف کافی این ویتامین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

ویتامین D

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین D است، ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۲۱۸ واحد بین‌المللی این ویتامین است؛ مصرف کافی ویتامین D به حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین E

زرده تخم‌مرغ حاوی اشکال مختلفی از ویتامین E از جمله آلفا-توکوفرول است که با بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است؛ ۱۷ گرم زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۴۳۹ میلی‌گرم ویتامین E است، این ویتامین از سلامت پوست حمایت می‌کند و باعث بازسازی سلول‌ها و همچنین محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش و پیری زودرس می‏‌شود.

ویتامین K

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین K به شکل فیلوکینون است که به فعال شدن فاکتورهای انعقاد خون کمک می‌کند؛ ۱۷ گرم تخم‌مرغ حاوی ۰.۱۱۹ میکروگرم ویتامین K است، مصرف کافی ویتامین K برای حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر شکستگی و جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها ضروری است.

ویتامین B۲

زرده تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین است که در فرآیندهای متابولیک مختلف از جمله تولید گلبول‌های قرمز خون، حفظ سلامت پوست، چشم‌ها و سیستم عصبی نقش دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ بزرگ می‌تواند ۰.۰۹۰ میلی‌گرم ویتامین B۲ بدن را تأمین کند، مصرف کافی ریبوفلاوین مانع بروز علائمی مانند خستگی، ضعف و اختلالات پوستی می‎‌شود.

ویتامین B۶

زرده تخم‌مرغ حاوی پیریدوکسین، شکل فعال ویتامین B6، است که نقش مهمی در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۰۶۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ است که برای حفظ عملکرد شناختی، بهبود خلق‌وخو و کاهش خطر بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب ضروری است.

ویتامین B۱۲

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین B۱۲ است که عمدتاً در غذاهای حیوانی یافت می‏‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی ایفا می‌کند؛ هر زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۳۳۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ است که برای جلوگیری از بروز علائمی مانند خستگی، ضعف، احساس سوزن سوزن شدن و اختلالات شناختی ضروری است.

ویتامین B۹

زرده تخم‌مرغ حاوی فولات، شکل طبیعی ویتامین B۹، است که برای حمایت از رشد جنین در دوران بارداری بسیار مهم است؛ ۶۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۸۰ میکروگرم فولات است که برای سلامتی بسیار مفید است و کمبود آن باعث کم‌خونی، نقایص مادرزادی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‎‏‌شود.

ویتامین B۵

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین B۵ یا اسید پانتوتنیک است که نقش بسیار مهمی در تولید اسیدهای چرب، کلسترول و هورمون‌های استروئیدی ضروری دارد، این ویتامین از تبدیل کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی پشتیبانی می‌کند و باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می‌‎‏شود.

ویتامین B۸

تخم‌مرغ دارای ویتامین B۸ است که یک ویتامین ضروری برای باروری است، این ویتامین که با نام اینوزیتول نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در سیگنال‌دهی سلولی، انتقال عصبی و متابولیسم چربی دارد؛ ویتامین B۸ به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، لوبیا، میوه‌ها و غلات یافت می‎‏‌شود.

کد خبر 747379

دیگر خبرها

  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»