Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:23:27 GMT

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اراک اهدا شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۸۷۲۶

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اراک اهدا شد

«مصطفی چقایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کبد، کلیه و بافت این بیمار در بیمارستان تامین اجتماعی اراک جداسازی و به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برای انجام عمل پیوند ارسال شد.

وی اظهار داشت: این بیمار نخستین مورد اهدای عضو موفق شناسایی شده استان در سال جاری با وجود شرایط کرونایی است.

چغایی افزود: ۱۶ بیمار مرگ مغزی سال گذشته در این استان شناسایی شد که رایزنی و ارتباط با خانواده آنان به‌منظور جلب رضایت برای اهدای عضو صورت گرفت و در نهایت چهار مورد اهدای عضو موفقیت‌آمیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: اهدا کنندگان عضو استان در سال گذشته شامل  یک زن و سه مرد در رده سنی ۱۸ تا ۵۴ سال بودند که همگی ساکن شهر اراک بوده و یک نفر از اهداکنندگان جانباز دفاع مقدس بود.

وی اظهار داشت: متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می توانند با مراجعه به سامانه www.ehda.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند و با در دست داشتن نمونه پرینت شده کارت اهدای عضو برای دریافت کارت اصلی مراجعه کنند.
اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه‌ها و برخی بافت های بدن از جمله پوست، و همچنین قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
تاکنون ۴۹ بیمار مرگ مغزی در استان مرکزی اهدای عضو داشته‌اند.

برچسب‌ها استان مرکزی بهداشت و سلامت اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی بهداشت و سلامت اهدای عضو استان مرکزی بهداشت و سلامت اهدای عضو اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: مردم استان اصفهان در سال گذشته ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در ۱۱ مرکز انتقال خون استان اصفهان اهدا کردند.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار اهدای خون در استان اصفهان در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۵ هزار و ۲۳۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ نفر موفق به اهدای خون در ۱۱ مرکز اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به افزایش ۷ درصدی افزایش اهدای خون در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: حدود ۳.۵ درصد از اهدا کنندگان خون استان اصفهان خانک و مابقی آقا بودند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، به ازای هر یک هزار نفر جمعیت استان اصفهان، ۲۷ نفر اهدا کننده خون داشتیم که بیشترین اهدای خون نسبت به هر یک هزار نفر جمعیت در طول تاریخ انتقال خون استان بوده است.

دهراب پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته هیچ عمل جراحی در استان اصفهان به دلیل نبود فرآورده خونی لغو نشده و این انتظار را داریم در سال ۱۴۰۳ بیش از گذشته، مردم ایثارگر استان اصفهان، نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به ۴۶ زوج جوان سردشتی
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد