Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به اعتراض داوطلبان المپیاد علمی دانشجویی تاکید کرد: برگزاری آزمون غیرمتمرکز المپیاد در مناطق ۱۰ گانه کشوری با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا امکان پذیر نیست.

پیش از این دکتر احسان جمالی معاون سازمان سنجش آموزش کشور و دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور در گفتگو با مهر از تغییرات بیست و پنجمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور به دلیل شرایط موجود در کشور ناشی از شیوع بیماری کرونا خبر داده بود و یادآور شده بود: تصمیمی برای حذف المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال ۱۳۹۹ وجود ندارد اما آزمون غیرمتمرکز مناطق ۱۰ گانه کشوری حذف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن برخی از داوطلبان المپیاد علمی دانشجویی در نامه ای اعلام کردند که حذف آزمون غیرمتمرکز به ضرر دانشجویان استعداد درخشان است.

سازمان سنجش آموزش کشور در نامه ای در پاسخ به این داوطلبان نکات مهمی را اعلام کرد.

انتظار می رود قشر فرهیخته برگزیدگان المپیاد شرایط کشور را درک کنند

در این نامه آمده است: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط خاص و حساسی بر تمامی دنیا از جمله کشورمان حاکم است که انتظار می رود قشر فرهیخته برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور این موضوع را بهتر از سایر اقشار جامعه درک کنند. سلامتی و تندرسی دانشجویان علاقمند به شرکت در المپیادها که سرمایه های این کشور هستند اولین اولویت برای هر تصمیم گیری است.

وضعیت شیوع و درگیری بیماری کرونا در سطح کشور بین شهرها و استان های مختلف متفاوت است و در اغلب دانشگاه ها، کلاس ها و امتحانات دوره کارشناسی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می شود و کلیه خوابگاه ها تعطیل است.

در بخش دیگری از این نامه به شرایطی که پیش از این برای برگزاری المپیاد درنظر گرفته می شد، اشاره و خاطرنشان شده است: المپیاد غیر متمرکز در ۱۰ دانشگاه منتخب مراکز مناطق برگزار می شود و سئوالات به صورت منطقه ای طرح و اجرا می شود. 

دانشگاه ها در وضعیت فعلی امکان ارائه خوابگاه را ندارند

لذا تعداد زیادی از دانشجویان برای شرکت در المپیاد غیرمتمرکز باید به ۱۰ شهر بزرگ محل برگزاری (اصفهان، تبریز، تهران، شیراز، مشهد، همدان، بابلسر، کرمان، کرمانشاه و اهواز) سفر کنند و نیاز به اسکان و فراهم کردن خوابگاه، صبحانه، ناهار و شام، میان وعده، ایاب و ذهاب دارند که سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه ها در وضعیت فعلی امکان ارائه خوابگاه و سرویس دهی گفته شده را ندارد. 

در این نامه به این نکته اشاره شده است که برگزاری آزمون در روزهای مختلف نه تنها مشکل بالا را برطرف نمی کند بلکه مشکل را تشدید می کند.

برگزاری المپیاد به صورت غیرحضوری ممکن نیست

همچنین سازمان سنجش در بخش دیگری از این نامه یادآور شده است: آزمون های رقابتی از جمله المپیاد باید به صورت حضوری و در شرایط زمان و مکان یکسان برگزار و حذف شائبه تقلب را به همراه داشته باشد لذا برگزاری المپیاد به صورت غیر حضوری ممکن نیست.

ضمن اینکه تک مرحله ای شدن المپیاد و برگزاری برای تمامی متقاضیان مرحله نیمه متمرکز و متمرکز در مراکز مناطق از نظر اجرایی در حال حاضر ممکن نیست.

شرکت متقاضیان المپیاد در آزمون کارشناسی ارشد به کاهش سفر می انجامد

در ادامه این نامه با توجه به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و تصمیم دبیرخانه المپیاد مبنی بر افزایش تعداد برگزیدگان آزمون کارشناسی ارشد برای این دوره از المپیاد علمی دانشجویی آمده است: آزمون کارشناسی ارشد در تمام استان ها و اغلب شهرستان ها برگزار می شود و شرکت متقاضیان المپیاد در این آزمون، کاهش سفر دانشجویان و حذف سفر اساتید و عدم نیاز به اسکان (تهیه خوابگاه) و پذیرایی (صبحانه، ناهار، شام) را به همراه دارد.

سازمان سنجش تاکید کرده است: با توجه به شرایط کشور و در نظر گرفتن اینکه وضعیت بیماری در ماه های آینده به صورت دقیق و حتمی در سطح کشور قابل پیش بینی نیست و به منظور تعیین تکلیف قطعی متقاضیان و با اولویت حفظ سلامتی دانشجویان و اساتید، در وضعیت فعلی دانشگاه ها و سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم به شرکت متقاضیان المپیاد غیرمتمرکز در آزمون کارشناسی ارشد گرفتند.

پس از برطرف شدن مشکلات بیماری کرونا در سنوات آینده همانند سنوات قبل، المپیاد غیرمتمرکز ر مناطق ۱۰ گانه برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، بیست و پنجمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۲۴ رشته زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیایی، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآنی، علوم تربیتی، حقوق، روانشناسی، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست شناسی سلولی و مولکولی، آمار، ریاضی، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، زراعت و اصلاح نباتات و طراحی صنعتی برگزار می‌شود.

در سال ۹۹ همانند سال ۹۸ علاوه بر این رشته‌ها، المپیاد بین رشته‌ای «سلول های بنیادی و مهندسی بافت» نیز برگزار می‌شود. پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، نفرات برگزیده در رشته‌های شیمی، مجموعه زیست شناسی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کشاورزی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی پزشکی توسط شورای مربوطه در سازمان سنجش تعیین و در صورت علاقمندی امکان شرکت در المپیاد سلول‌های بنیادی را دارند.

امسال با توجه به شیوع بیماری کروناویروس در کشور مرحله غیرمترکز حذف شده و متقاضیان همزمان با سایر داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ شرکت می کنند. آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در روزهای ۲ و ۳ مردادماه سال ۹۹ برگزار می شود.

کد خبر 4938946

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان سنجش المپیاد علمی اعتراض دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد ویروس کرونا دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه های ایران سازمان سنجش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مصطفی رستمی محمد مهدی طهرانچی المپیاد علمی دانشجویی کشور سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی ارشد برگزاری آزمون برگزار می شود بیماری کرونا دانشگاه ها زیست شناسی سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این مرحله از المپیاد‌های علمی کشور از شنبه ۲۵ فروردین در این استان آغاز شده است و تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.   سید امیر شوشتری افزود: این آزمون‌ها در رشته‌های فیزیک، علوم و فناوری نانو، کامپیوتر، سواد رسانه ای، جغرافیا، علوم زمین، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت، زیست شناسی، نجوم و اخترفیزیک، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و شیمی برگزار می‌شود.   وی ادامه داد: پذیرفته شدگان در این مرحله، در تابستان برای دریافت مدال‌های رنگی خود با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.   شوشتری گفت: این آزمون‌ها در دو نوبت ۸ صبح و ۱۴ ظهر برگزار می‌شود و شرکت کنندگان فقط با دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند در جلسه آزمون حاضر شوند.

دیگر خبرها

  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • ۳۱ فروردین، برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
  • برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی
  • جزئیات برگزاری بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی
  • جزئیات برگزاری بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی اعلام شد