Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:31:50 GMT

۸۰ درصد سرقت‌ موتورسیکلت ناشی از غفلت مالباختگان است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۸۷۷۹

۸۰ درصد سرقت‌ موتورسیکلت ناشی از غفلت مالباختگان است

 سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارک کردن موتورسیکلت‌ در معابر عمومی، بستر ارتکاب سرقت را به راحتی برای افراد سودجو فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: ممکن است افراد فرصت طلب و سودجو انگیزه‌ ارتکاب سرقت را از قبل نداشته باشند اما با مشاهده‌ موتورسیکلت در معابر عمومی وسوسه شده و دست به سرقت بزنند بنابراین باید از پارک این وسایل نقلیه در نقاط شلوغ خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی کارخانه‌های تولید کننده‌ موتورسیکلت نیز در سهولت سرقت آن تاثیرگذار است، افزود: قطعات این وسیله نقلیه به راحتی اوراق شده و در بازار فروش قطعات دسته دوم و سرقتی به فروش می‌رسد.

سرهنگ حیدریان بر لزوم رعایت نکات ایمنی در زمان پارک خودرو نیز تاکید کرد و یادآور شد: رانندگان از معرض دید قرار دادن تلفن‌همراه، اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیا با ارزش و قیمتی در داخل خودرو اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان خودرو خود را به قفل مرکزی، دزدگیر و سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل، از قفل بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه‌ها اطمینان داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان از شهروندان خواست هنگام حضور در مراکز تجاری و تفریحی از پارکینگ‌های عمومی و مجاز برای پارک خودرو و موتورسیکلت‌ خود استفاده کنند.

برچسب‌ها کردستان سرقت خودرو انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سرقت خودرو انتظامی کردستان سرقت خودرو انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳ هزار کلاه ایمنی رایگان به راکبین موتورسیکلت

تین نیوز

 رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در یک سال گذشته به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور ۳ هزار کلاه ایمنی رایگان به راکبین موتورسیکلت در ۱۲۰ روستا توزیع شد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ناهید شهرامی نیا آموزش و فرهنگ سازی را از مهم ترین اقدامات این اداره در راستای کاهش فوتی های سوانح رانندگی برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر اقدامات مهندسی ایمنی در راه های برون شهری استان اصلاح رفتارهای ترافیکی و آگاهی بخشی به کاربران جاده ای با اجرای برنامه های آموزشی در روستاهای حاشیه محورهای فرعی و اصلی استان انجام شده که ضرورت دارد این اقدامات با حضور و مشارکت بیشتر مردم و مسئولین موثرتر واقع شود.

شهرامی نیا افزود: برابر آمارها، راکبان موتورسیکلت درصد قابل توجهی از کشته های رانندگی در استان را شامل می شوند که بیشترین علت مرگ موتورسواران ضربه به سر است و در سال گذشته ۵۱درصد راکبین موتورسیکلت ها در کشور به علت ضربه وارده به سر فوت شده اند و به همین علت در جهت نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران، علاوه بر آموزش ۳۰۰۰ کلاه ایمنی به صورت رایگان در میان شرکت کنندگان در برنامه های آموزشی توزیع شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستگیری معتاد متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟
  • کشف ۲۵ فقره سرقت در مشهد
  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • دستگیری سارقان سابقه‌د‌ار خودرور و موتورسیکلت در شهرری
  • کشف ۱۱ دستگاه خودرو سرقتی در یزد 
  • ایجاد ۵۰ محل برای پارک موتورسیکلت‌ها در قلب تهران
  • توزیع ۳ هزار کلاه ایمنی رایگان به راکبین موتورسیکلت