Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد شهردار جهانشهر یزد طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها را طرحی منطقی، کارشناسی شده و قابل بررسی دانست و گفت: با وجود این که تعطیلی پنج شنبه‌ها در شهرهایی مانند یزد اجرایی نشده اما برخی از شرکت‌های خصوصی در یزد مدت‌هاست که با در نظر داشتن تعطیلی پنج شنبه‌ها فعالیت می‌کنند و عملکرد این افراد در مقایسه با دیگر شرکت‌ها بهره‌وری بسیار بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت توجه به طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها اظهار کرد: این مسئله نیاز به اقدام و بررسی کارشناسی شده‌ و دقیق دارد که با تکیه بر اعداد و ارقام به دست آمده از بررسی‌ها و همچنین تجربه موفق کشورهای دنیا و برخی از شهرهای کشورمان، تاثیرگذاری مثبت این طرح در توسعه اقتصادی به خصوص از طریق رونق گردشگری را به خوبی می‌توان نشان داد.

وی با اشاره به مجاورت شهرهای متعدد و زیاد به یزد تصریح کرد: خوشبختانه اغلب شهرهای کشور به خصوص یزد از ظرفیت اماکن تفریحی، تاریخی، توریستی و حتی مذهبی برخوردارند و دسترسی به آن‌ها با توجه به فاصله نزدیکشان امکان پذیر است لذا فرصت این تعطیلی می‌تواند در این زمینه تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

این مسئول به جایگاه یزد در مرکز کشور اشاره و تصریح کرد: یزد در مرکز کشور و در فواصل کمی با بسیاری از شهرهای مجاور و حتی دورتری مانند سمنان قرار دارد که این فرصت دو روز و نیمه می‌تواند تاثیر قابل توجهی برای یزد داشته باشد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه مثلث طلایی گردشگری شامل شهرهای یزد، فارس و اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام که بیشتر با هدف توسعه اقتصاد گردشگری در منطقه انجام شده، دارای برنامه‌های متعددی به منظور تبادل گردشگر بین پایتخت‌های تاریخ، معماری و هنر است که با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اثرات مثبت آن را در توسعه گردشگری به خصوص در این شهرها در خواهیم یافت.

شهردار یزد با اشاره به این که با تعطیلی یک روزه پنج‌شنبه‌ها مجموعا حدود یک ساعت و ربع یا یک ساعت و نیم به فعالیت روزانه افراد افزوده می‌شود، گفت: این زمان کاری نیز در حال حاضر در اغلب ادارات وجود دارد و اغلب نیروها زمانی اضافه‌تر را در سازمان‌ها و ادارات‌شان سپری می‌کنند که تعطیلی پنج شنبه‌ها می‌تواند به رسمی‌تر شدن این زمان اضافه کمک کند و در عین حال کاهش هزینه‌های جاری دولت و ادارات و رفاه نیروها را نیز به دنبال داشته باشد.

وی به برخی از نگرانی‌ها مانند تعطیل شدن ادارات و سازمان‌ها و معطل ماندن مردم در زمینه رفع نیازهایی مانند خدمات بانکی اشاره و تصریح کرد: این مسائل به سهولت از طریق به کارگیری نیروهای کشیک قابل پیگیری و رفع است.

عزیزی با اشاره به افزایش مصرف انرژی در طول تابستان خاطرنشان کرد: تابستان پیک مصرف انرژی‌هاست و تعطیلی دو روزه ادارات و سازمان‌ها مدیریت مصرف مناسب انرژی را در طول سال به خصوص تابستان فراهم می‌کند، علاوه بر آن پنج شنبه‌ها فرصت مناسبی برای تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها خواهد بود.

وی ناهماهنگی تعطیلی دو روزه در ایران و کشورهای دیگر دنیا را یکی از دلایل رد این طرح دانست و گفت: محدودیت‌های این طرح به خوبی قابل بررسی و رفع است و می‌توان با اقداماتی مانند مستثنی خواندن ادارات وابسته به مراودات اقتصادی با دنیا، آن‌ها را با سایر کشورها همسو کرد اما افزایش بهره‌وری و تقویت روحیه کارکنان دلایل منطقی و کارشناسی دیگری بر افزایش اهمیت این طرح است.

شهردار شهر تاریخی یزد رونق مشاغل و صنایع آسیب دیده پس از بحران کرونا را لازمه توسعه اقتصادی کشور خواند و گفت: با وجود این که تعطیلی پنج شنبه‌ها در شهرهایی مانند یزد اجرایی نشده است اما برخی از شرکت‌های خصوصی در یزد مدت‌هاست که با در نظر داشتن تعطیلی پنج شنبه‌ها فعالیت می‌کنند و جالب است که عملکرد این افراد در مقایسه با دیگر شرکت‌ها بهره‌وری بسیار بیشتری دارد.

عزیزی با اشاره به تاثیر چشمگیر تعطیلی پنج شنبه‌ها در کاهش انرژی، ترافیک و رونق اقتصادی در پایتخت خاطرنشان کرد: همانطور که در تهران شاهد وجود تعطیلی پنج شنبه‌ها هستیم در می‌یابیم که گردشگری نیز لزوما در بیرون از شهرها تعریف نمی‌شود و می‌توانیم حتی با رونق درون استانی این صنعت از مزایای طرح تعطیلی دو روزه پایان هفته برخوردار شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کروناویروس تعطیلی پنجشنبه ها يزد شهردار يزد تعطیلی پنج شنبه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان، بر استفاده حداکثری از برکات ماه مبارک رمضان تاکید کرد و با اشاره به وسعت وظایف و ماموریت‌های شهرداری‌ها، گفت: اولویت‌بندی طرح‌ها با توجه به حجم فعالیت‌های شهرداری باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران شهرداری سمنان باید زمینه طرح دغدغه‌ها و ایده‌های شهروندان را فراهم کنند، تصریح کرد: اگر قبل از اجرای هر طرح‌ یا برنامه، نظرات صاحب‌نظران و شهروندان دریافت و مطالعات کارشناسی کافی در مورد هر موضوعی انجام شود، کیفیت کارها ارتقا خواهد یافت و شاهد طرح انتقاداتی از سوی برخی افراد نخواهیم بود.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت پیشبرد امور شهری با استفاده از نظرات کارشناسان ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر در مورد طرح استراحتگاه ورودی غربی سمنان فقط یک نفر تصمیم گرفته باشد و نظرات کارشناسان لحاظ نشده باشد، می‌توان گفت این کار از ابتدا ایراد داشته و نباید انجام می‌شد، چراکه برای این کار هم ظرفیت شورای اسلامی شهر وجود دارد و هم شهرداری از کارشناسان فراوانی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه الزهرا(س)
  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • «محفل امام حسنی‌ها» طرحی نو در برنامه‌های قرآنی ایجاد کرد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر
  • سرگرمی نوروزی؛ عدد درست را به جای علامت سؤال قرار دهید؟ + پاسخ
  • پیگیری های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند