Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی اقدام به انتشار ۲۶۸ شماره نشریه «اکو آو اسلام» ویژه بزرگداشت مقام و جایگاه امام خمینی(ره) به زبان انگلیسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اقدام به انتشار ۲۶۸ شماره نشریه «اکو آو اسلام» ویژه بزرگداشت مقام و جایگاه حضرت امام خمینی(ره) مشتمل بر هشت مقاله به زبان انگلیسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه فرهنگی، تحلیلی ـ خبری حدود سی سال است که به قلم صاحب نظران حوزه های مختلف، با رویکردی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، پیوسته به چاپ رسیده و در بیش از ۱۲۰ کشور جهان عرضه شده است.

سرمقاله به قلم مدیرمسئول نشریه به جایگاه و مقام حضرت امام خمینی(ره) در جهان به عنوان یک رهبر مذهبی کاریزماتیک اشاره می کند، همچنین در خصوص تاثیرپذیری کشورهای مسلمان منطقه از راه و مشی امام خمینی (ره) بحث می‌کند.

مقاله دوم به زندگینامه کامل امام خمینی(ره) از بدو تولد در سال ۱۲۸۱ تا زمان فوت ایشان در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ می‌پردازد که به دوران کودکی و طلبگی ایشان و همچنین به مبارزات این رهبر بزرگ مذهبی با رژیم طاغوت پهلوی و تبعیدها و مبارزات اشاره کرده و در ادامه، این مقاله نگاهی دارد به دوران رهبری امام(ره) بعداز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در نهایت حضور ملیونی و باشکوه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در مراسم ارتحال.

مقاله سوم فرازهایی از سخنرانی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، درباره حضرت امام خمینی(ره) و نقش ایشان در رهبری کردن انقلاب می‌پردازد.

مقاله چهارم محمد جعفر همتی، امام پژوه و مدرس دانشگاه در قالب مقاله‌ای به بررسی و موشکافی نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد، در دورانی که رژیم ستمشاهی طاغوت یکی از قدرتمندترین رژیم‌های منطقه و جهان محسوب می‌شد و امام(ره) توانست با استفاده از حمایت‌های مردمی و آموزه‌های دینی و قرانی خود این انقلاب را به ثمر برساند و ملت ایران را برای همیشه از جور و ستم طاغوت نجات بدهد.

مقاله پنجم از رویارویی ایران با ویروس کرونا از زمان شروع این اپیدمی تا به امروز می‌گوید و پرده از برخی شبهات و شایعاتی که در فضای مجازی و رسانه‌های معاند با ایران در خصوص استفاده‌های سیاسی از این ویروس برمی دارد. ایران در میان اولین کشورهایی بود که با این ویروس دست به گریبان شد، اما به سرعت توانست آن را مدیریت کند. این مقاله همچنین از مشکلاتی که تهدیدهای یکطرفه و ناجوانمردانه آمریکای جهانخوار برای مبارزه با این ویروس و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌های ایران به وجود آورده است می‌گوید.

مقاله ششم یک مقاله کاملاً علمی ـ پژوهشی به قلم استاد حسن رحیمی است که فارسی آن در فصلنامه انقلاب اسلامی منتشر شده و در این شماره از مجله اکو آو اسلام به انگلیسی ترجمه و چاپ شده است. این مقاله نگاه و دیدگاه امام خمینی(ره) نشان می‌دهد که حتی در بدترین شرایط جنگی، حقوق بشر را رعایت می کرده و به قوانین جاری بین المللی احترام می‌گذارد.

مقاله هفتم به نام امام خمینی(ره): نبرد بین قلبها و عقلها نویسنده پاکستانی عفیف خان از تاثیر آموزه‌ها و مقاومت امام خمینی(رحمت الله علیه) بر مسلمانان جهان می‌گوید و می‌نویسد که چطور با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران در برابر رژیم طاغوت و ستم شاهی امید پیروزی و موفقیت در دیگر مستضعفان جهان به خصوص مستضعفان کشورهای اسلامی زنده شد.

مقاله هشتم و آخر این شماره از نشریه از زبان یک نویسنده غربی به تاثیر ناجوانمردانه تهدیدهای امریکا تحت عنوان «جنگ خاموش و مهلک علیه ایران» می‌پردازد.

گفتنی است فایل حجم بالا برای انتشار در خارج از کشور اینجا قابل دانلود است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی فرهنگ انقلاب اسلامی زبان انگلیسی انقلاب اسلامی امام خمینی ره اکو آو اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جمعی از کارگران خراسان رضوی در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

در این دیدار قرار است ۶۴ نفر از کارگران واحد صنعتی و تولیدی خراسان رضوی به نمایندگی از جامعه کارگری خراسان رضوی  به دیدار رهبر معظم انقلاب بروند.

این دیدار چهارشنبه ۵ اردیبهشت و در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

در خراسان رضوی بیش از یک میلیون کارگر در ۹۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود