Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) از تکمیل راه‌آهن چابهار ــ زاهدان تا خرداد ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ساخت پتروپالایشگاه‌ها هستیم. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو سعید محمد اظهار کرد: راه‌آهن چابهار ــ زاهدان یکی از کریدور‌های خیلی مهم شمال ــ جنوب کشور است و جزئی از یک کمربندی یک جاده بزرگ چین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این پروژه سال‌ها مغفول مانده بود، که رهبر معظم انقلاب با تخصیص اعتبار از صندوق ذخیره ارزی به این پروژه موافقت کردند، به همین دلیل هم از سال گذشته ساخت این پروژه سرعت گرفته و امیدواریم تا خرداد سال آینده تکمیل شود.

وی در عین حال افزود: تقریباً ماهانه ۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از راه‌آهن چابهار ــ زاهدان متعهد شد منابع مالی مورد نیاز تأمین شود. در صورت تأمین منابع مالی راه‌آهن چابهار ــ زاهدان خرداد ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) بیان کرد: در بحث ساخت آزادراه‌ها، قرارگاه به کمک دولت آمده است و در اکثر آزادراه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. در کنارگذر جنوبی تهران قرارگاه ۷۰ درصد و وزارت راه ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری کرده است، ضمن این‌که هم‌اکنون در آزادراه اراک ــ خرم‌آباد، مراغه ــ هشترود، حرم تا حرم و... در حال فعالیت هستیم.

محمد با بیان این‌که پروژه‌های آزادراهی در دست ساخت قرارگاه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند، گفت: امسال کنارگذر جنوبی تهران و آزادراه اراک ــ خرم‌آباد از بروجرد تا خرم‌آباد تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد که ظرفیت آزادراهی کشور را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که قرارداد ساخت راه‌آهن رشت ــ آستارا در حال نهایی شدن است، ابراز کرد: البته قبل از امضای قرارداد عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و در منطقه آستارا زمین موردنیاز تملک شده و دستگاه‌های اجرایی در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص میزان طلب قرارگاه خاتم‌الانبیا از دولت نیز اضافه کرد: دولت سامانه‌ای در وزارت اقتصاد دارد به‌نام سماد (سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت) که هم‌اکنون حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان مطالبات قرارگاه از دولت در آن ثبت شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا همچنین با تأکید بر این‌که "برای افزایش تاب‌آوری اقتصاد باید به‌سمت صنایع پایین‌دستی نفت برویم که سال‌هاست مغفول مانده است"، گفت: ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه این بخش در کشور وجود دارد.

محمد افزود: پتروپالایشگاه‌ها یکی از موضوعات مهم برای جلوگیری از خام‌فروشی نفت است. سال‌هاست این موضوع مطالبه رهبر معظم انقلاب است، اما با وجود این، به‌دلایلی مغفول مانده است.

وی با یادآوری این‌که از قدیم مقداری با ساخت پالایشگاه‌ها مخالفت می‌شد، تصریح کرد: به همین دلیل است که کشور در فروش نفت مشکل دارد،، اما در فروش بنزین، گازوئیل و فرآورده‌های نفتی هیچ مشکلی نداریم، لذا اگر این تدبیر از گذشته می‌شد که به‌سمت پتروپالایشگاه‌ها می‌رفتیم، امروز تاب‌آوری کشور دربرابر تحریم‌ها بسیار بیشتر بود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که در این حوزه خیلی پروژه‌ای از سوی وزارت نفت تعریف نشده است، قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ورود به این حوزه به‌صورت سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است، یعنی سرمایه‌گذاری کنیم، سهامدار شویم و بهره‌برداری کنیم. اصل این است که پروژه‌ها عملیاتی شود به‌دنبال مالکیت در آن‌ها نیستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با یادآوری این‌که ۴۰ درصد بنزین کشور در پالایشگاه خلیج فارس تولید می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون روزانه ۱۰۵ میلیون تن بنزین در کشور تولید می‌شود که مصرف داخلی خیلی از این میزان کمتر است.

محمد با بیان این‌که بحث صادرات بنزین نه‌فقط به ونزوئلا برای همه کشور‌ها ادامه پیدا می‌کند، اضافه کرد: با وجود تحریم، خیلی از کشور‌ها متقاضی بنزین تولید ایران هستند؛ هم‌اکنون حجم زیادی از بنزین ایران به عراق، افغانستان و ترکیه صادر می‌شود. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرمانده قرارگاه خاتم ساخت پتروپالایشگاه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران راه آهن چابهار ــ زاهدان قرارگاه خاتم الانبیا فرمانده قرارگاه سرمایه گذاری هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم

محمدعلی چراغیان سرپرست اداره طرح و برنامه ریزی صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح صنعتی با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی افزود: این طرح صنعتی در زمان بهره برداری زمینه اشتغال ۱۳۶ نفر را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

رشد۱۷۷ درصدی سرمایه گذاری‌ صنعتی چهارمحال و بختیاری

چراغیان اضافه کرد: نخ ابریشم خالص از الیاف‌های طبیعی و مرغوب با زیبایی و مقاومت عالی است که در بسیاری از کارخانه‌ها و نساجی‌های پارچه ابریشم بافی به عنوان مواد اولیه از اهمیت منحصر به فردی برخوردار می‌شود.

وی افزود: در کارخانجات تولید نخ ابریشم خالص ایرانی، این محصول به طور استاندارد و با تنوع بالا بر اساس نیاز مشتریان تولید می‌شود؛ بنابراین نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز به خوبی از آن استقبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد