Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینالی گفت: در طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی بیش از ۸ تن فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف در قزوین معدوم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین، «حمید زینالی» بیان کرد: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی با تجهیز 13 اکیپ بازرسی بهداشتی در مرکز استان و شهرستان های تابعه آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: در طرح تشدید نظارت های بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، 3 هزارو 504 مورد بازدید در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر از کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، سردخانه ها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران ها توسط کارشناسان دامپزشکی انجام شد که 8 هزار و 171 کیلو گرم انواع گوشت قرمز و سفید، ماهی و غیره غیر قابل مصرف معدوم سازی شد.

 

وی تصریح کرد: در طرح تشدید نظارتهای بهداشتی دامپزشکی قزوین 2 واحد متخلف پلمپ و 30 مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع شد.

 

زینالی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و احتمال توزیع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته توسط فروشندگان غیر مجاز، برای تهیه گوشت قرمز و سفید وغیره باید به مراکز تحت نظارت دامپزشکی مراجعه شود.

 

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف، مراتب را از طریق سامانه پیامکی 50001512 با اداره کل دامپزشکی استان قزوین در میان بگذارند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرآورده های دامی ماه رمضان دامپزشکی دامپزشکی استان قزوین فرآورده های خام دامی طرح تشدید نظارت غیر قابل مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان

مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: ۱۵ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و ناسالم، از سطح مراکز عرضه استان ضبط و پیش از ورود به چرخه مصرف از دسترس خارج و معدوم شد.

دکتر سیدرضا موسوی افزود: هشت هزار و ۸۲۹ بازدید از مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی در راستای اجرای «طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه رمضان» از نوزدهم اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲۲ فروردین سالجاری توسط ۶۸ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در استان انجام شد.

او ادامه داد: در قالب این طرح، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فراورده‌های دامی، مراکز عرضه، مراکز طبخ غذا، هتل‌ها و خودرو‌های حمل فراورده‌های دامی توسط ۹۰ نفر از ناظران بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان اظهار داشت: ۱۳۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم لاشه غیربهداشتی دام و طیور شامل ۱۱۰ هزار و ۸۵ کیلوگرم لاشه طیور و ۲۲ هزار و ۶۵۵ کیلوگرم لاشه انواع دام در قالب طرح مزبور، از کشتارگاه‌های دام و طیور استان ضبط و از دسترس خارج شد.

او با اشاره به کشف و ضبط ۷۶ هزار و ۵۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم از سطح مراکز عرضه در استان اضافه کرد: کارشناسان دامپزشکی استان در این مدت بر روند کشتار هفت میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۴ قطعه طیور و ۱۶۶ هزار و ۸۷۱ راس دام سبک و سنگین نظارت بهداشتی و شرعی کردند.

موسوی از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • معدوم‌سازی ۳ تن فرآورده دامی تاریخ گذشته در قزوین
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • ۱۶۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در مازندران معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۱۶۰ هزار کیلو از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد