Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون 151 هزار و 903 کیلوگرم و به ارزش 938 هزار و 685 دلار محصولات غذایی از طریق مرز هوایی استان اصفهان صادرات داشته‌ایم.

رسول کوهستانی پزوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۵۱ هزار و ۹۰۳ کیلوگرم و به ارزش ۹۳۸ هزار و ۶۸۵ دلار محصولات غذایی از طریق مرز هوایی استان اصفهان صادرات داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اقلام عمده محصولات صادراتی کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ماهی و میگو به میزان ۱۲۱ هزار و ۲۲۵ کیلوگرم و به ارزش ۹۰۵ هزار دلار، سبزیجات و نبات به میزان ۳۰ هزار ۲۲۰ کیلوگرم و ۳۲ هزار دلار و عسل به وزن ۱۰۰ کیلوگرم و به ارزش ۴۹۰ دلار بوده که با توجه به اینکه تنها پرواز باری این فرودگاه به مقصد کویت است کلیه محموله صادراتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مقصد کویت بوده است.

وی کل صادرات محصولات غذایی فرودگاه شهید بهشتی در سال ۹۸ را ۷۸۰ هزار دلار برشمرد و بیان داشت: طی دوماهه سال ۹۹ صادرات محصولات غذایی از مرز هوایی اصفهان ۹۳۸ هزار و ۶۸۵ دلار بوده که ۲۰ درصد بیشتر از کل سال ۹۸ بوده است.

کوهستانی با اشاره به این موضوع که اصفهان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید محصولات لبنی، گلخانه‌ای، زراعی و گل شاخه بریده کشور است، بیان داشت: در صورتی که پرواز مستقیم باری از اصفهان به مقصد کشورهای دیگر به خصوص روسیه و کشورهای حوزه اوراسیا برقرار گردد تحول عظیم در صادرات استان رقم خواهد خورد، همچنین در صورت برقراری پروازی رفت و برگشت (صادراتی و وارداتی) باری هزینه‌های پروازهای چارتر کاهش می‌یابد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: واردات کالاهایی که در زمینه تولید و بسته‌بندی محصولات صادراتی کاربرد دارند چند مزیت را به همراه دارند؛ با رویه واردات در مقابل صادرات مشکل ارزی صادرکنندگان مرتفع می‌شود و در صورت صادرات کالاهای وارداتی حقوق ورودی مأخوذه کالای وارداتی مطابق مواد ۶۶ تا ۶۸ قانون امور گمرکی استرداد می‌شود، همچنین واحدهای تولیدی می‌توانند با استفاده از رویه ورود موقت از مزایای آن جهت صادرات کالا بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، کارگو یا همان ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان که در زمینی با زیربنای ۲ هزار مترمربع و مساحت ۱۷۸۰ مترمربع احداث شده است؛ این ترمینال در مدت زمان ۲ ساله و با سرمایه‌گذاری نهایی ۱۸ میلیارد ریالی شهریور سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس کیلوگرم و به ارزش محصولات غذایی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد