Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@02:18:15 GMT

معرفی آثار کهن ایران در مستند مرز پرگهر

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۰۴۶

معرفی آثار کهن ایران در مستند مرز پرگهر

خبرگزاری میزان- مجموعه مستند «مرز پرگهر» محصول گروه تاریخ، فرهنگ و هنر و به تهیه کنندگی «کامبیز اخوان صفا» از هفته آینده روی آنتن شبکه یک می‌رود. تاریخ انتشار: 10:03 - 12 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۴۴۷

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی شبکه یک، مجموعه مستند «مرز پرگهر» محصول گروه تاریخ، فرهنگ و هنر و به تهیه کنندگی «کامبیز اخوان صفا» است که از هفته آینده از شبکه یک پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهیه کننده درخصوص این مجموعه مستند اظهار داشت: «مرز پرگهر» سعی شده است ۱۳ اثر تاریخی و کهن سرزمین مان برای بینندگان معرفی شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

چغازنبیل (شوش) سازه‌های آبی شوشتر، قلعه کنگلو (سوادکوه)، ارگ راین (کرمان)، روستای صخره‌ای میمند، شهر زیرزمینی ارزانفود، تخت سلیمان (تکاب)، غار قلعه لاپ کمر (اسپهبد خورشید مازندران)، غار کرفتو (دیواندره)، ارگ سریزد (مهریز)، قلعه ایزدخواست (آباده فارس)، رنگین نگاره‌های کهن صخره‌ای سرسورن (کوهدشت لرستان) و قلعه سلاسل (شوشتر) سوژه‌های این مجموعه هستند که هر کدام در یک قسمت ۴۰ دقیقه‌ای کارگردانی شده و نکات فرهنگی و تاریخی و بعضا حیرت انگیز آن‌ها با صدای"فرخ نعمتی" روایت می‌شود.

اخوان تصریح کرد: در این مجموعه سعی شده علاوه بر روایت تاریخ و فرهنگ و ویژگی‌هایی خاص اثر، زیبایی‌های مناطق مختلف کشور عزیزمان تصویر شود تا ضمن ایجاد حس غرور، بیننده را به سفر و تماشای این میراث کهن، ترغیب نماید.

او با بیان این که این اثر توسط ۱۰ کارگردان در طی یک سال و نیم تولید شده است، افزود: بهمن ابراهیمی، مجید سروینی، جواد وطنی، حامد عزیزی، کمال مطوف، مریم مومن زاده، امیر رضا دریایی، میکائیل شهرستانی، علی قادری، ابوالفضل توکلی، کارگردانان این مجموعه فاخر هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بگفته کامبیز اخوان صفا، در این مجموعه در قسمت‌هایی مانند چغازنبیل، برای درک بیشتر اثر، از تکنیک‌هایی انیمیشن سه بعدی (۳D) برای بازسازی قسمت‌های تخریب شده بهره برده شده است. این تهیه کننده اظهار داشت: "نیما عظیمی نژاد" موسیقی این مجموعه را از نوا‌های بومی و منطقه‌ای و تاریخی کشور الهام گرفته و ساخته است.

کامبیز اخوان صفا در پایان یادآور شد: مجموعه مستند"مرز پرگهر" پیشکشی است هنرمندانه، با زبان تصویر از قدمت تاریخ و فرهنگ کشورمان به هموطنان عزیز و البته برای مخاطب خارجی نیز سندی از ریشه‌های کهن و سترگ علم و تمدن این مرز و بوم خواهد بود.

این مستند یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود و اولین قسمت آن ۱۸ خرداد پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تلویزیون رسانه ملی مجموعه مستند مرز پرگهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد

فصل جدید مجموعه مستند «پا به ماه» به تهیه کنندگی مهدیه سادات محور از چهارشنبه ۲۹ فروردین روی آنتن شبکه دو می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فصل دوم مجموعه مستند «پا به ماه» به تهیه کنندگی مهدیه سادات محور از چهارشنبه 29 فروردین‌ماه در 9 قسمت ساعت 18:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این مجموعه مستند در هر قسمت به یکی از شهرها از جمله چهار محال و بختیاری، همدان، کردستان، فارس، خراسان رضوی، سنندج، اصفهان، داراب و... رفته و به موضوع لحظات خاص روزهای آخر بارداری و روز تولد می‌پردازد. فصل جدید این مجموعه، به موضوع سختی های زنی عشایری در دوران بارداری، سقط مکرر جنین، شوق و سختی مادری نابینا برای تولد فرزند ، چند قلو زایی، خواهران دوقلو همسان باردار و دلتنگی مادرانه پرداخته و روایتگر چالش‌های دوران بارداری مادرانی شاغل چون معلم، پرستار، نویسنده و ماما بوده است.

«پسر کوهستان»، «فرشته رضا»، «به بخش مادری»، «همیشه با هم»، «بچه‌های ما»، «جاده دلتنگی»، «ماه آخر»، «روز زندگی بهار» و «مهمان ناخوانده» آثار این مجموعه مستند هستند.فصل اول این مجموعه مستند از شبکه سه سیما و افق پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

نگاهی دیگر به کارنامه تلویزیون در ایام رمضان و نوروز 1403

فصل دوم «پا به ماه» چهارشنبه هر هفته ساعت 18:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود و همچنین تکرار آن پنجشنبه‌ها از شبکه مستند ساعت 18 و جمعه‌ها ساعت 9 از شبکه دو پخش خواهد شد.«پا به ماه» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه «هنری رسانه‌ای دیما» تولید شده است.

عوامل این مجموعه مستند عبارتند از: تهیه کننده: مهدیه سادات محور، مجری طرح: امیرحسین اوسیوند، کارگردانان: امیرحسین اسیوند، مهدیه سادات محور، فروزان جاویدی، سمانه امینی، ملیکا صدوقی، صدابردارن: محمدرضا امین آبادی، سجاد صادقی، مهران ثابتی فرد، اسماعیل امینی جزی، داوود قلی پور، تصویربردارن: امیرحسین اسیوند، امیر حیدری، مهدی طاهری، تدوینگران: امیرحسین شاکری، امیرحسین اسیوند، مهدی عبدالباقی، صداگذاران: محمدرضا امین آبادی، اسماعیل امینی ، اصلاح رنگ و نور: کامیاب مرادی، امیرحسین شاکری ، طراحان گرافیک: سهیل شعر باف، احمد رضایی، ملیکا خالقی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • قصه آدم‌هایی که برای عزت ایران می‌کوشند
  • ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود
  • «پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد
  • معرفی آثار بخش پویانمایی و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام