Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-دبیرکل حزب اراده ملت گفت: مأموریت شورایعالی پیش از این به پایان رسیده بود اما گفتند به این دلیل که شاید بحث پارلمان اصلاحات یا مجمع عالی اصلاحات به انتخابات مجلس نرسد، شورایعالی کماکان به کار خود ادامه دهد.

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت و رییس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب در تشریح نشست روز یکشنبه شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، گفت: بعد از حدود چهار ماه که به دلیل بیماری کرونا امکان برگزاری جلسات به صورت حضوری وجود نداشت، این نخستین جلسه بود که همزمان با شروع ریاست دوره‌ای حزب اراده ملت ایران با رعایت مسائل ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و همچنین دکتر راه‌چمنی که یکی از اعضای جلسه ما بود و به دلیل بیماری کرونا درگذشت، بعد از مرور اخبار و بررسی مسائل روز، صحبت‌ها و پیشنهادهای اعضای شورا جمع‌آوری شد.

حکیمی‌پور در ادامه ابراز داشت: از مجموع ۳۰ تشکل عضو شورای هماهنگی اصلاحات، نمایندگان ۲۲ حزب حزب در جلسه حضور داشتند و پیشنهادهایی از سوی حاضران ارائه شد که نخست تحلیل آخرین شرایط کشور به ویژه قبل و بعد از انتخابات بود، سپس در میان پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضا، مساله دیگر بحث آسیب‌شناسی درونی جریان اصلاحات و رسیدن به یک سازوکار مطمئن، اجماع‌ساز و به‌روز در پیشنهادها بود، همچنین موضوع دیگر این بود که شورایعالی اصلاح‌طلبان چه سرانجامی خواهد داشت و پیشنهاد شد که در مورد آینده آن یک جلسه برای نقد و بررسی داشته باشیم.

وی افزود: مبحث بعدی بررسی عملکرد اعضای اصلاح‌طلب شوراهای شهر در شهرهای بزرگ به ویژه شورای شهر تهران بود و همچنین مسأله رابطه میان دولت تدبیر و امید و احزاب از این جهت که احزاب در این دولت چه جایگاهی داشتند، مورد بحث قرار گرفت.

دبیرکل حزب اراده ملت در ادامه اظهار داشت: مجموعه مواردی که عرض کردم رئوس موضوعات و مباحثی بود که در جلسه دیروز مطرح شد که همه این‌ها به کمیته‌های مربوطه ارجاع شد تا بحث و بررسی کنند و نتیجه آن را به شورا بیاورند.

حکیمی‌پور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص آینده شورایعالی سیاستگذاری، گفت: درخصوص شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید پیرامون فعالیت‌هایی که تاکنون داشته به جمع‌بندی برسیم، ماموریت شورایعالی پیش از این به پایان رسیده بود اما گفتند به این دلیل که شاید بحث پارلمان اصلاحات یا مجمع عالی اصلاحات به انتخابات مجلس نرسد، شورایعالی کماکان به کار خود ادامه دهد. اما تشکیل پارلمان اصلاحات یا مجمع عالی اصلاحات جزو دستورات مهم و اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی احزاب است که ۲ سال روی این مساله کار شده است.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد شورای هماهنگی حزب اراده ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6081037 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها