Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: دریاچه سدها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی کاملاً نامشخص و همچنین به دلیل باتلاقی بودن، مکان بسیار خطرناکی برای شنا کردن است

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت توحیدی در این باره اظهار کرد: دریاچه سدها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی کاملاً نامشخص و همچنین به دلیل باتلاقی بودن آن، مکان بسیار خطرناکی برای شنا کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، اشتیاق به شنا کردن نیز افزایش پیدا می‌کند که لازم است شهروندان فهیم و آگاه، جوانان و خانواده های عزیز و محترم به نکات ایمنی توجه کنند.

توحیدی با بیان این نکته که به مهارت خود ودیگران در شنا کردن اعتماد نکنید، افزود: شواهد نشان می دهد که بیشتر غرق شدگان در دریاچه سدها و رودخانه‌ها کسانی بودند که بدلیل آشنایی با شنا به خود مغرور شده و به هشدارهای موجود توجه نکرده‌اند. یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

وی ادامه داد: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گردآب می شود بنابراین توصیه می کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز داشت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

توحیدی با بیان اینکه نا آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها و شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده، تصریح کرد: با اینکه سطح آب سدها شفاف به نظر می‌رسد اما وجود جریان های زیرسطحی، سبب کدر شدن آب و کاهش دید ماهیگیران و شناگران می شود به طوری که باعث مکش قربانیان به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد می شود و در اثر برخورد با تاسیسات و درختچه‌های کف مخزن، مرگ حتمی آنان را به دنبال دارد.

وی با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها خاطرنشان کرد: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می شود.

شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، ضمن آرزوی سلامتی شما عزیزان مجدانه استدعا دارد؛ با توجه جدی به تابلوهای نصب شده در اطراف دریاچه سدها و توصیه‌های مسئولین از شنا کردن در دریاچه سدها و کانال و تاسیسات آبی جداً خودداری فرمائید، در غیر این صورت عواقب ناشی از حوادث احتمالی بر عهده متخلفین خواهد بود و طبق قانون هیچ دیه‌ای به ورثه شناگرانی که در مناطق ممنوعه غرق می‌شوند، تعلق نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شنا کردن دریاچه سدها شنا کردن برای شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد حسن‌زاده شامگاه چهارشنبه در خصوص آخرین وضعیت خسارت بارندگی و سیلاب در استان اظهار کرد: طبق هشدار سطح قرمز هواشناسی، اخطار طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها اعلام شد که افراد باید از گذر و حتی ورود به کنار رودخانه‌ها در هنگام بارش باران جدا خودداری کنند.

«شب گذشته ۲ جوان ۱۴ و ۲۰ ساله اهل روستای زهریکارسورک شهرستان جاسک که مشغول شنا در گودال آب سیلاب بوده، باتوجه به گل آلود و باتلاقی بودن زمین و بی احتیاطی در آّب گیر کرده و غرق شدند. همچنین یک کودک ۹ ساله اهل روستای کهورتاک منطقه توکهور و هشتبندی میناب نیز که برای تماشای رودخانه به کنار رودخانه سیلابی روستا رفته بود، با سقوط در آب، جان خود را از دست داد.»

وی همچنین با اشاره به اینکه به علت شدت بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی راه ارتباطی ۳۸ روستا در استان مسدود شد، اظهار کرد: هم اکنون راه ارتباطی ۱۳ روستا در استان بازگشایی کامل شده است، اما راه ۲۵ روستا در شرق هرمزگان همچنان مسدود بوده و با فروکش کردن طغیان رودخانه‌ها این مسیر‌ها نیز بازگشایی می‌شود؛ آبگرفتگی معابر نیز در برخی از شهر‌ها و روستا‌های استان همچنان داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ابراز کرد: همه محور‌های مواصلی اصلی استان نیز باز بوده و تردد درحال انجام است.

حسن زاده یادآور شد: بر اثر بارندگی و طغیان رودخانه گابریک جاسک چهار روستای «لیره‌ای، گنجک، کُروچ و گرندو» تخلیه شد و ۱۷۰ خانوار ساکن این روستا‌ها با همکاری هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اسکان اضطراری داده شد.

وی بیان کرد: در بارندگی روز گذشته همچنین خسارت‌هایی به بخش‌ها و تاسیات آب و برق استان وارد شد که با اقدام سریع اکیپ‌های عملیاتی، رفع معایب و اصلاح این تاسیسات در دستورکار قرار گرفت و هم اکنون وضعیت شبکه برق و آب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی و ناپایداری وضعیت جوی تا پایان هفته جاری، از آماده‌باش تجهیزات و دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان خبر داد و از مردم خواست همچنان هشدار‌های جوی را جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هرمزگان پس از بارندگی
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • جان‌باختگان بارندگی در هرمزگان به سه نفر رسید
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • انسداد ۵ محور اصلی بر اثر طغیان رودخانه‌ها در هرمزگان
  • تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان
  • قطع برق در غرب جزیره قشم به علت بارندگی