Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:53:20 GMT

طرح ملی هرخانه یک پایگاه سلامت در سمنان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۱۸۸

طرح ملی هرخانه یک پایگاه سلامت در سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت کابینه دوازدهم صبح دوشنبه در بدو ورود به سمنان در آئین افتتاح همزمان طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت که مجری آن دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر ایران اسلامی هستند، شرکت کرد.

در این طرح از هر خانه یک نفر به پایگاه‌های سلامت شهری و روستایی معرفی و در آن حول سه محور عمده شامل پیشگیری، درمان و توانبخشی آموزش می‌بیند و این آموزش‌ها را به خانواده خود نیز انتقال می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر، گفت: در این طرح افراد ۲۱ موضوع در زمینه‌های مختلف بهداشتی شامل چاقی و اضافه وزن، دیابت، تحرک بدنی و… را در پایگاه‌های سلامت و بهداشتی شهری و روستایی آموزش می‌بیند و این آموزش‌ها را به خانواده خود نیز منتقل می‌کنند از سوی دیگر این افراد سفیران سلامت در خانواده‌های ایرانی‌ها می‌شوند و هر گونه اختلال، بیماری‌های مزمن، شایع و… را به مراکز خدمات درمانی اعلام می‌دارند.

علیرضا رئیسی با بیان اینکه پیگیری و اقدام به موقع در زمره مهمترین مسائل این طرح است، ابراز کرد: افراد در این طرح آموزش‌های پیشگیری، درمان و توانبخشی را می‌بینند و در واقع هدف این طرح ارتقای توانمندی‌های بهداشتی خانواده‌ها است.

وی افزود: این طرح در سال قبل به صورت پایلوت در سمنان، کاشان، قزوین و بعد از آن در همدان اجرایی شد که نتایج خوبی را داشت همچنین سمنان تنها دانشگاه پیشرو در این زمینه بود که توانسته بود این طرح را در روستاها نیز اجرا کند که این تلاش قابل‌تقدیر است.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سمنان به عنوان دانشگاه یکی از پایلوت‌های این طرح توانست نه تنها در شهر بلکه در روستاها نیز طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را اجرا کند، گفت: این طرح آبانماه ۹۸ در سه مرکز فعال شهری و روستایی شامل مرکز مطلبی، مرکز درمانی فامیلی و مرکز درمانی روستایی خیرآباد انجام شد که در آن سفیران سلامت خوبی نیز جذب شدند و هم اکنون نیز در قالب این طرح با دانشگاه همکاری دارند.

وی با بیان اینکه در این طرح ارتقای خانواده‌ها از لحاظ بهداشتی و توانبخشی اولویت است، بیان داشت: این آموزش‌ها به زبان ساده سعی دارد تا آگاهی مردم و خانواده‌ها را ارتقا دهد و سفیران سلامت شهری و روستایی در حقیقت محور اصلی این اقدام هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود این طرح با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت انجام شود اما حضور او در سمنان منتفی شد.

کد خبر 4938787

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان وزارت بهداشت علیرضا رئیسی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند ستاد مقابله با کرونا ایلام شهری و روستایی خبرنگار مهر خانواده ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دو پایگاه سلامت در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رئیس مرکز بهداشت کیش در مراسم گشایش دومین مرکز خدمات جامع سلامت کیش، گفت: این مرکز با حضور دو پزشک، شش مراقب سلامت و ماما، واحد بهداشت محیط، نمونه گیری و واحد پذیرش فعالیت می‌کند.

اسدالله احمدی افزود: این مرکز با هدف افزایش خدمات دهی و دسترسی راحت خانواده‌های ساکن در مرکز شهر در مجاورت کلینیک امام علی (ع) راه اندازی شده است.

وی گفت: پایگاه سلامت خانواده منطقه نوبنیاد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

سرپرست توسعه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم گشایش مرکز خدمات جامع سلامت فارابی گفت: ششصد و چهل و یک خانه بهداشت فعال در استان به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

حدادی افزود: صد و هفتاد و نه مرکز خدمات جامع سلامت فعال در استان هرمزگان خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: پزشک براساس جمعیت جزیره کیش در مراکز  خدمات سلامت مستقر شده است و هفته آینده نیز یک پزشک به جمع پزشکان مراکز خدمات سلامت کیش اضافه خواهد شد.

مدیر امور بانوان منطقه آزاد کیش نیز، گفت: پایگاه سلامت خانواده مادر و کودک در منطقه مهستان بهره برداری شد.

عالمه خسروی افزود: در این پایگاه سلامت پایدار در چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی براساس شاخص‌های ملی و بین المللی پرداخته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود