Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوطالب سرابیان بخشدار مرکزی مشهد گفت: با توجه به این‌که شرکت آب و فاضلاب روستایی مشهد در شرکت آب و فاضلاب شهری ادغام شد و شرکت آب و فاضلاب مشهد شکل‌گرفته است، روستا‌های دارای مشکل کمبود آب در حاشیه این شهر به شبکه آب شهری متصل می‌شوند.   او افزود: بر اساس اولویت‌ها مشکل آب روستا‌های حاشیه مشهد را برطرف می‌کنند و در این زمینه مشکل آب شرب روستا‌های پرجمعیت مانند همت‌آباد و گرجی در حاشیه مشهد رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بخشدار مرکزی مشهد ادامه داد: مشکل اصلی آب روستایی این بود که اعتبارات اندکی برای تأمین شبکه و زیرساخت‌های آب شرب مناطق زیرپوشش خود داشت، اما با الحاق روستا‌ها به شرکت آب و فاضلاب مشهد و اعتبارات خوب این شرکت می‌توان به رفع مشکلات آب روستایی امیدوار بود.   سرآبیان در خصوص تأمین آب روستای شهرآباد نیز، بیان کرد: این آبادی با ۸۵۰ خانوار جمعیت در بخش مرکزی قرار دارد و از آن‌ جایی‌ که آب شرب آن با تانکر تأمین می‌شود، از ۲ سال قبل قرار شده بود به شبکه آب شرب شهری متصل شود.   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب آب و فاضلاب مشهد روستاهای محروم شرکت آب و فاضلاب حاشیه مشهد آب روستا آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در جهت ایجاد تعادل فشار آب در شبکه توزیع آبرسانی در غرب و شرق شهرکرد عملیات اجرایی زون‌بندی با اجرای رینگ‌های اصلی شروع شد.

وی هدف از اجرای طرح زون‌بندی شبکه آب آشامیدنی را توزیع عادلانه آب در تمامی مناطق شهر عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای تأمین آب آشامیدنی مردم با تمام توان به تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی خود ادامه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از جمله دلایل دیگر لزوم زون‌بندی توپوگرافی شهر شهرکرد است که اختلاف ارتفاع در نقاطی به ۱۵۰ متر هم می‌رسد.

کریمی عنوان کرد: شبکه آب آشامیدنی شهر شهرکرد از طریق مخازن ذخیره دوازده گانه که گنجایش ۶۰ هزار متر مکعب آب را دارند تغذیه می‌شود.

وی با اشاره به انجام عملیات آبرسانی برای کوی شهرداری و سرچشمه‌ها در غرب شهرکرد و همچنین معلم و بروم پهنه در شرق شهر خاطرنشان کرد: به علت توسعه شهر در قسمت‌های جدید و نیاز آب بیشتر، شبکه آبرسانی شهرکرد و لوله‌ها کار شده برای آینده‌نگری نیاز به تقویت دارند که این کار در راستای توزیع عادلانه آب آشامیدنی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پس از احساس نیاز به انجام زون‌بندی شبکه آبرسانی در بخش‌های مختلف شهرکرد برای انجام مطالعات تخصصی این کار به مشاور واگذار شد، با تکمیل مطالعات و تصویب در شورای فنی، پیمانکار تعیین و قرارداد منعقد شد.

کریمی بیان کرد: در ادامه کار مصالح و اتصالات مورد نیاز نیز تهیه و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با نظارت مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری شهرداری و پلیس راهور هر چه سریع‌تر این مهم انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از آنجایی که حفاری ترانشه، لوله‌گذاری و بازسازی معابر زمان‌بر است از صبر و شکیبایی شهروندان محترم و همیشه همراه سپاسگزاریم.

کریمی تصریح کرد: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب به ۸۷ هزار مشترک در شهر شهرکرد آبرسانی می‌کند.

کد خبر 6086046

دیگر خبرها

  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد