Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده لرستان گفت: تلاش می‌کنیم به‌زودی جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده استان را برگزار کنیم. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

حامد روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده لرستان اظهار داشت: پس از سیل فروردین‌ماه سال گذشته در استان لرستان پنج ستاد استان معین در مناطق سیل‌زده استان مستقر شد و کار ساخت و ساز واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه‌ریزی زمان‌بندی بنیاد مسکن جهت پایان ساخت واحدهای احداثی برای پایان خردادماه امسال بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع استان لرستان متاسفانه این زمان‌بندی تغییر پیدا کرد البته تمامی ستادهای معین مستقر در استان و در ستادها حضور داشته و کارهای ستادی را انجام می‌دادند ولی با توجه به اینکه بحث بازسازی یک فرآیند فراسازمانی است و نیازمند همکاری سازمان‌هایی همچون شهرداری، نظام مهندسی، پیمانکاران و غیره است که متاسفانه  شیوع ویروس کرونا سبب کند شدن روند بازسازی واحدهای احداثی شد. 

نیکزاد: مجلس یازدهم تشدید نظارت بر قیمت مسکن را به صورت جدی پیگیری خواهد کردپیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن روستایی به 50 میلیون توماناز گوشه و کنار ایلام|کشف خودروهای احتکاری در ایوان تا هزینه 30 میلیارد ریالی بهزیستی برای مسکن مددجویان

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال جهش تولید امیدواریم با  تمام توان جهشی در ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده استان لرستان داشته باشیم و تلاش کنیم پایان خردادماه امسال و یا حداکثر با 15 روز تاخیر بتوانیم جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده  استان لرستان را برگزار کنیم.

وی با اشاره به میزان پیشرفت واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده لرستان بیان کرد: مجموع واحدهای آسیب‌دیده در استان لرستان 32 هزار و 904 واحد بوده است که از این  تعداد 12 هزار و 992 واحد احداثی شهری و روستایی بوده که تا امروز میزان پیشرفت این واحدها بالای 85 درصد است که بیش از هفت هزار و 700 واحد به بهره‌برداری رسیده این در حالی است که بیش از 10 هزار و 800 واحد اجرای سقف انجام شده و با اجرای عملیات گچ و خاک و نصب در و پنجره به‌زودی پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی به بالای 90 درصد خواهد رسید. 

روحانی با اشاره به واحدهای تعمیری مناطق سیل‌زده لرستان گفت: 19 هزار 913 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان لرستان تعمیر شده و خوشبختانه 100 درصد عملیات اجرایی و تعهدات مالی به متقاضیان در رابطه پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض اجرایی شده است. 

وی تصریح کرد: تا امروز به بیش از 63 هزار مورد واحد آسیب‌دیده از سیل بالغ بر 366 میلیارد تومان بلاعوض معیشتی، تعمیری، احداث و اسکان موقت در مناطق سیل‌زده استان لرستان پرداخت شده و همچنین 49 هزار مورد عقد قرارداد بانکی جهت دریافت تسهیلات داشته‌ایم که معادل 990 میلیارد تومان تسهیلات تعمیری، معیشتی و واحدهای تجاری به مردم پرداخت شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان خاطرنشان کرد: تا امروز در مناطق سیل‌زده لرستان بیش از 81 هزار تن سیمان رایگان اهدایی بنیاد مستضعفان در اختیار مردم  مناطق سیل‌زده قرار داده شده و همچنین ستادهای معین بنیاد مسکن مستقر در مناطق سیل‌زده خدمات رایگانی همچون فنی مهندسی، نظارت، صدور پروانه و نقشه در اختیار مردم قرار داده‌اند.

وی اظهار داشت: بر اساس تصویب‌نامه هیئت دولت 220 میلیارد تومان اعتبار جهت عمران و بهسازی روستایی به بنیاد مسکن ابلاغ شد که از این میزان 120 میلیارد تومان جهت ساخت دیوار حائل  اختصاص داده شده و با هماهنگی‌های لازم با شرکت آب منطقه‌ای طراحی این دیوار برای شهر پلدختر، روستای چم مهر بالا، چم مهر پایین و بابازید توسط بنیاد مسکن انجام شد که تا امروز بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خوشبختانه در سیل امسال این دیوار به خوبی توانست از ورود آب به شهر پلدختر و روستاهای بابازید، چم مهر بالا و چم مهر پایین جلوگیری کند. 

روحانی با اشاره به عمران و بهسازی روستاهای مناطق سیل‌زده لرستان  افزود: حدود 100 میلیارد تومان جهت بهسازی مجموعه شهرمعمولان و پلدختر در راستای دیواره‌سازی، جدول، پیاده‌روسازی و آسفالت روستایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/645/ح

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای مسکونی مناطق سیل زده لرستان بازسازی مناطق سیل زده مناطق سیل زده استان مناطق سیل زده بازسازی واحدهای میلیارد تومان استان لرستان بنیاد مسکن تا امروز چم مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد