Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بروجرد گفت: کاشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های مهم استان لرستان است که می‌تواند در اقتصاد و ایجاد اشتغال جوانان موثر باشد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

امیر ثقلینی در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت: خوشبختانه استان لرستان و به ویژه شهرستان بروجرد در بحث کاشت گیاهان دارویی مورد توجه کشاورزان و تولید کنندگان بوده است چرا که بیشتر این گیاهان برای درمان‌های سنتی و صنعتی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کاشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های مهم استان لرستان است که می‌تواند در اقتصاد و ایجاد اشتغال جوانان موثر باشد افزود: وجود داروهای گیاهی در منطقه ما نعمتی خدادادی محسوب می‌شود و برای کاشت این گیاهان نیاز به هزینه بالا نیست و این گیاهان برای رشد نیاز به خاک یا آب وهوای خاصی ندارند و به راحتی در زمین‌های منطقه لرستان به صورت خود رو رشد می‌کنند که باید به آن اهمیت داد و از آن بهره‌برداری کرد.

دهکده 10 هکتاری گیاهان دارویی در گلستان ایجاد می‌شوددانش‌آموزان در حوزه گیاهان دارویی و طب ایرانی استعدادیابی می‌شوند + پوستررویش گیاهان دارویی در استان خوزستان به روایت تصویر

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بروجرد عنوان کرد:کاشت این گیاهان با نظارت منابع طبیعی فرصت خوبی برای اشتغال جوانان است و درحال حاضر در بروجرد 150 گونه از انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن، مریم گلی، خاکشیر، زعفران،گل گاوزبان و کاسنی تولید می‌شود و خوشبختانه توانسته‌ایم در عرصه تولید عرقیجات نیز قدم‌های خوبی برداریم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بروجرد با اشاره به وجود دلالان و سودجویان در بازار تولید گیاهان دارویی تصریح کرد: با افرادی که مجوز کاشت انواع گیاهان دارویی را نداشته باشند برخورد می‌شود چرا که هدف ما بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

انتهای پیام/642

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان بروجرد اشتغال جوانان گیاهان دارویی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان

علیرضا عبدی سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت با بیان اینکه امسال در استان اصفهان و در همه شهرستان‌های استان شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت‌ مردم را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردم همواره در سال‌های گذشته هم در اولویت برنامه‌های بنیاد برکت بوده و استفاده از شبکه تسهیلگری و مدل‌های مختلف مشارکتی و گروهی مبین این موضوع می‌باشد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پروژه‌های زنجیره سبز و آبی از مهم‌ترین گام‌های بود که در این حوزه برداشته شد.

 سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت اظهار کرد: امسال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی ۵ طرح خرد اشتغال از جمله جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و... با تسهیلات بنیاد برکت و در سال جهش تولید با مشارکت مردم در روستای ازوار از توابع شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

عبدی با بیان اینکه تمامی این طرح‌های اشتغال زایی خرد به مبلغ سرمایه گذاری بنیاد برکت و سرمایه گذاری متقاضیان انجام و به بهره برداری رسیده است گفت: با اجرای این ۵ طرح اشتغال زایی خرد ۵۸ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

وی همچنین بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان با حضور مدیرعامل بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: این پروژه خوشبختانه با همکاری مردم و ۴۰ بانوی این روستا اجرا و هفته گذشته با حضور مدیرعامل بنیاد برکت به بهره برداری رسید.

سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت بیان کرد: امسال با هدف گذاری‌های انجام شده به طور قطع زنجیره سبز و آبی را بیش از گذشته و پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد و با توجه به تاکید مدیرعامل بنیاد برکت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های مزارع خورشیدی قطعا اجرای این طرح‌ها را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات انجام شده توسط مدیرعامل محترم بنیاد برکت مبنی بر اینکه ۵ تا ۱۰ درصد از منابع بنیاد برکت در شهرستان‌ها برای راه اندازی مزارع خورشیدی به کار گرفته شود قطعا اجرای این طرح در همه شهرستان‌های دارای ظرفیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان