Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌های تاریخی، ویژگی‌های مردم‌شناختی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

بر اساس آمارها، این استان سالانه پذیرای بیش از ۳ میلیون نفر گردشگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهگیلویه و بویراحمد،  چشمه‌ها، آبشارهای بکر، رودخانه‌های خروشان و کوهساران بسیاری دارد که از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور به شمار می‌رود.

هر گردشگر خارجی و داخلی که به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند می‌خواهد جاذبه‌های گردشگری آن را با فراغ بال و اطمینان خاطر ببیند و در این میان ورود افراد ماهر در زمینه معرفی این مکان‌ها و راهنمایی درست آن‌ها نقش مهمی در جذب هرچه بیشتر گردشگر به این استان دارد.

بر اساس آخرین آمار، شمار گردشگران خارجی در این استان در آذر ماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۳ درصد افزایش یافت، اما روزهای کرونایی این آمارها را در سراسر جهان با رکودی بی‌سابقه مواجه کرد.

سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد

تعداد کل گردشگران خارجی ورودی به این استان در سال ۹۷، ۱۳۱۱ نفر بود و ورود این حجم از گردشگر خارجی به استان نیازمند برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای راهنمایی هرچه بهتر آن‌ها در سفرهایشان است.

فعالیت یک راهنمای غیرحرفه‌ای در راهنمایی گردشگران می‌تواند چهره صنعت گردشگری این استان را خدشه‌دار کند و آسیب‌های فراوانی به این حوزه وارد کند.

مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافربری و اجرای تورهای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیاز است هر نوع توری که در این استان برگزار می‌شود راهنمایی متناسب با تور کار را به عهده بگیرد.

فرشید کرمی افزود:  به منظور ساماندهی این حوزه، تشکل راهنمای تور این استان در حال تشکیل است و به زودی با نظارت بیشتری به فعالیت خواهند پرداخت.

وی ابراز کرد: هم‌اینک ۲۴ نفر راهنمای رسمی تور در این استان در حال فعالیت هستند که برای تمامی آن‌ها کارت صادر شده است و تلاش بر این است تعداد این افراد بیشتر شود.

مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافربری و اجرای تورهای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور افزایش اطلاعات این راهنمایان در برخورد و راهنمایی گردشگران اجرای دوره‌های آموزشی در سال جاری بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی بیان کرد: در این دوره‌های آموزشی راهنمایان با الزامات لازم در حوزه قانونی و موارد مورد نیاز در راهنمایی با گردشگران آشنا خواهند شد.

وی عنوان کرد: راهنمایان تورهای گردشگری در استان باید با دفاتر خدماتی ارتباط مستقیم داشته باشند و ملزومات قانونی مشخص شده در این زمینه را رعایت کنند.

مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافربری و اجرای تورهای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ساماندهی این راهنمایان تور موجب اعتماد و اطمینان مسافران و جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی می‌شود و سطح کیفی خدمات‌دهی به گردشگران افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان به طور جدی برخورد می‌شود.

مجید صفایی افزود: در سال‌های اخیر ورود گردشگران به استان رو به افزایش بوه و دفاتر خدمات مسافرتی نقش مهمی در افزایش جذب گردشگر داخلی و خارجی به کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری وظیفه دارند تا با فراهم کردن زمینه ارتباطی با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی داخل و خارج از کشور و با ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر در راستای جذب گردشگران فعالیت کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تا پیش از سال ۹۲ تنها ۷ دفتر خدمات مسافرتی در استان وجود داشت و از سال ۹۲ تاکنون تعداد این دفترها به ۲۳ مورد افزایش یافته است.

صفائی ابراز کرد: دفاتر خدمات مسافرتی در استان ساماندهی می‌شود و هدف از ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی رعایت قانون و خدمات‌دهی مناسب به مسافران و گردشگران است.

وی از گردشگران خواست که به دفاتر خدمات مسافرتی که تحت نظارت کامل قرار دارند، مراجعه کنند و  به آن‌ها هشدار داد که به خاطر تفاوت اندک قیمت تورها، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیندازند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.

افزون بر ۲۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

کد خبر 516925 برچسب‌ها سفر - گردشگری استان کهگیلویه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری استان کهگیلویه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دفاتر خدمات مسافرتی تورهای گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه ضمن تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری ۲۵ درصدی در همه حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی سخنانی بیان کرد: در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران و با توجه به اشغال ۷۰ درصدی اقامتگاه‌های رسمی استان در ایام نوروز، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ظرفیت‌های اقامتگاه‌ها با بهره‌برداری از هزار تخت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در دستورکار این اداره‌کل طی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد اقامت‌کنندگان استان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گزارش شد که در مسیر تحقق هدف افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگران به استان، لازم است زیرساخت‌های تأسیسات گردشگری برای ۴میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر در سال آینده مهیا شود.

وی اظهار کرد: بدیهی‌ست که برای افزایش ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان، لازم است تا نسبت به صدور موافقت‌های اصولی در قالب مجوزهای انبوه با رعایت ضوابط و قوانین مروبط به تأسیسات گردشگری اقدامات لازم صورت گیرد.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: موافقت‌های اصولی و صدور مجوز برای احداث هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها و بومگردی‌ها دری گشوده در مسیر افزایش توان استقبال استان در مسیر ورود گردشگران داخلی و خارجی است.

کد خبر 6085748

دیگر خبرها

  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران