Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:54:26 GMT

مورد مبتلا به کرونا در زندان‌های استان نداشتیم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۴۵۶

مورد مبتلا به کرونا در زندان‌های استان نداشتیم

ایسنا/قزوین دادستان قزوین گفت: تاکنون هیچ‌گونه ابتلا به این ویروس در زندان‌های استان مشاهده نشده و از حیث کنترل زندان‌ها، جزو استان‌های برتر کشور هستیم و البته حدود یک سوم از زندانیان به مرخصی رفته، با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به صورت ارادی به زندان بازگشته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

محمد قاسمی، دادستان قزوین، در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: متأسفانه برخی دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری از کرونا جدیت ندارند و این موضوع در شرایط حساسی که سلامت عمومی در مخاطره است، قابل پذیرش نیست و قطعاً این بی‌تفاوتی که در برخی دستگاه‌ها شاهد هستیم، اجرای مصوبات را خدشه‌دار کرده و این موضوع قابل‌تعقیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته نظارت بر اجرای مصوبات باید اقدامات نظارتی خود را تشدید کند تا دستگاه‌های متولی در اجرای مصوبات این ستاد غفلت و کوتاهی نکنند و مصوبات مربوطه را در حیطه وظایف سازمانی به‌درستی و مطابق با دستورالعمل‌ها اجرایی کنند، زیرا این مصوبات در حضور بالاترین مقامات استانی به تصویب می‌رسد.

دادستان قزوین در ادامه بیان کرد: گشت‌های مشترک با حضور نمایندگان دادستانی و سایر دستگاه‌های متولی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه و نظارت بر اجرای مصوبات به‌صورت مستمر در حوزه‌های مختلف فعال است، به‌گونه‌ای که طی روزهای اخیر چندین واحد صنفی در سطح شهر قزوین به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شده و روند برخورد با متخلفان همچنان ادامه دارد و بدون شک با تداوم این اقدامات نظارتی، درصد تخلفات کاهش خواهد یافت.

قاسمی با بیان این که در گزارش عدم اجرای مصوبات باید جزئیات دقیقاً اعلام شود، تأکید کرد: کلی گویی در خصوص عدم اجرای مصوبات، دردی را دوا نمی‌کند و راه فرار را برای متخلفین باز می‌کند.

وی گفت: اجازه فعالیت به برخی از صنوف به دلیل رفاه حال مردم و شرایط خاص اقتصادی داده شده است و نباید این موضوع سلامت عمومی را به مخاطره بیاندازد، لذا اصناف موظفند بر اساس شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و روشن است که در صورت تخلف، با آن‌ها برخورد و از ادامه کارشان جلوگیری به عمل می‌آید.

این مسئول تصریح کرد: برخی صنوف بدون اخذ مجوزهای قانونی فعالیت می‌کنند و به همین خاطر از پروسه نظارت خارج هستند، لذا شناسایی و برخورد با این صنوف باید در اولویت دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صمت، اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا قرار گیرد.

پلمب به دلیل استفاده از قلیان در شرایط کرونایی

وی با اعلام ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی به دلیل مسائل بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: تیم‌های بازرسی با حضور نمایندگان دادستانی فعال شده و طی روزهای اخیر چندین واحد صنفی، رستوران، سفره خانه سنتی به دلیل عرضه قلیان پلمب و با متخلفان برخورد و برای آنان پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

دادستان قزوین در ادامه افزود: در آستانه فصل تابستان قرار داریم و به همین خاطر جمع‌آوری معتادین متجاهر در دستور کار دادستانی قرار دارد تا خانواده‌ها و شهروندان از آسیب‌های اجتماعی و جرائم احتمالی ناشی از حضور معتادین در سطح پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن عمومی و تفریحی در امان بمانند.

وی بیان کرد: در خصوص نحوه بازگشت زندانیان از مرخصی، کنترل دقیقی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفت و تاکنون هیچ‌گونه ابتلا به این ویروس در زندان‌های استان مشاهده نشده و از حیث کنترل زندان‌ها، جزو استان‌های برتر کشور هستیم و البته حدود یک سوم از زندانیان به مرخصی رفته، با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به صورت ارادی به زندان بازگشته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: زندگی کردن در شرایط کرونایی باید از سوی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت مستمر آموزش داده شود و همه دستگاه‌ها، نهادها و آحاد جامعه باید با مسئولیت‌پذیری اجتماعی در این راستا ایفای نقش کرده و از آن غافل نشوند و قطعاً بی‌تفاوتی، سلامت جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و ایجاد شرایط بحرانی متصور و امکان‌پذیر است و در این صورت، چه بسا محدودیت‌های قبلی علیرغم میل مسئولان مجدداً اعمال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دادستان قزوین دادستان قزوین اجرای مصوبات دستگاه ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان

 رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال در حوزه‌های، کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه ای، پرورش قارچ، پرورش ماهی، انواع رشته‌های صنایع دستی، قالی بافی، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف، بلوک زنی و ... به صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و همچنین اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی برای یک‌هزارو ۲۴۸ نفر از زندانیان اشتغال ایجاد کرده است.

 به گفته حجت الاسلام سیدحسین حسینی، ۵۷۰ نفر از این افراد به صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند.

وی ادامه داد: در راستای تشویق کارآفرینان برای راه اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و همچنین تشویق مراکز خصوصی جهت بکارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی ۴ درصد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: در راستای آموزش زندانیان و حرفه آموزی در سال جاری ۲ هزار و ۳۱۸ فقره گواهی نامه مهارت حرفه‌آموزی در ۵۰ رشته مختلف توسط اداره حرفه آموزی و اشتغال زندان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • کلاهبردار آیفون در آمریکا به ۵۱ ماه حبس محکوم شد!
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند