Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان و نهادهای حقوقی امارات فاش کردند که تاکنون ۳۰ زندانی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این فعالان از وضعیت فاجعه‌بار زندانیان اماراتی که برخی از آنها را ناگزیر به خودکشی کرده است، انتقاد کردند.

در همین راستا، "عبدالله الطویل"، فعال حقوق بشری اماراتی در توییتی نوشت: اخباری از یک منبع موثق به دستم رسیده است که بیانگر شیوع کرونا در زندان "الوثبه" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زندان موارد قطعی ابتلا به کرونا وجود دارد که هنوز هویت آنها مشخص نیست و ممنوع الملاقات هستند.

وی افزود: اکنون باید دولت را برای آزاد کردن تمامی زندانیان الوثبه تحت فشار قرار داد.

مرکز حقوق بشر امارات نیز تأیید کرد، "عبدالله الشامسی"، شهروند عمانی بازداشت شده در زندان الوثبه امارات به کرونا مبتلا شده است.

"شیخه"، فعال حقوق بشری دیگر در این باره گفت: این نتیجه بی‌توجهی عمدی مقامات امارات به زندانیان است، بنابراین مرکز حقوق بشر امارات باید هرچه‌ سریعتر در این موضوع ورود کرده و وضعیت سلامتی و بهداشتی آنها را زیر نظر بگیرد، به ویژه اینکه وضعیت بهداشتی الشامسی با محیط زندان سازگار نیست؟

وی در توییت دیگری نوشت: زندانیان در زندان الوثبه با شکنجه و محرومیت از ارتباط با خانواده‌هایشان مواجه هستند و مدیریت زندان هیچ توجهی به وضعیت بهداشتی زندانیان ندارد و حدود ۳۰ زندانی تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند و اگر مداوا صورت نگیرد امکان افزایش شمار مبتلایان وجود دارد.

عبدالله الطویل نیز تصریح کرد: امینه العبدولی و مریم البلوشی نیز در زندان الوثبه هستند که هر دوی آنها از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند و ویروس کرونا زندگی آنها و عبدالله الشامسی را تهدید می‌کند.

مرکز حقوق بشر امارات نیز اخیراً در گزارشی درباره اوضاع حقوق بشر در این کشور در سایه شیوع کرونا نوشت: مسؤولان امارات لازم است بعد از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در زندان الوثبه در ابوظبی برای حفاظت از جان زندانیان سیاسی فوری وارد عمل شوند.

این مرکز تصریح کرد: سازمان‌های حقوق بشری پیشتر درباره رسیدن ویروس کرونا به زندان‌های امارات که خطر بزرگی برای جان زندانیان است، هشدار داده بودند و اخیرا اولین مورد ابتلا به این ویروس در زندان الوثبه ثبت شده است.

مرکز حقوق بشر امارات تاکید کرد: بازداشتگاه‌ها محیط مستعد و مناسبی برای گسترش شیوع بیماری است لذا مسؤولان باید سریع همه اقدامات را در راستای جلوگیری از ورود ویروس اتخاذ کنند.

این مرکز نگرانی شدید خود را از وضعیت زندانیان به ویژه در سایه شلوغ بودن بندها و نبود زیربنای لازم برای مقابله با گسترش بیماری و محرومیت بازداشت شدگان از کمترین حقوق انسانی و همچنین بی‌توجهی پزشکی و بهداشتی هدفمند علیه آنها ابراز کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امارات متحده کرونا در جهان کروناویروس زندان الوثبه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت

به گزارش خبرنکار مهر، علی دهقانی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدالشرایط در استان خوزستان از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.

وی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری خوزستان در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، گفت: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند، ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی را برای مرتکبان فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی در خصوص ضرورت ایجاد ساز و کار مناسب در خصوص کاهش بازداشت‌های موقت کوتاه مدت تاکید کرد و گفت: اقامت کوتاه متهمان در زندان‌ها، نه تنها فرصت اصلاح آنان و استفاده از شرایط مفیدی همچون حرفه‌آموزی را برای آنان فراهم نمی‌کند بلکه موجب ناهمگونی جمعیت مددجویان می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ماده ۵۱۳ قانون آئین دادرسی کیفری در خصوص انتقال زندانی به محل سکونت خودش اظهار کرد: طبق تبصره سه این ماده، در صورتی که محل اقامت محکوم به حبس، خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم باشد، نامبرده برای تحمل ادامه حبس به زندان محل اقامت خود منتقل می‌شود مگر اینکه این امر موجب مفسده باشد که در این صورت با تشخیص قاضی صادر کننده رأی قطعی، به نزدیک‌ترین زندان به محل اقامت خود منتقل می‌شود و هزینه انتقال از محل اعتبارات قوه قضائیه پرداخت می‌شود.

وی گفت: سال گذشته ۱۸۴ زندانی در استان خوزستان زندان محل سکونت خود منتقل شدند و برای باقی زندانیان مشمول این ماده قانونی به زودی تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 6085538

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان