Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح دانه‌های روغن وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما از وضع تولید داخلی روغن رضایت نداریم و به دنبال تولید ۷۰ درصدی روغن در داخل کشور هستیم، گفت: صنعت روغن کشور نیازمند حمایت دولت است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا مهاجر افزود: تنها ۱۶ درصد روغن مورد نیاز کشور تولید داخل است، این در حالی است که در سال ۹۴، حدود ۹۶ درصد از روغن مورد نیاز کشور، وارداتی بود و فقط ۶ درصد تولید داخل محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ما از وضع تولید داخلی روغن رضایت نداریم و به دنبال تولید ۷۰ درصدی روغن در داخل کشور هستیم.

محمد جعفری مدیر آمار و برنامه ریزی انجمن روغن کشی ایران نیز گفت: واردات روغن کلزا به ۹۰ هزار تن رسیده این رقم در مقابل میزان واردات کنجاله سویا چیزی حدود ۵ درصد و این ۵ درصد در حجم ۱.۵ میلیون تن روغن مصرفی کشور، رقم بسیار ناچیزی است.

سید جعفر حسینی مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزان ایران نیز گفت: عدم استقبال کشاورزان از تولید کلزا و بی تمایلی کارخانجات تولید روغن کلزا در کشور را می‌توان قیمت مصوب از سوی شورای اقتصاد عنوان کرد، زیرا این قیمت بر اساس هزینه‌های واقعی تعریف نشده است.

وی ادامه داد: طبق مصوبات سال ۹۸ و ۹۹ نرخ آنالیز شده و محاسبه شده بر اساس هزینه‌های واقعی برای کلزا پنج هزار و ۹۰۰ تومان تعیین و پیشنهاد شد، اما نرخ پیشنهادی شورای اقتصاد برای این محصول ۴ هزار و ۶۶۰ تومان بود.

مهاجر با تأیید گفته‌های حسینی افزود: موضوع نرخ گذاری در حال بررسی است، نرخ پیشنهادی ما برای کلزا حدوداً پنج هزار و ۵۰۰ تومان است که به نظرم می‌تواند نظر مساعد کشاورزان را جلب نماید.

در ادامه مهران برادران نصیری کارشناس حوزه کشاورزی گفت: افزایش قیمت کلزا ممکن است برای کشاورزان ایجاد انگیزه نماید، اما کافی نیست، این محصول نیاز به مجموعه‌ای از حمایت‌های دولتی دارد.
صنعت روغن کشور نیازمند حمایت دولتی است
مجری طرح دانه‌های روغن وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: در شرایط تحریمی، با مهندسی معکوس به کمک کشاورزان کلزا رفته ایم.

مهاجر افزود: با توجه به شرایط تحریمی کشور و از آنجا که کمباین مناسبی برای برداشت کلزا نداشتیم و با همان کمباین‌های گندم، اقدام به برداشت کلزا و بوجاری آن می‌کردیم، یک دستگاه کمباین مخصوص کلزا هم خرید کردیم و با مهندسی معکوس و کمک چند شرکت تولید کننده قطعات ادوات کشاورزی، چندین دستگاه کمباین بوجاری مخصوص کلزا ساختیم. در حال حاضر به هر شرکتی که بخواهد در راستای تولید کمباین کلزا گام بردارد به ازای هر دستگاه کمباین، ۳۰ الی ۴۰ درصد وام پرداخت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید کلزا تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد

معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد (در راستای اجرای جزو ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳) را به وزارت خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس) گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.

این استثنا (کاهش حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد) به دارو و مواد اولیه تولید آن، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اطفال نیز تسری داده شده است.

منبع: ایرنا کد خبر 747000

دیگر خبرها

  • حال هوای تهران خوب است
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است