Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@09:41:12 GMT

اعتراض مردم مدیسون آمریکا به خشونت کشیده شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۶۴۲

اعتراض مردم مدیسون آمریکا به خشونت کشیده شد

به گزارش افکارنیوز،

راهپیمایی و تجمع اعتراضی علیه خشونت و نژادپرستی نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین، با شلیک گاز اشک آور و تخریب مغازه‌ها به خشونت کشیده شد.

اخبار بین الملل-در این راهپیمایی که با عنوان "عدالت برای جورج" از "کپیتال هیل" در مرکز شهر مدیسون آغاز شد، دست کم 2 هزار نفر شرکت کرده بودند و علیه پلیس و نیروهای امنیتی شعار سر می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهر کنندگان که بیشترشان ماسک به صورت داشتند خواستار کاهش بودجه پلیس و دستگاه‌های امنیتی آمریکا و اختصاص آن به بخش‌های آموزش و درمانی بودند.

آنها همچنین تصاویری از "جورج فلوید" به دست داشتند که زیر آن نوشته شده بود "بگذار نفس بکشم". راهپیمایان علیه نژادپرستی هم شعار سر می‌دادند.

با وجود برگزاری آرام این تجمع و راهپیمایی، پلیس در ساعات بعد از ظهر برای متفرق کردن راهپیمایان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

همچنین برخی از افراد به مغازه‌های نزدیک مرکز شهر حمله کردند و با شکستن شیشه‌های آن، دست به غارت آنها زدند. مشخص نیست که آیا این افراد جزو معترضان بودند یا از جایی هدایت می شدند.

از شنبه هفته گذشته، ده‌ها شهر بزرگ و کوچک آمریکا شاهد برگزاری راهپیمایی و تجمع اعتراض‌آمیز بود.

اعتراضات گسترده‌ اخیر در چندین ایالت آمریکا به ویژه در شهرهای مینیاپولیس، آتلانتا، نیویورک، واشنگتن دی سی و نیز لس‌آنجلس، پس از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا توسط افسر پلیس صورت گرفته است. این افسر پلیس به قتل عمد نوع سه در مرگ فلوید متهم شده، اما موج اعتراض‌ها از سیستم نژادپرستانه آمریکا همچنان رو به افزایش است و خشم مردم از نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا آرام نگرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر ناآرامی‌ها در ایالات مختلف ادامه یابد، دولت فدرال وارد عمل خواهد شد و از ارتش استفاده خواهد کرد. هم‌چنین ترامپ در مراسم ناسا در مرکز فضایی کندی در فلوریدا معترضان را اراذل و اوباش خواند و گفت: مرگ جورج فلوید یک فاجعه سنگین بوده است اما به آشوبگران اجازه نمی‌دهم مسلط شوند.

ترامپ چپ‌گرایان تندرو را دلیل این ناآرامی‌ها در برخی ایالت‌ها خواند و هشدار داد اگر این خشونت‌ها ادامه یابد، می‌تواند نیروهای ارتش را «خیلی سریع» و «بدون معطلی» به مینیاپولیس اعزام کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نژادپرستی آمریکا پلیس نژادپرستی آمریکا پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز گذشته دادگاه عالی ایالتی در شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، رسیدگی به پرونده‌ای را درباره وضع افراد بی خانمان شروع کرد. همزمان با برگزاری جلسه دادرسی، صد‌ها نفر از فعالان آمریکایی در مقابل ساختمان دادگاه تجمع کردند. تجمع کنندگان با برپایی راهپیمایی و تجمع، حمایت خود را از افراد بی خانمان نشان دادند. آنها توجه ویژه دولتمردان را به وضع افراد بی خانمان خواستار بودند.
یک شهروند آمریکایی گفت: بی خانمان بودن، جرم نیست. افراد بی خانمان به خانه و حمایت نیاز دارند. جریمه کردن آنها و مجازات آنها، سبب نمی‌شود آنها سرپناه داشته باشند بلکه باعث می‌شود مشکل بدتر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راهپیمایی کنندگان نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «جنگ با افراد فقیر را متوقف کنید». «با فقر مقابله کنید و نه با فقرا»

شهروند آمریکایی دیگری در این باره گفت: به نظرم، رای صادرشده در دادگاه قبلی درباره افراد بی خانمان، یک حکم غیرعادی و بیرحمانه است. با این رویه، افراد محکوم شده کارت شناسایی و حمایت‌های دارویی و ارتباط با اعضای شبکه‌های محلی را از دست می‌دهند که می‌توانند به آنها کمک کنند. چرا باید این کار را کرد؟ چرا باید فرد را جایی فرستاد که هیچ تعلقی به آنجا ندارد؟ باید آنها را در جایی قرار دارد که حس خوبی داشته باشند و از این راه، بتوان به حل مشکل کمک کرد.

 

دیگر خبرها

  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!