Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس هوانوردی گفت: مسئولیت بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی به عهده کشور ایران است و در این مورد خاص چون امکانات در سترس نیست می‌توان آن را به کشور دیگری که امکانات دارد، برده و اطلاعات آن را پیاده‌سازی کنند.

به گزارش تین نیوز، علیرضا منظری این مطلب را در گفت و گو با خبرنگار ما و پس از آن بیان کرد که  روز گذشته اعلام شد ایران در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی، احتمالاً جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس افزود: با توجه به اینکه هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین و با ثبت کشور اوکراین در کشور ایران دچار سانحه شده، مسئولیت بررسی سانحه به عهده کشور ایران است.

وی عنوان کرد: البته کشورهایی از جمله کشورهای سازنده هواپیما و بهره‌بردار هواپیما  هم می‌توانند در جلسات به عنوان ناظر حضور داشته باشند.

منظری خاطرنشان کرد: بنابراین برای بررسی نیاز است کشور رسیدگی کننده اطلاعات جعبه سیاه را پیاده‌سازی نموده و جهت رسیدن به نتیجه نهائی مورد بهره‌برداری قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

توضیح سازمان هواپیمایی درباره تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ایران، جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به اوکراین تحویل می‌دهد

نماینده اسبق ایران در ایکائو، افزود: حال اگر کشور رسیدگی کننده ابراز پیاده‌سازی اطلاعات جعبه سیاه را نداشته باشد باید از امکانات دیگر کشورها استفاده نموده و بهای خدمات آن را بپردازد.

او تاکید کرد: در این مورد خاص چون امکانات در سترس نیست می‌توانند آن را به کشور دیگری که امکانات لازم را دارد، برده و اطلاعات آن را پیاده‌سازی کنند.

منظری خاطرنشان کرد: البته حراست از جعبه سیاه به عهده ایران است و می‌تواند از اعضای کمیته رسیدگی که نمایندگان سایر کشورها هستند نیز جهت حضور در جلسات پیاده‌سازی دعوت نماید.

وی گفت: عموماً در این نوع بررسی‌ها تلاش می‌شود امور به صورت اجماعی دنبال شود تا بتوانند به نتیجه مناسب برای پیشگیری از سوانح بعدی برسند.

به گزارش تین نیوز روز گذشته اعلام شد، مقامات ایرانی در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی در پاسخ به پیشنهاد ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و همچنین روشن شدن گام‌های بعدی اقدام در این زمینه، تصمیم گرفته‌اند جعبه سیاه این هواپیما را به کشور دیگری (احتمالاً فرانسه) ارسال کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی جانباختگان هواپیمای اوکراینی جعبه سیاه هواپیما اوکراینی سقوط هواپیمای اوکراینی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی پیاده سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از بهبود مواضع نیروهای ارتش این کشور در میدان نبرد با اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای این کشور و ارتش اوکراین در منطقه لوهانسک، اوکراین ۲۰ نظامی خود را از دست داد.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، واحدهای یگان «وستوک» ارتش روسیه موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند. در درگیری در این منطقه ۹۵ نظامی اوکراینی کشته یا زخمی شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه ۶ موشک هیمارس و ۱۰۴ پهپاد ارتش اوکراین را هم سرنگون کرد.

کد خبر 6086814

دیگر خبرها

  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم)
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)