Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیمردان طالبی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون مانور لحظه صفر شب گذشته در همدان با بیان اینکه نخستین مانور لحظه صفر مدیریت بحران استان همدان در سال جاری انجام شد، عنوان کرد: ماهیت جمعیت هلال احمر آمادگی برای امداد و نجات است و با توجه به در پیش بودن فصل تابستان برنامه‌ای با همکاری جمعیت هلال احمر همدان انجام شد تا توان ورودی نیروهای امدادی شهرستان‌های شمالی استان همدان ارزیابی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی اضافه کرد: یک مانور لحظه صفر با سناریوی ریزش کوه و لغزش لایه‌ها بر روی عشایر منطقه‌ای از شهر همدان اجرا و بر این اساس به نیروهای هلال احمر شهرستان‌های شمالی استان همدان و شهرستان اسداباد اعلام و لحظه صفر از ساعت ۲۱:۳۰ دیشب شروع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه در خلال این مانور، نیروهای امدادی از نظر زمانی، تجهیزات، توان و تخصص و نرم افزاری و نیز از نظر میزان آشنایی آنها با منطقه مورد ارزیابی قرار گرفتند، عنوان کرد: این مانور، اولین مانور لحظه صفر مدیریت بحران در استان همدان در سال جاری بود که نقاط ضعف و قوت را نشان می‌دهد تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را به حداقل برسانیم.

طالبی با تاکید بر اینکه آمادگی نیروهای امدادی در برخی از شهرستان‌های همدان خوب و برخی نیازمند تقویت بودند، گفت: نتیجه ارزیابی‌ها به جمعیت هلال احمر استان همدان و شهرستان‌های همدان اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان، معین منطقه ۱۹ تهران است، افزود: سناریوها برای تمامی دستگاه‌های مربوطه در این زمینه طراحی شده تا بتوانیم در صورت بروز هرگونه مسئله‌ای در تهران، ورود مناسبی داشته باشیم و بر این اساس باید مانوری نیز در منطقه ۱۹ تهران داشته باشیم تا نه تنها توان تجهیزات نیروهای امدادی سنجیده شود بلکه با نیروهای متخصص و سرعت و تجهیزات بیشتری وارد کار شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان

یادآور شد: حدود ۸۰ نیروی امدادی در این مانور شرکت کرده و بر اساس سناریوی ریش کوه با تجهیزات مناسب و آمادگی وارد کار شدند.

کد خبر 4938858

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان مانور امداد و نجات ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند ستاد مقابله با کرونا ایلام نیروهای امدادی مانور لحظه صفر مدیریت بحران استان همدان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد

 رئیس اداره امور عشایر بروجرد گفت: عشایر این شهرستان در کوچ بهاره در مناطقی از گرین کوه، کولیدر، آبسرده، مله تخت، سربند، ورکوه و بخش‌های شیروان و اشترینان مستقر می‌شوند.

نوراله مصطفی نژاد به جلسه شورای عشایری بروجرد در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد که در فصل کوچ، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، بسیج عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان و پلیس راهور عشایر را در مسیر کوچ همراهی کنند تا برای این قشر تولیدکننده جامعه مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه دام، تمام سرمایه خانوار‌های عشایری است، به رانندگان هشدار داد مراقب حرکت دام‌های عشایر هنگام عبور از جاده‌های شهرستان باشند.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هنگام کوچ عشایر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اضافه کرد: نصب تابلو‌های هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده‌ها هنگام کوچ می‌تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای دام‌های عشایر داشته باشد.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • جشن با شکوه فرشته ها در همدان برگزار شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه
  • ببینید | لحظه هدف قرار گرفتن نیروهای رژیم اشغالگر در اردوگاه طولکرم
  • میزبانی موفق همدان در مسابقات کاراته قهرمانی کشور
  • ادامه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان