Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی روز دوشنبه در مراسم گسترش کشوری طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: امروز یک روز تاریخی بزرگ برای نظام سلامت ایران است و اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» که ایده وزیر بهداشت است و در ماههای گذشته در چهار استان پایلوت شده بود، امروز در همه استانها اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاکنون خانه های بهداشت به عنوان سطح اول خدمات نظام سلامت تعریف شده بود اما از امروز یک سطح قبل تر برای نظام سلامت ایران تعریف می شود که خانه های مردم است و به عنوان سطح پایه نظام سلامت ایران اعلام می شود که با تقویت آموزش همگانی، افزایش سواد سلامت مردم و ارتباط خانواده ها با سیستم سلامت اجرایی می شود.

رییسی ادامه داد: تجربه پاندمی کرونا که همه دنیا را درگیر کرده است و موفقیت نسبی ایران در مدیریت این بیماری تاکنون نشان داد که مهمترین عامل موفقیت ما در مدیریت این بیماری همکاری مردم بوده است.
معاون وزیر بهداشت گفت: تجربه مدیریت ایران نشان داد که علاوه بر تکیه بر اعتقادات ملی و مذهبی و دانش و توانایی کشور و استفاده از زیرساخت های شبکه بهداشتی کشور، همکاری مردم بسیار مهم است.
رئیسی ادامه داد: اگر تفاوتی در مدیریت کرونا بین ایران و کشورهای دیگر می بینیم مرهون شبکه بهداشتی قدرتمند است که با خانه های بهداشت در اقصی نقاط کشور فعال است و با ارتباط مستقیم با مردم توانست همکاری مردم را رقم بزند.
معاون وزیر بهداشت گفت: مدیریت کرونا تجربه ای بود که همه کشورها در یک مسابقه برابر وارد این عرصه شدند، اینجاست که قدرت نظام سلامت کشورها مشخص می شود.
وی افزود: این تجربه نشان داد که فقط آی سی یو و ابزارهای فنی در موفقیت سیستم های سلامت تعیین کننده نیست بلکه مدیریتی موفق است که هر چه بیشتر بتواند مردم را به صحنه بیاورد و همکاری بیشتر مردم را جلب کتد.
رییسی ادامه داد: پاندمی کرونا نشان داد که کشورهایی که از نظر تخت بیمارستانی و امکانات مالی و فنی خیلی قدرتمند بودند در این مسابقه به زانو درآمدند.
وی گفت: مهمترین عامل موفقیت نسبی ایران همکاری مردم است و یکی از حسرتهای ما در وزارت بهداشت این است که ای کاش چهار یا پنج ماه قبل از کرونا طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» را اجرا می کردیم که اگر اجرا شده بود بطور قطع موفقیت های ایران در مدیریت کرونا به مراتب بهتر بود و در استانهایی مثل سمنان، کرمانشاه، همدان و کاشان که این طرح اجرا شد موفقیت مدیریت کرونا به مراتب بهتر از جاهای دیگر بود.
رییسی ادامه داد: از امروز طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در همه دانشگاههای علوم پزشکی در همه استانها اجرا می شود و مردم محور بودن مهمترین اصل در اجرای این برنامه است.

برچسب‌ها علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خانه یک پایگاه سلامت نظام سلامت ایران مدیریت کرونا همکاری مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور

کاظم وطن خواه به مناسبت سی ام فروردین روز آزمایشگاهیان، گفت: این روز فرصتی است که به نوبه خود از همکاران آزمایشگاهی در حوزه‌های بهداشت، درمان، بیمارستان ها، کلینیک‌ها و سایر بخش‌های آزمایشگاهی تقدیر کنیم.  خدمات این بخش در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و باکیفیتی را برای مردم فراهم کنند. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهر‌های کوچک به شهر‌های بزرگتر و مراکز استان‌ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن‌ها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آنها قرار می‌گیرد. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد