Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-20@01:12:51 GMT

۴۰ درصد بنزین کشور را تولید می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۹۹۴۳

 سردار سعید محمد درباره سرمایه گذاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در بخش‌های پایین دستی صنعت نفت اظهار داشت: این بخش‌ها سالهاست که مغفول مانده و نیاز به سرمایه گذاری دارد که باید آن را احیا کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ورود قرارگاه خاتم به بنگاه‌داری پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌هایی که قرار است این قرارگاه احداث کند گفت: ساخت این پتروپالایشگاه‌ها در جلوگیری از خام فروشی نقش بسزایی دارد و سالهاست که مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب قرار دارد ولی از گذشته همواره با ساخت پالایشگاه مخالفت می‌شد و این مخالفت‌ها ادامه داشت که سبب شد در حال حاضر در بخش فروش نفت به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه تحریم‌ها متوجه فرآورده‌های نفتی نیست و مشکلی در خصوص فروش بنزین و گازوئیل نداریم، ادامه داد: اگر از گذشته به سمت احداث پتروپالایشگاه‌ها حرکت می‌کردیم تاب‌آوری کشور در برابر تحریم‌ها بسیار بالا بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حوزه ساخت پتروپالایشگاه‌ها پروژه‌ای تعریف نشده لذا از سوی قرارگاه خاتم به وزارت نفت اعلام شد که حاضر هستیم در این زمینه سرمایه گذاری کنیم

سردار محمد بیان کرد: سرمایه گذاری قرارگاه در بخش ساخت پالایشگاه به این صورت است که هزینه احداث را همراه با سهامداری و بهره برداری بر عهده قرارگاه خاتم باشد. آنچه برای ما اهمیت دارد عملیاتی شدن این پروژه‌ها است که برای اقتصاد کشور اثرگذار است.

تقاضا برای بنزین ایرانی افزایش یافت

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان سهم سوخت تولیدی در پالایشگاه‌های متعلق به قرارگاه خاتم که به ونزوئلا صادر شده، اعلام کرد: ۴۰ درصد تولید بنزین کشور صرفاً در پالایشگاه خلیج فارس تولید می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود در حالی که مصرف داخلی بسیار کمتر از این میزان است. در نتیجه صادرات بنزین که به ونزوئلا داشته‌ایم می‌تواند برای دیگر کشورها هم تکرار شود. به خصوص که بسیاری از کشورها نیز متقاضی بنزین ایران هستند.

سردار محمد تاکید کرد: بخش عمده بنزین مازاد تولید داخل به عراق، افغانستان و دیگر همسایگان صادر می‌شود.

پروژه‌های ریلی و آزادراهی در دست ساخت قرارگاه خاتم

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی آزادراهی و ریلی قرارگاه خاتم گفت: مهمترین کریدور شمال – جنوب کشور، خط آهن چابهار – زاهدان است که بخشی طرح یک کمربند – یک راه چین نیز محسوب می‌شود. سال گذشته با دستور رهبر معظم انقلاب منابع مالی به این پروژه تخصیص داده شد که سبب شد روند پیشرفت پروژه سرعت بگیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خاطرنشان کرد: تا خرداد ۱۴۰۰ این پروژه به پایان می‌رسد ولی تا آن زمان ماهانه ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

وی درباره پروژه‌های آزادراهی نیز گفت: قرارگاه خاتم در اکثر پروژه‌های آزادراهی سرمایه گذاری کرده که به عنوان مثال سهم قرارگاه در آزادراه کنار گذر جنوبی تهران ۷۰ درصد و سهم دولت ۳۰ درصد است.

سردار محمد ادامه داد: آزادراه‌های اراک- بروجرد- خرم آباد، مراغه – هشترود، حرم تا حرم و … نیز سرمایه گذاری کرده‌ایم که امسال آزاد راه‌های کنارگذر جنوبی تهران و بروجرد- خرم آباد به بهره برداری می‌رسد.

میزان مطالبات قرارگاه خاتم از دولت بابت پروژه‌های عمرانی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مطالبات این نهاد از دولت را ۴۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

به گفته سردار محمد، در سامانه سمات (سامانه ثبت بدهی‌های دولت به بخش خصوصی) که متعلق به وزارت اقتصاد است، این میزان از بدهی‌های دولت به قرارگاه خاتم، درج شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سرمایه صنعت نفت سرمایه گذاری رهبر معظم انقلاب نفت بنزین وزارت نفت اقتصاد کشور ونزوئلا خلیج فارس ایران افغانستان چین رهبر معظم منابع مالی دولت اقتصاد افغانستان بنزین خلیج فارس رهبر معظم انقلاب نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل از تولید بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمد اله‌بخش ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در بازدید از واحد تولیدی صنایع غذایی و فرآورده کنسرو تن ماهی اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر و تولید روزانه ۱۲ تن انواع کنسرو ماهی از ظرفیت مهم تولید کنسرو تن ماهی در شمال غرب کشور است.

وی افزود: این کارخانه با سرمایه‌گذاری انجام یافته و طرح توسعه در کوتاه مدت، ظرفیت تولید بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در روز را داشته و با تولید ۵ نوع محصول از انواع ماهیان شامل ماکرل- گیدر و هوور وزرده، به‌صورت بهداشتی و با تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی با تکنولوژی بسیار بالا در سطح کشور در حال تولید و توزیع و ارسال به سراسر کشور است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در این بازدید ضمن تقدیر از مدیریت و کارکنان این واحد تولیدی از توجه به مقوله استاندارد و کیفیت افزود: واحدهای تولیدی در خصوص ارتقای کیفیت با رقابت با سایر کارخانجات می‌توانند زمینه حضور موفق در بازارهای داخلی و جهانی را که نتیجه کیفیت برتر است کسب کنند.

اله‌بخش با اشاره به اینکه توجه به تنوع محصولات شیلاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های جذاب برای صاحبان سرمایه است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته ‏در این سرمایه‌گذاری چرخه تأمین مواد اولیه و دستیابی به بازارهای هدف قابل اعتماد و تضمین فروش محصولات ‏تولیدی است.

کد خبر 745562

دیگر خبرها

  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید