Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@09:26:54 GMT

شماره جدید نشریه «الطاهره» به زبان عربی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۰۰۸

شماره ۲۳۴ نشریه «الطاهره» از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی به زبان عربی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت بزرگداشت سی‌ و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، شماره ۲۳۴ نشریه «الطاهره» از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان عربی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمقاله این شماره به موفقیت‌های بزرگ و تاثیر گذار امام خمینی (ره) نظیر رهبری حکیمانه، احیای مبانی اسلام ناب،گرایش به دین و معنویت در جهان، مبارزه با ظلم و استبداد، رسوایی جهان استکبار و مطرح کردن ایدئولوژی جدید نه شرقی و نه غربی و اثبات قدرت مردم در ایجاد هرگونه تغییر اشاره دارد.

دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به موضوع نقش برجسته و مهم زنان در اداره جامعه و تربیت و پرورش نسل آینده عنوان مقاله بعدی مجله است. 

پنج هدف و استراتژی راهبردی امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و اشاره به به گوشه های شگفت انگیزی از ابعاد وجودی امام خمینی (ره) از جمله بعد علمی ، عرفان عملی و اخلاقی و بعد سیاسی و اجتماعی اشاره دارد . همچنین به  اهداف استراتژیک و راهبردی امام خمینی (ره) نظیر تشکیل حکومت اسلامی، احیای عدالت اجتماعی و حمایت از محرومان و مستضعفان ، جهاد و مبارزه با طاغوت، ایجاد روحیه وحدت و همبستگی اسلامی و احیای زندگی توحیدی و موحدانه و تقویت شعائر اسلامی می‌پردازد. 

تأثیر رهبر کبیر انقلاب بر دین گرایی در دنیای معاصر عنوان یکی از دیگر مقالات جامع و ارزشمند مجله است که محتوای آن به طور خلاصه در این عبارات می گنجد . بی تردید نام امام خمینی (ره) با تاریخ معاصر جهان آمیخته است او مرد قرن و احیاگر میراث عظیم اسلامی در جهان امروز است که با وجود سیطره تمدن غرب و شیفتگی بسیاری به زرق و برق آن، راه جدیدی را برای انسان امروز ارائه نموده و سنتی نو و مکتبی اصیل برای احیای ارزشها و اصول اسلامی در جهان امروز ارائه کرد. نوشتار حاضر متکفل بررسی مهمترین تاثیرات قیام و انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بر جهان غرب است.

امام خمینی (ره) و رویارویی با توطئه جدایی دین از سیاست نوشتاری است که به این موضوع مهم در دنیای امروز پرداخته و اهتمام جدی به این موضوع را یاد آور می شود. 

جلوه‌هایِ نظری و عملی امام خمینی (ره) درباره تعلیم و تربیت کودک موضوعاتی همچون جلوه‌های نظری و عملی امام خمینی (ره) درباره تعلیم و تربیت کودک، نقش الگوهای انسانی در تربیت کودکان و نوجوانان، نقش حاکمان در الگوسازی تربیت، نقش عالمان دین در الگوسازی تربیت، نگاهی به اصول تربیتی در سیره رفتاری امام خمینی (ره) و بازی با کودکان را پوشش می‌دهد.

نقش جوانان و تمدن اسلامی جدید در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از جمله دیگر مقالات مجله است که به نقش اساسی جوانان در ایجاد تمدن اسلامی تأکید دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی دین انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی سازمان فرهنگ ارتحال امام امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین مسئله اول جهان اسلام است

مبلغ مذهبی گفت: امروزه موضوع اول جهان اسلام فلسطین است.

به گرارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی امروز سه شنبه هفتم فروردین در اجتماع مردم بیرجند برای محکومیت جنایات اسرائیل که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مسئله اول جهان اسلام، موضوع فلسطین است و امروز شاهد آن هستیم که بیش از ۳۲ هزار نفر در غزه در جلوی چشمان همه جهانیان کشته شده اند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

وی با طرح این سوال که برای بیداری امت اسلام جهت دفاع از مردم مظلوم فلسطین دیگر چه اتفاقی باید بیفتد که حاکمان کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین اقدام کنند؟، افزود: قارون های دنیا طلب سرمایه دار در ایران و جهان اسلام چرا از عربستان که بیت الله الحرام در آن قرار گرفته و در برقراری ارتباط با اسرائیل پیش قدم شده، نمی‌خواهند که برای حمایت از مردم مظلوم غزه اقدام لازم را انجام دهد؟

این مبلغ مذهبی گفت: در این نبرد و مبارزه نا برابر اگر قرار باشد کسی علم دار باشد و فریاد بزند، علمای اهل سنت هستند و جمعیت اهل سنت با به میدان آمدن باید بیش از گذشته اقدامی شایسته در این خصوص انجام دهند تا ما پشت سر آنها برای حمایت از ملت فلسطین حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز بیشترین میزان سوخت از ترکیه برای اسرائیل تأمین می‌شود که از مصداق‌های جهان امروز در زمینه قارون های مادی است که ارتباط با اسرائیل را برحمایت از مردم فلسطین ترجیح می‌دهند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: با اشاره به صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه تصریح کرد: مردم عصر امام حسن (ع) زمانی که ذلت زندگی دنیوی را بر نبرد با معاویه ترجیح دادند، امام حسن (ع) را مجبور به صلح با معاویه کردند.

وی تاکید کرد: سامری‌های امروز جهان اسلام هم یکی دیگر از عوامل سازش با صهیونیست است که ترویج کننده سیاست نفاق برای جلوگیری از نبرد و مبارزه و سکوت در برابر جنایات اسرائیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: چرا در حوزه‌های مختلف به بهانه مصلحت و آرامش، شور مبارزه و نبرد با اسرائیل در کشور ایجاد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: روحیه نبرد و قتال با دشمن جوانان ما را از آلوده شدن به هر گونه آسیب اجتماعی نجات می‌دهد.

به گفته حجت الاسلام رفیعی در کنار جلسات برای محکوم کردن جنایات صهیونیست باید در عمل هم در این زمینه اقدام کنیم و در این راستا نباید مسئولان ما از قارون‌ها و سامری‌ها عصر حاضر انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه در کنار داعشی های تکفیری، یک سری شیعه تکفیری هم داریم که خواستار جنگ و نبرد با دشمن صهیونیستی نیستند، گفت: در روایات آمده که در آخر الزمان قومی می آیند که جهان اسلام را نجات می‌دهند و امروز ما باید ببینیم که در کجای این موضوع قرار داریم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم گروه‌های مختلف مردمی با فریاد مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس، برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر دادند و آمادگی خود را برای حضور در فلسطین برای حمایت از آنها و مبارزه با صهیونیست اعلام کردند.

کد خبر 739437

دیگر خبرها

  • مقاومت مردم غزه، فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • مقاومت مردم غزه مساله فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • ترجمه غزل علی سلیمیان به زبان عربی
  • فلسطین مسئله اول جهان اسلام است
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است
  • گرگیعان، جشن سالروز میلاد اولین نوه‌ی پیامبر اسلام