Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:44:49 GMT

بوندسلیگا، فلوید را فراموش نکرد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۰۲۳

بوندسلیگا، فلوید را فراموش نکرد

بازیکنان حاضر در بوندسلیگا پس از گلزنی یاد جورج فلوید را گرامی داشتند و خواستار عدالت برای او شدند.

به گزارش ایسنا، هفته بیست و نهم بوندسلیگا یکشنبه شب با برگزاری دو دیدار پیگیری شد و تیم‌های مونشن گلادباخ و دورتموند با به راه انداختن جشنواره گل توانستند به ترتیب یونیون برلین و پادربورن را شکست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال شادی پس از گل مارکوس تورام و اشرف حکیمی و سانچو بیش از همه توجه جهان را به خود جلب کرد. 

در بازی نخست که با پیروزی ۴ بر یک کلن به پایان رسید تورام گل سوم تیمش را در دقیقه ۵۹ به ثمر رساند. بازیکن فرانسوی پس از گلزنی به یاد جورج فلوید که هفته گذشته در جریان دستگیری جان خود را از دست داد زانو زد. او با این حرکت اعتراض خود را به نژادپرستی نشان داد. 

چند ساعت بعد در دیدار دورتموند و پادربون که با پیروزی ۶ بر یک مهمان به پایان رسید سانچو و حکیمی خواستار عدالت برای شهروند فقید آفریقایی آمریکایی شدند. سانچو که در این بازی هت‌تریک کرد در دقیقه ۵۷ گل دوم تیمش را به ثمر رساند و پیراهن خود را در آورد تا نوشته "عدالت برای جورج فلوید" دیده شود. او به دلیل این کار با کارت زرد جریمه شد. 

اشرف هم در جشنواره گل تیمش نقش داشت و در دقیقه ۸۹ گل پنجم دورتموند را به ثمر رساند. او نیز پیام مشابهی روی پیراهنش دیده می‌شد که پس از شادی گل آن را نشان داد. 

پلیس هفته گذشته به خاطر این که تصور می کرد فلوید از پول تقلبی در یک سوپرمارکت استفاده کرده است قصد داشت این شهروند سیاه پوست را دستگیر کند. در جریان دستگیری یکی از ماموران برای هشت دقیقه زانوی خود را روی گردن فلوید فشار داد. این اتفاق موجب شد فلوید جان خود را از دست بدهد. پس از مرگ شهروند آمریکایی تظاهرات گسترده ای در مینیاپولیس شکل گرفت و مردم در کنار افراد مشهور جهان خواستار پایان یافتن نژاد پرستی شدند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوندسليگا بوروسیا دورتموند جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی پیکان و هوادار + فیلم

دیدار دو تیم پیکان و هوادار با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های پیکان و هوادار امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وچهارم لیگ‌برتر ایران از ساعت ۱۶:۳۰ با یکدیگر دیدار کردند که در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

در دقیقه ۲۱ محسن سفید چقایی و در دقیقه ۲۸ یونس شاکری گل‌های تیم هوادار را به‌ثمر رساندند.

در مقابل محمدحسین فلاح در دقیقه ۳۱ و ابوالفضل زمانی در دقیقه ۸۶ گل‌های پیکان را رقم زدند.

خلاصه بازی پیکان و هوادار کد خبر 745839

دیگر خبرها

  • حمایت کلوپ از ستاره لیورپول: گل نزدن عادی است
  • خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت‌ نفت + فیلم
  • خلاصه بازی گل‌گهر و استقلال خوزستان + فیلم
  • خلاصه بازی پیکان و هوادار + فیلم
  • سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا
  • شانس لیگ برتر انگلیس کاهش یافت؛ دیگر سهمیه اضافه لیگ قهرمانان اروپا به بوندسلیگا می‌رسد؟
  • صعود پورتو به فینال در شب گلزنی طارمی + فیلم
  • درخواست لاپورتا از ژاوی: لیگ قهرمانان را فراموش کن و به فکر ال‌کلاسیکو باش!
  • امیدواری پدیده بارسلونا: بالاخره برمی‌گردیم
  • حمایت سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان از عملکرد تیمش/ کار بزرگی کردیم