Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:04:03 GMT

نیروهای ایرانی دخالتی در حادثه مرز افغانستان نداشتند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۰۰۳۷

نیروهای ایرانی دخالتی در حادثه مرز افغانستان نداشتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اشاره به اغاز بکار مجلس یازدهم گفت: آغاز به کار مجلس دوره جدید را خدمت منتخبین و رئیس جدید مجلس تبریک عرض می‌کنم و از خدمات ریاست مجلس سابق و نمایندگان دوره دهم که تلاش‌های زیادی در حوزه دیپلماسی پارلمانی انجام دادند، تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با اشاره به اقداماتی صورت گرفته در وزارت امور خارجه گفت: در حوزه کنسولی با تلاش‌های صورت گرفته بخشنامه «عدم محرومیت خدمات کنسولی» که قدم بزرگی در راستای تکریم ایرانیان فارغ از هر گرایش و اعتقادی هست ابلاغ شد. این بخشنامه یعنی جمهوری اسلامی به همه تباع خود دید مثبت دارد و آماده خدمت به آنهاست.

وی افزود: این گام که با همکاری وزارتخارجه و قوه قضائیه صورت گرفت، نوید بخش سیاست جدید است و تاکید بر سیاست قبلی که همواره ایرانیان از اولویت بالایی برای جمهوری اسلامی برخودارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اجرایی شدن قانون تابعیت از طریق مادر ایرانی هم نهایی شد و دغدغه مهمی بود که باید صورت می‌گرفت و به ثمر می‌نشست. امیدواریم بانوان ایرانی هرجای دنیا که هستند خوب و خوش سلامت باشند و فرزندان آنها تابع ایران و وطن مادری‌شان باشند.

موسوی با اشاره به سفر هیئت ایرانی به افغانستان گفت: سفری آقای بهاروند به افغانستان داشتند. با سو تفاهمی که اخیرا پیش آمد، جا داشت در سطح بالایی یک هیئت به افغانستان اعزام کنیم و آنجا مباحثی مطرح و سوتفاهم ها حل شود.

وی ادامه داد: این هیئت با مقامات سیاسی افغانستان دیدار داشت و به توافقاتی دست یافت و قرار شد اگر سوتفاهم و مدرکی وجود دارد برای ما بفرستد تا جمهوری اسلامی بررسی کند ولی آنچه مسلم است، اینکه این اتفاق ناگوار بوده اما در خاک ایران اتفاق نیفتاده است و نیروهای ایرانی دخالتی در آن نداشتند.

ادامه دارد ...

کد خبر 4938853 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه ویروس کرونا محمد جواد ظریف مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم حجت الاسلام حسن روحانی محمد باقر قالیباف ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی سید عباس موسوی هیئت دولت مجلس علی لاریجانی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان خوبی برای مهاجرین

سخنگوی وزارت مهاجرین طالبان از میزبانی مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران به نیکی یاد کرد و گفت:ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که در برابر مهاجرین از صبر و حوصله کار بگیرند تا زمینه عودت عزت‌مندانه آنها به افغانستان مساعد شود.

وی گفت یک باردیگر از میزبانی نیک جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی تشکر می‌کنیم.

سخنگوی وزارت مهاجرین طالبان گفت از ایران می‌خواهیم که به اساس مشترکات دینی و فرهنگی با مهاجرین افغانستانی برخورد نمایند. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توافقات دوجانبه میان افغانستان و پاکستان
  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات برای تسهیل رفت و آمد کامیون‌های ایرانی
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است
  • ایران میزبان خوبی برای مهاجرین